Kapitel 26 - ZOMBIE

Jag kollade snabbt på klockan, 18.03. Jag la mobilen på vardagsbordet och satte mig i soffan. Min mobil vibrerade
och gav ifrån sig ett litet pip. Jag tog upp den och det var ett sms ''Kan jag komma över, har en film och godis'' ifrån
Justin.
______________________________________________________________________________________________

''Klart'' Skrev jag och skickade. Jag gick in till sovrummet för att sätta mobilen på laddning. Jag tog laddaren och
satte den i ett uttag, och satte i laddaren i mobilen och la den på nattduks bordet. Det knackade på dörren och jag
gick och öppnade och där stod han och log ett leende som jag bara inte kunde motstå att le tillbaka mot, det gick
inte.

- Hej! Sa han.
- Hejsan. Sa jag, öppnade dörren mer och flyttade mig så att han kunde gå in.

Vi gick längst det korta hallen och kom nästan direkt in till vardagsrummet.

- Rummet är ju inte det största, men det duger?
- Ja klart det gör! Sa han och log sådär underbart igen.
- Vad har du för film då?
- ''Them'', det är en skräckfilm, tror jag. Sa han och höll upp en film med ett hus och någon stod och kolla på det
med mörka kläder.
- Det är det nog ja. Sa jag och flinade lite. - Ska jag sätta på den?
- Visst. Sa han och gav mig filmen. - Jo just det jag har godis med. Sa han och höll upp en godis påse.
- Okej men ta en skål där i skåpet och höll ut det. Sa jag och reste mig upp för att sätta på filmen.
- Okej.

Jag öppnade fodralet och tog ut DVD skivan och satte i den i DVDn. Jag tryckte på on/off knappen och DVD sattes
på. Jag tog dom två fjärrkontrollerna som låg på TVn och satte mig i soffan igen. Jag tryckte på TVn och fixa sen
men DVDn. Justin var klar och satte ner skålen på bordet sen satte han sig i soffan också. Jag tryckte på play och
filmen började. Filmen började läskigt och jag tog en kudde i famnen så att jag skulle vara snabb med att dra den
över ögonen. Med tiden känns det som att jag kommer närmare Justin, visst har jag flyttat lite mot honom men han
måste också ha flyttat lite. Det hände något läskigt och snabbt drog jag upp kudden över ögonen.

- Lägg ner med det där! Sa Justin och drog kudden ur min hand och kastade iväg den.
- Sluta den var mitt ända hopp. Sa jag och drog snabbt upp fötterna ifall någon skulle komma under soffan.
- Kom här istället. Sa han och höll upp sina armar.

Jag kunde inte motstå ifrån att känna hans doft och vara i hans varma famn så jag satte mig tät intill honom och
han drog hans högra arm om mig och jag la mig mjukt på hans axel/bröst. Filmen blev bara läskigare och läskigare
men när Justin hade sina armar runt mig kändes det som att inget kunde skada mig.

- Usch, det läskigaste är att den är verklighet baserad. Sa jag när filmen var slut.
- Är den?
- Ja, det stod ju det i början.
- Jaha, det såg inte jag.

Jag tog en godis och började tugga på den. Jag reste mig upp och lämnade Justins famn för att fixa med filmen och
lägga den i fodralet. Jag ville inte lämna hans famn, jag fick liksom en pirrig känsla i magen. Jag stängde fodralet
och la filmen på bordet.

- Så gör du något annant än att måla? Frågade Justin för att avbryta tystnaden antar jag.
- Nej, när mamma dog så..
- Vi behöver inte prata om det om du inte vill.
- Jo det kan vi. Sa jag och satte mig i soffan och satte upp benen så att jag satt riktad mot Justin. - Året innan
mamma dog åkte jag och mamma till Mexico och bodde hos min mormor och morfar. Mamma gjorde det för min
skull för.. en grej.. Men innan det höll jag på med mycket. Jag gick i fotboll, dansade, var modell när mammas
kompis behövde barn modeller, jag provade pingis, friidrott och lite sånt. Visst var jag inte det bästa, men jag hade
kul och det var väl det som jag brydde mig om när jag var lite.
- Ja, men du gick aldrig i målning eller något?
- Nej, det gjorde jag bara hemma med Elizabeth, hon passa mig mycket i med att mamma jobbade mycket och
pappa jobbade också mycket och gör det fortfarande.
- Jaha, vad har du gjort idag förresten?
- Jag var och shoppade. Sa jag och han nickade. - Jo just det, jag träffade två utav din fans.
- Jaha. Sa han och log.
- Dom var jätte trevliga och jag tänkte att dom kanske skulle kunna få träffa dig.. Asså dom var verkligen stora fans
och jag sa att det kanske skulle gå.
- Dom skulle ju kunna komma på min meet & greet som jag har imorgon innan konserten.
- Ja, det skulle vara jätte snällt. Då ringer jag dom nu. Sa jag och tog upp mobilen.
- Ha på högtalare.
- Okej. Sa jag och letade upp Reneé's nummer.

Jag ändrade så att jag ringde med dolt nummer.

- Hej det är Reneé.
- Hej det är Alyssa.
- Hej Alyssa!
- Du jag har kollat och det gick inte.. Sa jag ledsamt sen kollade jag upp på Justin och flinade lite.
- Oh, vad synd. Sa hon och lät riktigt besviken.
- Nej jag skojjade bara, ni ska på hans meet and greet imorgon.
- Nu skojar du va? Sa hon och jag hörde hur glad hon var.
- Nej, om ni kommer till arenan imorgon så ringer jag er och möter er så följer nu med mig. Okej?
- Ja, okej. Ring imorgon och du Alyssa?
- Ja?
- Tack så jätte mycket!! Du är världens snällaste.
- Nej då, men vi ses imorgon.
- Ja det gör vi! Sa hon uppspelt.
- Hej då. Sa Justin.
- Vem var det? Frågade hon snabbt.
- Det är jag, Justin. Vi ses imorgon, hej då.
- Hej då Reneé. La jag till.
- Hej då! Sa hon jätte glatt.

Vi log mot varandra och jag tog en till godis och kände hur jag började bli kissnödig. Jag kollade ut genom fönstret
och det började mörkna. Jag skakade lite på benet för att jag behövde gå på toa men vågade inte efter jag hade
sett filmen.

- Behöver du gå på toa eller? Frågade Justin och kollade på mitt ben.
- Ja..
- Varför går du inte då?
- Tänk så kommer det någon och dödar mig.
- Säg att den borde akta sig för att Justin Bieber är här för att skydda dig.

Jag log bara mot han och reste mig upp och gick på toan. När jag tvättade händerna tänkte jag på hur charmig han
var och log för mig själv. Jag torkade händerna på handduken och gick ut till vardagsrummet, där satt Justin och
hade godis skålen i knät.

- Kom det någon och dödade dig?
- Ja, jag är en zombie. Sa jag och sträckte ut mina armar rakt och började gå stelt mot honom.
- Det är du va? Sa han och ställde ifrån sig skålen.
- Ja och jag ska döda dig.
- Det får vi se hur det blir med det. Sa han och reste sig snabbt upp och tryckte ner mig på soffan.

Han satte sig på mina armar med benen och började trycka med finger topprna mellan halsen och brösten. Det
kittlade och gjorde ont på samma gång. Jag skrattade och försökte komma ut ur greppet han hade mig i samtidigt
som jag sa ''sluta'' flera gånger om.

- Ger du upp zombie?
- Nej! Sa jag och han började picka ännu mer. - Okej, okej jag ger upp!

Han slutade och rest sig försiktigt. När jag satt upp andades jag ut och hämtade andan efter all skratt. Justin kollade
bara på mig och log.

- Ska vi titta på något på TVn? Frågade jag och han nickade.

Jag tog fjärrkontrollen till TVn och tryckte på den. Jag zappade lite.

- Åh, irriterande att man inte fattar något.
- Jag fattar. Sa han och blinkade mot mig.
- Kan du prata franska?
- Flytande. Och jag har inte frågat dig, men kan du prata spanska?
- Ja. Sa jag och log.

Jag tryckte på kanalen igen och MTV sattes på, på engelska. Det var Jersey Shore.

- Det får gå bra med detta. Sa jag och la ner fjärrkontrollen.

Vi kollade och i pauserna pratade vi. När det var slut kollade jag på mobilen, den var kvart i 9 och jag började
faktiskt känna mig trött, det kanske berodde på allt gående idag. Jag gäspade lite.

- Är du trött? Frågade Justin.
- Ja..
- Vill du att jag ska gå?
- Nej.. Sa jag blygt.
- Jag kan stanna tills du har somnat. Om du vill?
- Ja tack. Sa jag och log.

Justin's Perspektiv

Hon sprang iväg och bytte om till pyjamas och borstade tänderna, jag bara satt där och log för mig själv. Varför är
hon så vacker? När hon var klar gick jag med henne in till hennes rum och hon la sig i sin säng. Jag skulle släcka
hennes nattduks lampa men hon stoppade min hand.

- Nej! Sa hon snabbt och jag bara kollade frågandes på henne. - Jag är mörkrädd. La hon till och flinade lite.
- Jaha. Sa jag och log mot henne.

Jag gick och satte mig i en liten fåtölj som fanns i rummet.

- God natt Alyssa. Sa jag mjukt.
- God natt, Bieber.

Jag satt där och nynnade lite och bara kollade på Alyssa som låg där och var helt avslappnad och blundade. Hennes
ansikte såg så oskyldigt och vackert ut. När jag kunde höra hur tungt hon andades gick jag fram till henne och drog
min hand på hennes kind sen gick jag till mitt rum.
_______________________________________________________________________________________________
Love is in the air! eller? ; )

Kommentarer
Postat av: evelina

MER!!!!!!! :D

2011-05-09 @ 17:47:58
Postat av: Kajsa

Man vill bara ha mer, det är superbra!!! //Kajsa :D

2011-05-09 @ 20:58:39
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-09 @ 21:28:42
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: jennie

mer !!! as bra :)

2011-05-10 @ 17:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0