Kapitel 27 - WOW

Jag satt där och nynnade lite och bara kollade på Alyssa som låg där och var helt avslappnad och blundade. Hennes
ansikte såg så oskyldigt och vackert ut. När jag kunde höra hur tungt hon andades gick jag fram till henne och drog
min hand på hennes kind sen gick jag till mitt rum.
_______________________________________________________________________________________________



Alyssa's Perspektiv

Jag vaknade av ett ryck och att jag grät, kallsvettades och hyperventilerade. Det var bara en dröm men ändå så sa
något mig att jag skulle smsa Justin. Jag satte mig upp och tog mobilen som låg på nattduks bordet. Medans jag
skrev ''hur mår du?'' försökte jag lugna ner andningen. Jag tryckte på skicka och drog med handen över den
svettiga pannan. Jag kollade snabbt på klockan, 05.23. Usch, jag måste duscha tänkte jag när jag kände en svett
droppe som rann ifrån pannan ner till hakan. Snabbt reste jag mig upp och gick trippande på tårna ut, jag gick fram
till diskbänken och öppnade skåpet och tog ett glas och fyllde det med vatten. Jag kände hur vattnet rann ner i min
strupe och glaset var nästan tomt. Jag hällde ut det sista och gick till badrummet och satte på duschen. Jag tog av
mig pyjamasen som satt helt fast kletad på mig rygg ifrån allt svett.. Jag gick in i duschen och satt på riktigt kallt
vatten. Jag satte mig ner på golvet och nynnade på det som jag somnade till igår samtidigt som jag tänkte på den
hemska drömmen. Jag kommer inte ihåg riktigt men det var något med eiffeltornet, dåligt väder, Justin var nära på
att dö och jag hade klättrat upp i eiffeltronet och trillade, det var precis när jag skulle nudda marken som jag
vaknade.

Jag gick ur duschen och tog en handduk och drog den runt mig. Jag gick på tårna till rummet och lämnade blöta
spår efter mig. Jag kollade snabbt på mobilen men Justin hade inte svarat, han sover väl. Jag tog på mig trosor och
en BH och la mig i sängen igen för att försöka somna om, klockan var ju bara 6 på morgonen.

Jag i sängen och vände och vred på mig i säkert en halv timme men sen konstaterade jag att jag inte skulle somna
om så jag gick upp och kollade på det jag köpte igår, jag verkligen nöjd med allt jag köpt och extra nöjd med en
blå/blommig klänning som jag hittade och den var också billig. När jag kollat igenom allt så hade jag inget att göra,
jag kände mig så rastlös.

- Jag kan väl packa så länge. Sa jag för mig själv och satte mig ner vid resväskan och vek om allt som jag tidigare
bara slängt ner.

När jag vikt allt fint och det låg perfekt i resväskan kollade jag än en gång på klockan, 7. Försiktigt lyfte jag på
dom vikta kläderna för att komma åt dom svarta tightsen och det vita T-shirten. Jag tog grejerna och la dom jämte
mig på golvet och la tillbaka kläderna som legat över dom. Jag reste mig upp samtidigt som jag tog tightsen och
tröjan i min högra hand. Jag tog på min kläderna och gick in på toaletten för att gå på toa.

När jag tvättade händerna såg ju hur katastrof mitt hår var, handen var snabbt på borsten och jag började dra med
borsten igenom det otroligt trassliga håret som stod åt alla håll. När jag äntligen fått ut alla tovor tog jag fram
plattången och plattade håret.

*pip*

Jag reste mig upp ifrån soffan som jag hade satt mig i efter jag plattat håret och packat ner alla övriga saker i
resväskan och gick mot nattduks bordet där mobilen låg, det var ett sms ifrån Dan ''Vi ska åka NU, kom till lobbyn.''.
Jag tog min resväska i handen och jag var klar, vid dörren snörade jag bara på mina låga convers. Jag tog min
väska runt axeln och gick ut och låste dörren. När jag åkte i hissen ner blev jag orolig för Justin, varför har han inte
svarat på mitt sms och varför måste vi åka NU? När hiss dörrarna öppnades började mina ögon direkt leta efter
Justin, men jag såg honom inte. Jag gick emot dom och började bli ännu mer orolig.

- Bra att du var så snabb Alyssa, jag kan ta din nyckel sen åker vi. Sa Scooter och jag räckte han nyckeln.
- Var är Justin? Frågade jag Dan lågt när vi gick ut ur lobbyn.
- Han har redan åkt med sina dansare och Kenny.
- Jaha. Sa jag och kände hur lättad jag blev.

Vi åkte iväg i minibussen mot arenan. När vi hade kommit en bit sa jag till Dan att jag var hungrig, han sa bara att
vi skulle äta där. När vi kom dit var det redan tjejer som köade, klockan 11 på morgon? kom igen.. Undra varför vi
är så tidiga egentligen? När minibussen stannade hoppade vi snabbt ut och gick in i den stora arenan.
ce:pre">
- Så vad gjorde du igår egentligen? Frågade Dan när vi satt och åt.
- Jag var på stan och shoppade.
- Jaha, Justin frågade efter dig. Sa han och blinkade.

Jag nickade bara och sa ''okej'' och fortsatte sen äta. När jag var klar kom Justin in i rummet. Han tog en tallrik och
satte sig mitt emot mig runt bordet.
- Hej Alyssa, har du redan ätit? Sa han och tog en tugga.
- Hej, ja. Vart har du varit?
- Jag och Ryan fixade med kläderna.
- Jaha.

Det var nu nästan ingen kvar i rummet, eller det var bara jag, Justin och Kenny. Jag gick och slängde pappatallriken
och påminde mig själv om att jag måste höra av mig till Reneé och Lucie.

- Justin?
- Ja?
- När börjar din meet and great? Jag måste ju ringa Reneé och Lucie.
- Klockan 4.
- Okej.
- Och du?
- Ja?
- Varför svarade du inte på sms?
- Har du smsat mig? Sa han blinkade. - Nej men min mobil dog igår och jag glömde att ladda den.
- Jaha. Sa jag och tog upp min mobil som låg i väskan.

Jag ringde Reneé och vi bestämde att jag skulle träffa dom bakom arenan halv 4.

- Gör mig sällskap? Frågade Justin och kollade på mig när jag tryckte på mobilen.
- Okej. Sa jag och gick och satte mig jämte honom.

Jag tryckte runt lite på mobilen och såg att jag hade Twitter på mobilen, jag kan ju alltid logga in och kolla. Jag
tryckte mig in på det och skrev in mitt användarnamn och lösenordet var ju redan självklart ''Leah123'', jag har det
på allting. Jag kom direkt in och visste inte vad jag skulle trycka på eftersom att det var ett tag sen jag var inne.
Några tweet ifrån Chris Brown, Rihanna, Beyonce, Britney Spears och sånna som man gillade när man var liten kom
upp. Jag såg att jag följde 7 st och hade 2 följare. Jag tryckte på följarna och såg att det var en som jag inte hade
en aning om vem det var och så var det itsRyanButler och fattade ju med en gång vem det var jag tryckte på
honom och följde honom. Jag loggade ut och la ner mobilen på bordet.

- Jo just det. Sa Justin.
- Vadå?
- Du är väl bra på att ta kort och så?
- Bra och bra, jag vet ju hur man gör..
- Bra, för vi behöver en som kan ta kort på meat and great, du kan väl göra det?
- Jag vet inte.
- Snälla. Sa han och gjorde en ''puppy-min''
- Jaja, okej då.

Han log och tog en sista tugga utav sin mat och gick sen och slängde tallriken.

- Ska vi spela Xbox? Frågade Justin och drack sen upp det sista ur hans dricka.
- Visst.

Efter massa skratt och spelandes så var både jag och Justin varma och Justin fick ont i ryggen, han hade haft en
hård säng så bestämde oss för att sluta spela. Han tog istället upp sin dator och vi började titta på massa olika
youtube klipp, jag visade han några och han visade mig. Vi skrattade hur mycket som helst. Att sitta jämte Justin
och han snuddade vid mig, så blev stunden bara ännu bättre. Jag kollade på datorns högra hörn där klockan var,
16.21.

- Jag måste ut och möta Reneé och Luice.. Sa jag snabbt och reste mig upp.
- Okej, men vi ses vid meat and greaten då.
- Det gör vi. Sa jag och blinkade och var snabbt ut ur rummet.

Jag försökte memorera hur vi hade gått när vi gick in, det var inte svårt och jag hittade med en gång. Det stod en
vakt vid dörren så jag var snabbt framme vid han.

- Jag ska bara ut och hämta två tjejer, sen kommer jag in igen. Okej?
- Okej.

Jag gick ut genom dörren och gick en bit, där stod det fler vakter och runt 20 tjejer. Jag letade efter Reneé och
Luice och hittade dom snabbt. Dom vinkade mot mig och ropade lite lågt ''Alyssa''. Jag bad vakterna låta dom gå till
mig och det gjorde dom. Direkt när dom kom till mig tittade dom på varandra och tog händerna för munnen och
småskrek lite. Jag kramade om dom och vi började gå mot dörren. När vi kom till dörren släppte vakten in mig
utan att säga något. Jag gick till rummet där jag vart med Justin eftersom att jag inte visste vart jag skulle gå med
dom, Justin var inte där längre, bara Kenny. Tjejerna var snabbt framme och snackade med honom.

- Kenny, vart ska dom om dom ska på meet and greaten?
- Jag kan gå med er, för du skulle väl ta kort?
- Ja. Sa jag och skrattade lite.

Kenny gick med oss till en hall där det var massa tjejer som stod i en kö.

- Jag antar att det är här ni ska vara..
- Ja, vi ses sen Alyssa.
- Det gör vi. Sa jag log lite snabbt och gick mot Kenny som avaktat lite bakom.
- Du kan visa mig vart jag ska? Sa jag när jag var framme vid Kenny.
- Du ska in till den dörren, men det finns en annan väg, tror det är smartare ifall vi tar den.
- Tror jag med.

Jag gick efter Kenny och vi kom till ännu en hall, vi gick in i en dörr och där var ett litet rum, antagligen där Justin
skulle ta kort med sina fans. Kenny sa att Justin snart skulle komma och sen gick han. Jag tittade runt i rummet och
det hängde svarta tyg ifrån längst upp på väggen. Det fanns ju inte så mycket att kolla på.. Efter en liten stund kom
Justin och han räckte mig en kamera.

- Nu kör vi!

Någon öppnade dörren där tjejerna stod utanför och det kom in några tjejer, dom blev jätteglada när dom såg
Justin och jag tog kort på dom sen gick dom ut och så fortsatte det så. Efter varje person som gick ut så sa Justin
något roligt som fick mig att skratta. Efter att flera hade kommit in och gått igen så kom det in en kille och 2 tjejer,
först blev jag lite chockad men tog ett kort, killen log och han såg faktiskt riktigt bra ut. Jag log hastigt mot honom
och dom sa hej då och gick ut genom dörren.

- Wow, han var ju snygg!
- Nej, han var säkert bög eller något. var Justin snabb med att säga.
- Någon som är avundsjuk. Sa jag och blinkade.
- Kanske det. Sa han och gick fram mot mig med ett flirtigt leende. - Men hon tjejen var snygg.
- Nej usch, hon såg bitchig ut! Sa jag fast jag inte ens lagt riktigt märke till någon utav tjejerna.
- Någon som är avundsjuk. Sa han och log retsamt.

Han tryckte lite lätt med fingrarna över höfterna så att det kittlades. Jag började med en gång skratta, jag hörde hur
dörren öppnades och jag kollade snabbt dit, där stod Reneé och Luice. Jag och Justin log snabbt mot varandra och
han gick fram till dom. Luice och Reneé var jätte glada och kramade om honom. Jag tog ett kort på dom och sen
gick jag fram till dom.

- Vi är dom sista. Sa Luice.
- Okej, hur kommer konserten bli tror ni? Sa Justin.
- Super duper bra! Sa Reneé snabbt.
- Tack så jätte, jätte mycket Alyssa för att du fixa detta till oss. Sa Luice och log stort.
- Det är lugnt, det var ni värda, ni är så trevliga.
- Åh, jag måste på toa. Sa Justin. - Hej då tjejer, ses senare! Sa han och sprang ut genom dörren.
- Inte tillsammans va? Sa Luice och kollade på mig med en lurig blick.
- Nej. Sa jag frågandes.
- Man ser ju det på er, sättet ni kollar på varandra, det är kärlek.. Sa Reneé och fick ett leende på läpparna.
- Ehm, Vill ni gå på soundchecken? Var jag snabb med att säga för att undgå samtalsämnet.
- JA ! Sa Reneé och båda började hoppa av glädje.

Jag följde dom ut och gick med dom till scenen där soundchecken var, några var redan där. Jag kramade dom hej
då och sen gick jag till rummet där jag innan åt. Där satt Dan, jag snackade med honom men sen skulle han på
soundchecken, jag bestämde mig för att sitta kvar.

Efter någon timma sittandes vid datan så kom Dan och många till rummet. Vi satt och snackade och skojjade tills
det var dags för dom att gå på scene. Men först skulle vi be, jag har alltid ungått att va med när dom ber, känns
inte som att jag var ''en i gänget'' riktigt då, men nu ville jag faktiskt vara med. När Scooter sagt en bön satte alla
in händerna och sa ''duck, duck, duck, duck, quack, quack, quack, quack, zooooooom'' Jag hängde bara med på
zoom och sen började konserten. Jag stod under scenen och sjöng med då och då i vissa refränger, kunde dock
bara några få ord, men det är väl en början. Jag ska göra något bus tänkte jag och funderade på vad jag skulle
göra. När jag kom på vad jag skulle göra frågade jag Scooter som stod jämte mig vart Justin's klädrum låg, han
berättade och det var en dörr ganska nära för att Justin ska ha nära ifrån rummet till scenen. Jag gick in i rummet
och kände doften utav Justin och började le för mig själv. Jag tittade runt i rummet och såg Justin's skor, jackpot.
Jag gick fram och knöt ihop 2 par, det räcker. När jag var klar gick jag ut igen till Scooter och berättat vad jag gjort,
han skrattade bara och sen väntade vi på Justin skulle gå ner för att byta om.

Till slut kom Justin ner och gick in till rummet, han kom ut en stund senare och sprang snabbt, Dan hade börjat på
sitt andra gitarr solo. När han sprang förbi oss så log jag retsamt.

- Du ska få sen, vem du än var utav er. Sa han, skrattade lite och sprang upp på scene.

När konserten var slut kom Justin och gick fram till oss.

- Så vem var det? Sa han och kollade på oss fram och tillbaka.
- Jag ska vara ärlig, det var... Alyssa. Sa Scooter.

Jag tror inte Justin hann reagera innan jag sprang iväg. Jag sprang i den långa hallen, skulle inte Justin precis haft
en konsert skulle han vart förbi mig för länge sen. När jag kom till en dörr öppnade jag den och lät dörren vara
öppen och ställde mig tät intill väggen till höger. När jag hörde Justin's steg hoppade jag fram och han trillade bakåt
av rädsla.

- Aj, min rygg.
- Åh, förlåt. Sa jag och gick fram till honom och räckte fram min hand.

Han tog tag i den och ryckte snabbt så att jag trillade rakt på honom. Jag hade mina händer tryckta mot golvet vid
hans huvud och höll upp mig själv ifrån att ligga helt tryckt på honom. Jag var knappt en cm ifrån honom och
kollade rakt in i hans ögon, i hans vackra bruna ögon som just nu fick mig att tänka på tusen miljoner olika saker.
Jag kollade ner på hans fylliga läppar och med en snabb rörelse nuddade mina läppar hans i en mjuk och försiktig
kyss. Jag blundade och det kändes obeskrivligt, som om jag svävade på moln x 1000. Jag tänkte på allt men ändå
inget. Båda lutade våra huvuden bakåt och kollade djupt in i varandras ögon, vi log mot varandra och reste oss
snabbt upp. Jag kollade generat på honom.

- Wow. Viskade han lågt.

Jag kunde inte säga något, att två läppar kunde få något att kännas så magiskt som att man levde sin dröm kändes
så overkligt, men var nu verkligt för mig.. Allting kändes så rätt, som om det var såhär det skulle vara!
_______________________________________________________________________________________________
FÖRLÅT, skolan, spanjor, fotboll säger jag bara. SKA bli bättre!
ni är AWESOME, blev jätte glad för några kommentarer som jag fick tidigare idag.
Men nu har äntligen första kyssen kommit, vad tycker ni ?

Kommentarer
Postat av: jennie

skit bra !!!! :)

2011-05-17 @ 13:49:40
Postat av: Madeleine

GRYMT!!!! Saknat ditt skrivande! :)

2011-05-17 @ 16:05:26
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asbraa , men eftersom första kyssen har kommit så vill man ha mer och mer så snälla uppdatera för älskar novellen !! :D

2011-05-21 @ 21:47:00
Postat av: M.S

Hej, jag undrar bara vart gör du dina kollage? :)

2011-07-12 @ 16:59:18
URL: http://thestoriesboutjb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0