Kapitel 24 - IN FIVE MINUTES

- Du kan göra det när du går, så kom med din väska till mig så kan jag ta med den så slipper du den, bara du är
style="white-space: pre;">här klockan 4 så fixar jag det.
- Okej, jag kommer snart då.
- okej, Hej då.
- Hej då. Sa jag och la på.

Äntligen har jag en mobil som fungerar.
_____________________________________________________________________________________________


Jag och Isabell pratade om att äta tillsammans och hon tyckte att det lät bra. Jag tog ut laddaren ur uttaget och la ner den i min handväska. När jag hade plockat ner alla små saker gick jag och Isabell över med min resväska till Dan. Vi åkte sen ner till lobbyn och jag checkade ut mitt rum. Sen gick vi ut i det härliga vädret, ikväll skulle vi åka, fast vart har jag ingen aning om, men det blir nog bra. 

Jag satte upp brickan på den lilla rullvagnen när jag och Isabell hade ätit klart. Vi gick ut ur resturangen och
ställde oss på trottoaren.

- Förlåt för att jag var tvungen till att åka hem till mamma. Sa Isabell.
- Äsch, det är lugnt jag måste ändå vara på hotellet om en kvart.
- Ja, men jag antar att vi ses någon gång.
- Ja, vi kommer säkert ses i Mexico! Sa jag och log.
- Det kommer vi säkert. Sa hon och kramade om mig.
- Men kan jag få ditt nummer så kan jag ju höra av mig om vi ska till Mexico eller något? Frågade jag och släppte
henne.
- Klart. Sa Isabell och rabblade upp sitt nummer medan jag tryckte på knapparna på mobilen.
- Tack, men är det bara nerför gatan och sen höger? Kommer inte ihåg ifall jag minns rätt..
- Ja, andra höger! Sa hon och log.

Jag log tillbaka och vände mig om. När jag hade gått 5 meter vände jag mig om som Isabell också hade gjort och
vi vinkade till varandra. Jag svängde andra höger och precis där låg hotellet. Utanför stod det 2 minibussar och
några tjejer. Jag gick dit och det var bara Ryan som var där. Han stod och pratade med tjejerna så jag gick fram
till dom för antagligen skulle vi åka snart.

- Hej Alyssa! Sa han och vände sig mot mig, lika så gjorde alla tjejerna.
- Hejsan, ska vi åka snart?
- Ja, alla är och checkar ut.
- Jaha.

Jag ställde mig lite bakom Ryan Good, kändes som att jag fick för mycket uppmärksamhet när jag snackade med
Ryan och alla tjejer kollade förvirrat på mig. Ryan stod och snackade med tjejerna eller tjejerna snackade med
Ryan, jag tycker att det är sjukt hur dom kunde vara helt till sig utav att stå och snacka med honom, han är ju
bara en vanlig person eller antagligen inte.

- Hejsan tjejer. Hörde jag Justin säga och kände hur en arm las över mina axlar.

Få utav tjejerna började skrika och några blev helt till sig och bara stirrade på Justin's arm som låg på mina axlar.
Jag kollade bara på honom och log snabbt, han log tillbaka och började sen snacka med tjejerna. Ryan kom sen,
jag nickade lite lätt mot honom som ett hej och han ställde sig brevid Justin, tjejerna ville ta kort så jag gick direkt
därifrån. Dan kom ut ur hotellet, någon jag kunde stå med så att jag inte var så himla ensam men sen ropade en
utav tjejerna till Dan att han skulle vara med på kortet. Jag ställde mig bara och kollade på när alla ställde sig
brevid Justin, Ryan, Ryan och Dan. Jag kände hur två händer hamnade på mina överarmar och drog mig mot dom.
Jag kollade snabbt bak och det var Scooter.

- Du ska också vara med på kort. Sa han och skrattade.
white-space: pre;">- Men nej. Sa jag och försökte streta emot.
- Jo kom igen Alyssa.
- Okej. Sa jag och skrattade lite.

Han drog armen över mig och vi ställde oss på sidan vid alla som stod och posade framför kameran, jag kollade
Justin och han kollade på mig. Vi log mot varandra och kameran blixtrade till. Alla tjejerna kollade på kortet
medan jag gick med Dan och vi satte oss i en utav minibussarna. Efter en stund satt alla k lara och vi åkte mot
arenan.
När vi var framme hoppade alla ut och vi gick in i den stora arenan. Jag satte mig ner i en soffa som fanns där och
satt där och tänkte lite. Just nu saknar jag Leah hur mycket som helst. Snart kom Dan och satte sig jämte mig,
Justin la sig i en soffa och Ryan och Kenny satte sig i en soffa.

- Jo just det, hur gick det med mobilen? Frågade Dan.
- Oh bra. Sa jag och tog upp mobilen som låg i min handväska.
- Snygg! Är den bra då?
- Vet inte än, men Isabell sa att den var bra. Sa jag och kollade på Justin som låg och höll på med sin mobil.
space: pre;">- Har du ny? Frågade Kenny.
- Japp!
- Kan man få ditt nummer, det skulle ju allt vara bra.
- Ja visst. ***-*******. Sa jag medan Kenny skrev ner det på hans telefon sen sa han sitt så jag la till det.

Det gick knappt en minut innan Jan kom och sa till Justin att han skulle ut på en sound check. Han satte sig upp och
gick ut ur rummet. Ryan reste sig upp och tog ut något ur hans väska. Det var en T-shirt, han satte på sig den och
Kenny började skratta åt honom. När han vände sig om och det var en tröja där det stod ''Justin Bieber'' på och
var det en bild med.

e;">- Sjukt snyggt Ryan. Sa jag och blinkade mot han.
- Jag har en till, du kan också få en..
- Nej tack, jag står över det.
- Kom igen Alyssa.
- Mehh, aja okej.

Han tog ut en till ur hans ryggsäck och kastade den till mig. Med ett drag satt T-shirten på mig.

- Så nu har vi ett eget crew. Sa jag och tog min arm över Ryans axlar.
- Ja, Bieber crew! Sa han och drog sin arm så att den låg lätt på min midja.
- Så, vad ska vi göra nu?
- Vi går och ställer oss och kollar på Justin.
- Okej.

Så vi gick ut ur rummet, fortfarande med armarna runt varandra. Vi gick bara på känsla eftersom att ingen utav
visste vart scenen var. När vi såg den stora scenen ställde vi oss bakom ett svart skynke. Jag öppnade skynket
pytte lite och kollade ut, men man kunde nog bara se mitt öga. Ryan ställde sig på tå och gjorde samma sak.
- Jag vet vad vi gör. Sa Ryan viskade Ryan.
- Vadå?
- Vi smyger bakom DJ båset med Tay och spelar upp Random musik så att det stör lite.
- Okej. Sa jag och vi gick ner helt under scenen.

Vi smög tysta så att ingen skulle höra oss. Man hörde hur Justin pratade med sina fans och massa, jag hörde inte
riktigt för jag var så koncentrerad på att inte stöta emot något som lät högt. Ryan var en bit före mig och gick lika
försiktigt som jag. Vi gick med lätta steg upp för en annan trappan så vi kom nästan direkt vid DJ båset. På alla
fyra kröp vi framåt två meter och sen satt vi försiktigt emot Dj båset. Tay James hade inte sett oss än vilket var
konstigt. Jag nöp honom lätt i benet och han hoppade till och kollade ner på mig och sen på Ryan. Jag tog fingret
över munnen och tyst, väldigt tyst sa jag ''shh'' han nickade, flinade lite och tittade upp igen. Ryan gjorde en snabb
rörelse och tryckte på något på DJ båset. En låt började spelas jag inte hört förut. Jag såg inte men jag kunde
tänka mig att Justin hade vänt sig om och gett Tay en blick för han tryckte snabbt på en knapp och musiken
stängdes av. Tay sa med en gång att det inte var han och Justin fortsatte med att svara på frågorna. Jag gjorde en
hastig rörelse med min arm och tryckte på första bästa knappen jag kände med fingrarna och satte mig drog fort
ner armen igen. Nu började en låt utan en sångare spelas, än en gång kände jag inte igen det.

- Hey Tay! Sa Justin i micken.
- Det är inte jag. Sa Tay snabbt och stängde av och Justin började prata igen.

Tay kollade ner mot oss och skrattade lite. Ryan gjorde ännu en kvick rörelse och tryckte på en knapp och Omg -
Usher började spelas, han tryckte på den och stängde av och satte på den igen. Jag drog också upp min arm och
tryckte på en knapp, ett ljud ''ah-yeah'' kom ut och jag tryckte på den om och om igen.

- TAY! Lägg ner. Sa Justin.
- Det är inte jag, man. Sa Tay och drog ut sina armar för att visa att han inte tryckte på något.

Jag och Ryan fortsatte att trycka, jag tog fingret i munnen för att inte brista ut i skratt. Jag vill verkligen se Justins
min nu tänkte jag tills jag kom på att Justin antagligen var på väg hitåt. Jag reste mig och dr og i Chaz arm och vi
sprang ner igen och ut i hallen och sen in i rummet där sofforna var. Vi stannade och andades tungt. Jag satte mig
i soffan och började skratta. Ryan började med skratta och satte sig i soffan mitt emot. När vi lugnat oss satte vi
oss och pratade.

- När du ska du åka hem då? Frågade jag efter en stund av pratande.
- Ikväll..
- Ikväll?
- Ja, efter konserten.
- Jaha, vad tråkigt..
- Ja, men det har vart kul.
- Det tycker jag med, då vi har vart asså.
- Ja, har du twitter?
- Ehm.. Sa jag och funderade lite. - Jag vet att jag har en, jag hade den för jätte länge sen!
- Vad heter du då?
- Jag kommer inte ihåg. hm.. Jo just det! AlyssaFernanades bara. tror jag... Sa jag och flinade lite.
Ryan tog upp sin mobil och tryckte lite. Jag tog också upp min för att ringa pappa. Samtalet var kort för pappa
skulle jobba, precis som alltid. Men jag berättade om mobilen och han sa inte så mycket förutom att dom mådde
bra där hemma. Jag la på och klickade lite på den nya mobilen.

- Nu följer jag dig. Sa Ryan.
- Följer mig? Frågade jag förvirrat.
- Ja, på twitter asså.
- Jaha. Sa jag och skrattade lite.
- Wow, snygga tröjor! Sa Justin direkt efter att han öppnat dörren.
- klart. Skrattade Ryan.

Justin gick och satte sig jämte Ryan.

- Så gick det bra på soundchecken? Frågade jag.
- Ja, tills det var några som höll på med ljudet.
- Va? Ah, det var inte vi! Sa jag överdrivet.

Han skrattade bara och skakade på huvudet.

Ett par timmar senare.

Jag och Ryan stod och klappade, han var verkligen jätte bra ikväll! Vänta Alyssa, vad tänkte du där? bra? Okej,
han var faktiskt bra idag.. Alla tjejer skrek och var helt galna. Det måste vara enormt att stå på scene och veta att
alla applåder är till dig.

När vi sagt hej då till Ryan på flygplatsen och han hade gått på sitt plan gick jag med Dan mot våran ingång till
planet. Vi behövde inte vänta länge tills vi fick gå på. Jag fick sitta jämte Dan. Jag tog snabbt tuggumi innan vi
skulle lyfta och spände fast mig.

- Så, vart är det vi ska?
- Paris.
- Åh vad kul!

När vi hade lyft lugnade jag mig och lutade huvudet bakåt så att det onda skulle släppa i öronen. När det hade
släppt tog jag upp ett litet häfte som jag hade i väskan och målade lite. I häftet har jag bilder och bilder som jag
målat.

- Jag visste inte att du kunde rita. Sa Dan och skådade min teckning.
- Ehm, tack.
- Du är jätte duktig!
- Tack så mycket. Sa jag och log mot Dan.

Flygturen tog inte alls lång tid eftersom att vi skulle från Madrid till Paris. När vi var framme klev jag ut ur planet
med onda öron. Jag hatar att jag får så. När vi stod och väntade på väskorna kom jag och tänka på att det inte
var nåra fans på flygplatsen. Men det var ju ganska sent nu och dom visste kanske inte att han skulle till Paris
ikväll. När alla hade fått sina väskor gick vi ut och hoppade in i minibussarna och åkte till hotellet. Det tog ganska
lång tid, men det var det värt. Vi åkte förbi Eiffeltornet och det var helt fantastiskt, hotellet låg inte långt ifrån
Efeltornet. När vi kom in på gatan där hotellet låg fattade jag direkt vilket hotell det var som vi skulle bo i. Utanför
stod det massa tjejer men skyltar. Vi gick ut och tog ut våra väskor så fort som det gick. Justin gick in först och
det var en utav tjejerna som nästan hoppade på honom. En vakt gick fram och drog bort henne. Jag bara
stannade upp och kollade på det, det såg ju inte riktigt klokt ut. Jag vaknade till när jag såg att alla var vid dörren.
Jag gick uppför trappan men ev vakt stoppade mig fort.

- Men jag ska in! Sa jag. - Det är min morbror där.
- Tror du inte många har sagt det, unga dam. Sa den långa mannen.
- Men det är min morbror.
- Jag ser på din tröja att du är ett fan utav honom, mig kan du inte lura.

Jag kollade ner på mina tröja, vadå fan utav honom? Just det, jag hade ju Justin bieber tröjan på mig. Jag kände
direkt att det inte var någon idé att tjafsa emot. Så jag gick ner för trappan igen, långsamt med huvudet riktat
mot marken. Jag får ringa Dan helt enkelt. Jag över gatan så att jag skulle höra något i telefonen. Jag letade upp
Dan's nummer och ringde upp han, men svarade han? nej.. Typiskt.

- Jag kan ringa Kenny. Sa jag tyst för mig själv.

Jag ringde honom och det började tuta. Tänk om han inte svarar, då får jag ju sova på gatan? Men efter ett tag
svarade han.

- Hej Alyssa, vart är du?
- Jag är utanför, vakten släpper inte in mig, han tror att jag är ett fan.
- Jag kommer ut och möter dig, gå till ingången.
- Okej! Sa jag och började gå över vägen.

När jag stod vid alla andra tjejer, dock var det inte lika många som innan så kom Kenny i dörren, jag gick mot han
och han mot mig. När jag mötte han tog han min väska och vi gick in. När jag gick förbi vakten så gav jag honom
en arg blick sen var vi inne i lobbyn. Scooter gav mig en nyckel och jag åkte upp i hissen med Kenny.

- Tack Kenny.
- Så lite så!

Jag hörde min mobil ringa så jag tog snabbt upp den och det var Chloe, min kusin.

- Hej det är Alyssa.
- Hej Alyssa, Chloe här.
- Jag hör det. Sa jag och flinade lite.
- Så vad gör du?
- Vi kom nyss fram till ett hotell. Jag är ju på tu.. Men mer hann jag inte för Chloe avbröt mig.
- Jag vet du är på turné med Justin Bieber pappa berätta. Eller det var Justin Bieber va? Han var inte säker.
- Ja. Sa jag och gick ur hissen som hade stannat.
- Så hur är det?
- Det är bra! Själv?
- Det är fint med mig! Vi ska hem till er imon.
- Jaså, krama Leah HÅRT ifrån mig. Sa jag och kollade på nyckeln vilket nummer jag hade, jag vinkade sen snabbt
till Kenny.
- Ska jag göra. Så Justin Bieber ha? Han är snygg ju. Sa hon med en flirtig röst som bara hon kan göra.
- Äsch, lägg ner, det är absolut inget mellan oss. Sa jag och klev in genom dörren som jag nyss öppnat.
- Men det kan bli. Sa hon och flinade.
- Äsch. Sa jag bara och stängde dörren och klev in i sovrummet och släppte väskan.
- Jaja, jag ska inte störa, vi hörs.
- Det gör vi, hej då!

Jag satte mig på sängen, konstigt nog så kände jag mig inte trött. Jag kollade runt lite och detta var ett litet hotell
rum, men precis lagom för mig. Det var bara en toa, ett sovrum och ett litet ''vardagsrum''. När jag hade gått på
toa hörde jag hur det peep i min mobil. Jag gick till väskan och tog upp mobilen, det var ett nummer jag inte
kände igen, ''Vill du med ut och gå?'', jag svarade snabbt ''vem är det?''. Jag satt och pillade på knapparna och
väntade på att den skulle svara ''Justin, vi ses i hallen om 5 min?'', jag knappade bara in ett enkelt ''okej'' sen tog
jag min väska och la ner min kamera, jag satte också på mig ett par jeans. Jag gick sen ut i hallen och där stod
han och väntade.

- Hej. Sa han och log när han såg mig.
- Hej Justin. Sa jag och log tillbaka.

Vi åkte ner i hissen och gick ut ur hotellet. Det var helt dött på gatan och vi gick längs den.

- Så, Kenny berättade om att vakten inte släppte in dig. Sa Justin.
- Ja.. Sa jag och skrattade lite.
- Men du kom ju inte till slut.
- Precis.

Och så blev det tyst igen och vi fortsatte gå på vägen. Efter en stund avbröt jag tystnaden.

- Vart är vi på väg?
- Eiffeltornet.
- Åh, bra att jag tog med mig kameran. Sa jag och precis då kom vi i en sväng och man kunde se Efel torne.

Det var jätte högt och enormt. Vi gick och satte oss på gräsmattan precis framför eiffeltornet och jag bara satt och
beundrade det.

- Gillar du det? Frågade Justin.
- Ja. Jag har aldrig vart här för, så detta är första gången.
- Har du vart här innan?
- Ja, jag har varit här innan och haft en konsert.
- Okej. Sa jag och satte ner väskan, då mitt block trillade ut.

Justin var snabb med att ta upp det och kollade på mig. Jag nickade och han öppnade det. Han skådade noga varje
bild.

- Jag visste inte att du kunde rita.
- Det är mycket du inte vet om mig, bieber. Sa jag och flinade lite.
- Berätta då?
- Vadå?
- Om dig.
- Vad vill du veta?
- Ehm, vad din pappa jobbar som till exempel.
- Min pappa jobbar som design för Apple.
- Jaså?
- Ja, han jobbar väldigt mycket faktiskt.
- Okej, vart bor ni då?
- Georgia, Macon. Och du?
- Georgia med fast i Atlanta.
- Okej. Något mer du ville veta?
- Ja, berätta allt om dig, din historia.
- Ehm.. Okej. Pappa har en bror och han har en dotter som heter Chloe som är lika gammal som mig. Mamma
hade bara Dan som bror då.
- Okej, men vart är du ifrån egentligen?
- Pappa är ifrån USA och mamma var ifrån Mexico.
- Så du är Latin? Sa han och blinkade.
- Ja.
- Kan du prata spanska då?
- Japp.
- Oh, Okej, berätta mer.
- okej, Jag ser upp till min mamma, när mamma var ung och hon bodde i Mexico flyttade hon ensam till USA för
att jobba och tjäna pengar till mormor och morfar. Hon började städa i en klädaffär och fick sen jobb där som en
vanlig expidit. Sen fick hon jobb i en bättre kläd affär och sen träffade hon Tess, som var butiken för att sälja
kläder ifrån hennes märke och efter några gånger när Tess hade varit där frågade Tess ifall mamma ville vara
model för henne, och där började mammas modell karriär.
- Oj, hon klättrade sig uppåt.
- Ja, jag har en lillasyster som heter Leah. Sa jag och fortsatte att berätta och visade tre bilder som jag hade
längst bak i blocket på mig och mamma, jag berättade hur blyg jag var när jag var liten och när jag var med
mamma när hon blev fotad.
- Så berätta om dig. Sa jag och Justin berättade om hans familj och hur han blev upptäckt på youtube.
- Men vart är din mamma nu? För hon är väl inte med på turnén?
- Nej, hon är hemma.
- Jaha. Sa jag och hörde en kamera.

Utan att tänka på vem det var som tog kort, påminde det mig bara om att jag skulle ta kort. Jag tog upp kameran
och tog några kort på eiffeltornet.

- Ska vi gå tillbaka? Frågade jag och la ner min kamera och blocket i väskan.
- Ja visst. Sa Justin och vi reste oss upp.

Vi gick tillbaka till hotellet och när tog hissen upp. Hissen öppnades och vi klev ur.

- Här är mitt rum. Sa jag och pekade på dörren till mitt rummet.
- Mitt är lite längre bort. Sa han.
- Okej, men vi ses väl imon?
- Ja. Sa han och log.

Jag log tillbaka och vi kramade om varandra. Jag blev helt varm inom mig och kramen var för lång för att bara va
en ''hej då'' kram. Jag kände lukten av hans perfym och att vara i hans famn kändes så bra. vi släppte varandra.
Jag log igen och sen gick jag in till mitt rum och stängde dörren och lutade mig mot den.
______________________________________________________________________________________________
Såg nu att kapitlet inte publicerats igår när jag la ut det, det måste blivit något fel med blogg.se, men nu är det
ute i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

ÄLSKAR LÅNGA DELAR, DU SKRIVER FETT BÄST, MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERA!

2011-05-06 @ 00:35:41
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

du skrev ju att dan va hennes morbror men sen skrev du att hennes mamma inte har några syskon? men gillar bloggen jättemycket ;)



2011-05-08 @ 13:06:49
Postat av: Amandisen!

håller med den där uppe!! ida skärp dig!! men du vet att jag älskar din blogg! :)



p.s. och jag älskar dig också



2011-05-08 @ 14:09:30
Postat av: Amandisen!

egentligen hade det inte hänt något,

men att det där "något" som egentligen inte hänt,

var tillräckligt mycket över gränsen

2011-05-08 @ 14:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0