kapitel 25 - LOIS VUITTON BAG

&
Jag log tillbaka och vi kramade om varandra. Jag blev helt varm inom mig och kramen var för lång för att bara va
en ''hej då'' kram. Jag kände lukten av hans perfym och att vara i hans famn kändes så bra. vi släppte varandra.
Jag log igen och sen gick jag in till mitt rum och stängde dörren och lutade mig mot den.
______________________________________________________________________________________________

Jag reste mig upp och låste dörren. Jag tog väskan och gick in till sovrummet. Jag öppnade resväskan och tog ut
pyjamasen och min neccicär. Jag gick sen in på toan och kollade mig i den lilla fyrkantiga spegeln. Nej, jag hade på
mig Justin Bieber tröjan.. Vad pinsamt. Jag bytade om och borstade sen tänderna. När jag gick på toa kom jag och
tänka på att Justin hade mitt nummer, hur hade han fått det. När jag var klar gick jag till sovrummet igen och dog ut
mobilen ur väskan. Jag kröp under det kalla täcket vilket var riktigt skönt. Jag låste upp mobilen och skrev ett
snabbt sms till Justin.

''Hur fick du mitt nummer förresten? Haha''

''När du sa det till Kenny la jag till det på mobilen.''

''Jaså det gjorde du?''

''Ja! ska du sova nu eller?''
''Ja hade tänkt det'' Skrev jag och gäspade.

gt;''okayyy. kan jag berätta något för dig''

''jaaa?''

''du var vacker ikväll.''



Vad skrev han? jag läste det igen, tycker han att jag är vacker? Jag kände hur kinderna blev varma.

''nu snackar du om tröjan va?''

''Nej, du är vacker Alyssa!''

''Äsch sluta bieber, men ska sova nu. Ses imon, god natt!''

''jag med, god natt''

Jag läste hela konversationen igen och la sen mobilen på nattduks bordet. Jag la mig ner på den mjuka kudden och
tänkte lite på Leah, gud vad jag saknar henne just nu.

När jag vakade nästa dag kollade jag direkt på mobilen för att se ifall han verkligen skev att jag var vacker eller om
det bara var en dröm. Men allt stod där i smsen vilket gjorde mig lite varm inombords. Jag la tillbaka mobilen igen
och gick och tog en dusch. När jag hade duschat tog jag en handduk runt mig och gick in till rummet, jag gick och
öppnade resväskan och tog ut ett par svarta trosor och en svart bh. När jag satt på mig det tog jag handduken runt
håret som droppade på golvet. Jag tog upp ett par svarta tights och ett vit/svart linne och tog på mig det. Jag gick in
på toan igen och borstade igenom håret. Jag tog sen upp plattången och plattade håret. Jag hörde hur det ringde
och skyndade mig till rummet och svarade.

- Hej det är Alyssa.
- Hej, pappa här.
- Hej pappa! Sa jag glatt.
- Vart är ni?
- I Paris.
- Där var din mamma ofta.
- Jag vet.
- Vad ska du göra idag då?
- Jag vet inte faktiskt.
- För jag tänkte att du kunde gå och köpa dig lite nya kläder..
- Ja, så kan jag rensa ut allt gammalt när jag kommer hem.
- Precis. Men köp inga skor, för du många och din mammas gamla så det behövs inga.
- Nej då. Tack så mycket pappa. Vad gör Leah?
- Hon sover fortfarande, den är ju bara 6 här.
- Jaha, jag pratade med Chloe, hon sa att hon skulle hem till er idag.
- Ja dom ska äta här ikväll.
- Jaha okej, men jag måste äta nu är jätte hungrig. Hej då.
- Hej då Alyssa!
- Hej då. Sa jag och la på.

Shoppa i Paris, yes. Jag hörde hur magen kurrade och bestämde mig för att ringa Dan och säga att jag går ut och
äter. Jag ringde honom och samtalet blev kort. När jag hade lagt på tog jag en brun väska som låg i resväskan och
la i plånboken och mobilen. Jag tog hotellrums nyckeln som låg på en liten byrå i hallen och la ner den i väskan. Jag
tog på mig min skinnjacka sen gick jag ut och åkte ner i hissen. När jag kom ut i den friska luften tittade jag åt båda
hållen och funderade på vart jag skulle gå. Jag bestämde mig för att gå till höger, dit jag och Justin gick inatt när vi
skulle till eiffeltornet, kändes som att det skulle vara mot centrum om man gick dit. Jag gick där och kände vinden
blåsa i mitt hår och allt kändes bara så himla perfekt!

Efter några minuter kom jag till en gata där det gick ganska mycket folk på, jag svängde in där och letade efter
något mysigt ställe som jag kunde äta på. Andra stället som jag tittade på verkade mysigt så jag gick in och kollade
på menyn. När jag bestämt mig för vad jag skulle ha så gick jag fram och mannen som stod i kassan sa något som
jag inte fattade, jag ursäktade mig och sa att jag pratade Engelska. Han nickade förståligt.

- Vad vill du ha? Sa han och denna gången på engelska så jag förstod.
- Jag vill testa en french toast och äppel juice.
- Ska bli. Sa han och log.

Jag betalade och satte mig vid ett bord som stod intill ett fönster. Jag satte handen under hackan och armbågen på
bordet och bara kollade ut genom fönstret på att folk som gick utanför. Några var stressade, några var unga, några
var gamla. Jag fastnade med blicken på en tjej och kille som satt på en bänk och kramade varandra och började
direkt tänka på mig och Justin igår, ingen utav oss släppte varandra. Varför kände jag mig konstig när jag var
invirad i hans armar, jag kände mig trygg på något sätt..

- Här är din mat, madame. Sa en man och satte ner tallriken och ett glas.
- Tack. Sa jag och log mot han.

Jag kollade på tallriken och det såg jätte gott ut. Jag började äta och efter en stund fanns det inget kvar på tallriken.
Jag reste mig upp och gick ut på gatan. Jag tittade åt vänster och bestämde mig för att gå ditåt. Jag såg en affär
som verkade ha snygga kläder så jag gick in och tittade på plaggen som hängde på galjar. Jag hittade några snygga
linnen och bestämde mig för att prova dom. När jag var klar i provrummet hängde jag tillbaka 3 utav dom och gick
till kassan för att köpa dom andra två. När jag hade betalat sa jag ett snabbt ''merci'' som var ett utav dom två
orden som jag kunde på franska. Jag tog påsen och gick ut ur affären.

Efter två timmar värkte benen och mina händer var fulla med kassar. Jag har hittat kjolar, linnen, klänningar, shorts
och ja, lite utav varje. Ingenting som jag har köpt idag skulle jag köpt för en månad sen. Allt som jag köpt idag
har haft färg på sig, men jag gillar det. Jag har hela tiden gått på samma gata, den är väldigt lång. Jag kollade till
höger och såg en Lois vitton affär. När jag var liten brukade mamma köpa saker till mig i alla olika märken, en
grej som jag minns väl var en gång då mamma kom hem ifrån Paris, hon hade då med sig en rosa väska till mig
som hon hade köpt i en Lois vuitton affär. Jag älskade den och använde den aldrig, jag hade den på min hylla för att
jag tyckte den var för fin. När jag blev äldre och jag fick en walk in closet ställde jag den där och idag ligger den i
en stor låda uppe på vinden med saker som jag hade fått utav mamma.. Jag gick in och kollade lite, allting var så
rent och prydligt. Helt felfritt. Jag hittade en riktigt snygg väska men priset fick mig att tveka.. Den var vit med rosa
blommor. Jag har en Lois vuitton väska hemma, fast den är brun och grå/svart. Jag vet att dom har jätte bra kvalité
och är stora så man får plats med mycket. Priset är värt det tänkte jag och gick till kassan med väskan. Tjejen som
stod i kassan var också helt felfri, hon stod där och kollade på mig, nästan lite bitchigt. Jag var snabb med att säga
hej på engelska så att hon skulle fatta att jag snackade engelska.

- Ska DU ha denna? Frågade hon och betonade du väldigt mycket.
- Ja.. Sa jag frågandes.
- Aha, okej. Sa hon och började lägga väskan i en kartong och sen i en påse.

Hon räckte mig påsen och jag betalde. Jag gick sen ut och såg det låg en Chanel butik rakt över. Jag måste bara gå
in i den med sen går jag tillbaka till hotellet, mina ben har så ont. Jag gick in och fastnade inte riktigt för något eller
egentligen allt men priserna var för överdrivna och jag vill inte köpa för mycket dyra grejer, skulle bara då skuld
känslor, inte för att pappa har sagt något om priset men ändå. Men sen hittade jag lite läppstift, nagellack och grejer
som inte är för dyrt och alltid bra att ha. Så jag köpte det och när jag gick ut la jag märke till vakterna som stod vid
dörrarna, här kommer ingen undan tänkte jag och gick ut. Eftersom att jag gått på två gator på hela dagen så vet
jag precis vart jag ska. Jag började gå tillbaka på vägen med påsar och väska hängande på armarna.

När jag gått en bit såg jag några tjejer, en utav dom tittade med stora ögon som om hon blev chockad och sen
petade hon på hennes kompis och pekade på mig. Jag sket i dom och gick på, dom pekade nog på något annat. Jag
gick och kände verkligen hur skönt det skulle bli att komma till hotellet och ta av mig skorna och bara lägga mig i
soffan.

- Ursäkta.. Sa en obekant röst och jag vände mig om.
Det var dom två tjejerna som antagligen hade pekat på mig.

- Ja?
- Är du Justin Bieber's flickvän? Frågade en utav dom med brunt hår och sne lugg.
- va? nej det är jag inte, varför tror ni det?
- För vi har sett dig på bilder med honom, eller är det du? Jag tycker det ser ut som dig.. Sa den andre som hade
pekat på mig innan.
- Vad för bilder?
- Asså det är ju på alla i Justin's crew, typ Scooter, Dan, Kenny och alla. Men vi har lagt märke till dig på några utav
bilderna som kommit ut på nätet, du är liksom i bakgrunden typ. I början trodde jag bara att du var ett fan men sen
kände jag igen dig på ett kort och kollade på bilder från dagen innan och då såg jag att du var med på flera bilder..
- Vad för bilder sa du att det var?
- När ni har vart ute och ätit flera gånger, när Justin och Ryan spelade fotboll satt du i bakgrunden med Kenny på
läktarren och igår kom det ut ett när ni lämnade Madrid. Du och Justin kollade på varandra och såg nästan kära ut,
det var då vi misstänkte att ni var tillsammans. Fast vi tror inte någon annan har lagt märke till dig.
- Jaha oj, det visste jag inte. Men nej vi är inte tillsammans. Sa jag och log mot dom.
- Okej, men varför är du då med på hans turné?
- Jag är Dan's syster dotter och behövde.. komma bort lite.
- Jaha, vi är ledsna att vi störde dig.
- Nej det är lugnt, men ni är verkligen stora fans va?
- Kan man säga, vi vet allt om honom.
- Jag märkte det med bilderna. Sa jag och skrattade lite.
- Ja. Men vad heter du förresten?
- Alyssa, och ni?
- Jag heter Reneé. Sa tjejen med mörkbrunt hår och lugg.
- Och jag heter Lucie. Sa den som pekat på mig, hon hade en ljusare brun färg på håret.
- Okej, trevligt att träffa er tjejer.
- Detsamma. Men vi ska också åt det hållet så vi kanske kan gå med dig.
- Ehm, visst. Sa jag och log lite smått.

Vi började gå och dom pratade på franska så jag fattade inget, men jag hörde mycket ''Justin Bieber''. Dom började
sen prata lite med mig och frågade vad jag hade köpt och så. Dom verkade verkligen vara stora fans utav Justin.
Trevliga var dom med. Jag frågade om dom skulle på hans konsert och dom svarade väldigt glatt ja.

- Jag ska svänga höger här. Sa jag när vi kommit till slutet utav den långa gatan.
- Okej, men du får hälsa Justin ifrån oss Alyssa. Sa dom glatt.
- Ska jag göra, men ehm.. Vet ni, jag kan kanske uhm.. Fixa så att ni får träffa Justin. Jag kan inte lova men jag
kan kolla. Sa jag tveksamt.
- Oj, kan du? Sa tjejen som hette Reneé med ett stort leende.
- Kanske. Jag kan ta någon utav era nummer så kan jag kolla och ringa er sen.
- Ja, det vore jätte snällt! Sa Lucie och nästan hyperventilerade.

Jag fick Reneé's nummer och dom tackade så mycket och sen gick jag mot hotellet. När jag var framme gick jag till
hissen, snart skulle jag få sitta ner. Jag gick fram till dörren och med mycket pust och stön fick jag upp nyckeln ur
väskan och låst upp. När jag kom in genom dörren slängde jag alla påsar på golvet och satte mig i soffan. Det var
så skönt att sitta ner, jag knöt upp skosnörerna och tog av mig skinnjackan. Jag slängde skorna mot hallen och
hoppades på att dom ställde sig så fint som möjligt. Jag hann bara luta huvudet bakåt och blunda i 5 sekunder sen
började magen kurra. Jag beställer bara upp mat tänkte jag och gick in till sovrummet där telefonen fanns. Jag
ringde och beställde upp en hamburgare.

Jag tog en sista tugga på hamburgaren sen kände jag att magen var full. Jag tog tallriken och ställde den på den
pyttelilla diskbänken som fanns. Jag gick ut i hallen och tog alla påsar och ställde som i sovrummet. Jag tog upp min
mobil som jag inte hade kollat på, på hela dagen. ''1 missat samtal ifrån Morbror Dan'' stod det på skärmen. Jag
kanske ska ringa han. Jag tryckte på grön lur.

- Dan här.
- Hej det är Alyssa.
- Hej Alyssa!
- Jag kom hem för en halv timma sen och har precis ätit.
- Jaha, vi kom precis upp till våra rum, vi åt på hotellets resturang.
- Jaså, jag betällde upp till rummet.
- Okej, jag skulle ringa och fråga ifall du ville med men du svarade inte.
- Nej, jag har inte haft uppe mobilen och inte hört den.
- Jaha okej, men vi ses imorgon?
- Ja, god natt!
- God natt. Sa han och med ett klick avbröts samtalet.

Jag kollade snabbt på klockan, 18.03. Jag la mobilen på vardagsbordet och satte mig i soffan. Min mobil vibrerade
och gav ifrån sig ett litet pip. Jag tog upp den och det var ett sms ''Kan jag komma över, har en film och godis'' ifrån
Justin.
_______________________________________________________________________________________________
Ögonen går snart i kors på mig, hoppas ni gillar det : )

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jättebra! //Kajsa :D

2011-05-08 @ 18:43:59
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Fett braaaaaaaaaaaaaa! Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-08 @ 21:33:50
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0