Kapitel 23 - NEW PHONE

Jag har aldrig vågat prata med tjejer i stan, där hemma såhär som jag pratade med henne idag. Jag har bara varit
rädd för att dom ska veta om mitt rykte och döma mig efter det, men här vet ingen och det är det som är så skönt..
______________________________________________________________________________________________

Justin's Perspektiv

- Dålig film.. Sa jag och stängde av filmen när halva hade gått.
- Otroligt dålig var den faktiskt höll Ryan med.
- Mm.. Sa jag och lutade mig bakåt i soffan.
- Så är det något mellan dig och Alyssa?

Jag ryckte bara på axlarna och började tänka på Alyssa's leende..

- Vad ler du åt? Frågade Ryan.
- Ler? Sa jag förvånat och kom på mig själv att jag faktiskt satt och log.
- Du tänker på Alyssa va?
- Hehe, aa.
- Någon är kär. Sa Ryan retsamt.
- Nej, eller jag vet inte, hon är ju schyst och.. Ja... Sa jag bara och log.
- När du smsade om henne innan jag kom trodde jag du skojjade och sen när vi knackade på hennes dörr så trodde
jag att Kenny skulle öppna eller något men det var ju Alyssa, hon är riktigt fin faktiskt, som du skrev på smset.. Och
sen var det lite pinsamt på MC Donals när vi snackade om henne när hon var på toa och hon kom. Sa han och
skrattade lite. - She is cool, don't let her go.
- Jag kan inte låta henne gå när jag inte ens har henne.. Jag tvivlar på att hon gillar mig.
- Men något är det nog inom henne, det såg jag idag när vi åt middag, hon kollade rakt på dig och det var något i
hennes ögon.
- Var det? Sa jag glatt och tänkte på stunden då hon faktiskt kollade i mina ögon och log.
- Yes, eller det såg ut så, jag vet inte.
- Men jag känner typ inte henne, eller jag vet inte vart hon bor.. Så det säger väl lite, men jag vet andra saker.
- Lär känna henne då!
- I will..

Alyssa's Perspektiv *Dagen efter*

Väckarklockan ringde, jag drog snabbt med handen och letade efter knappen. Jag tryckte på flera knappar innan
den äntligen stängdes av. Isabell, tänkte jag snabbt och satte mig upp. Jag ville egentligen somna om men jag kan
ju inte skita i Isabell. Jag kollade runt i rummet, idag ska jag lämna det, och sängen, jag kommer sakna den. Jag
skrattade lite för mig själv eftersom att jag var så patetisk, sakna en säng? Jag försvarade snabbt mig själv, ''Den
var skön!''.. Jag släckte nattduks lampan som hade stått tänd - kan inte sova om jag har det helt släckt, mörkrädd..
Jag gick snabbt på toan och fixade mig lite smått, sen gick jag in på rummet och satte mig på knä vid resväskan,
jag tog ut ett par lädershorts och ett brunt linne och satte på mig det, jag kollade snabbt i den avlånga spegeln i
hallen och det såg okej ut. Jag gick in på toan igen, lite kan jag ju sminka mig, jag menar lite eyeliner och mascara
kan la inte skada? Jag tog ut eyelinern ur min sminkväska och drog ett jämt streck över båda ögonen, sen tog jag
min mascara och drog med ''borsten'' på dom långa ögonfransarna som jag faktiskt har fått utav min pappa vilket
jag är evigt tacksam för. Många är avundsjuka på dom, speciellt min kusin, Chloe som har jätte korta. När jag var
klar kollade jag på klockan, kvart i 9, snart måste jag gå. Jag gick in på rummet och dog upp rullgardinerna så att
ljuset från den härliga solen skulle lysa in. Jag gick ut i hallen igen och snörade min svarta convers och tog sen min
svarta väska - som vanligt.

När jag gick ner för gatan såg jag att Isabell stod där utanför, jag gick lite snabbare och vinkade på henne. När jag
kom fram till henne hälsade vi på varandra och gick in. Hennes pappa höll på att greja bakom disken, jag tror dom
öppnade nyss. Vi satte oss vid ett bord och Isabell ropade till sin pappa att vi skulle ha två pannkakor och två
färsk pressade apelsin juicer. Vi pratade lite smått och det visade sig att hennes faster och min mormor och morfar
bodde i samma stad i Mexico. Det var coolt tycker jag, världen är allt liten. Det tog inte lång tid innan hennes pappa
kom ut men pannkakorna och juicerna. Vi började äta och det var exakt lika gott som dagen innan, lika så gjorde
juicen. När vi var klara plockade vi undan tallrikarna och jag tog fram kortet för att betala men Isabells pappa
hindrade mig, jag tackade så mycket och pratade en stund med han om resturangen tills Isabell drog i mig och sa
att hon tyckte att vi skulle sticka.

- Här är det! Sa Isabell när vi var framme vid en byggnad. 

Jag kollade in i skyltfönstrerna och det såg riktigt fint ut. Vi gick in och kollade runt i några affärer och hade kul,
sen visa hon mig en affär där man kunde köpa mobiler. Vi gick in och jag frågade den unge mannen om hjälp,
han tog fram flera olika mobiler men jag fastnade vid en svart blackberry. Jag kollade på Isabell och hon nickade
och tog upp något hur hennes väska, det var en likadan.

- Den är jätte bra. Sa hon och skrattade lite.
- Jag tar den då. Sa jag och kollade på mannen.

Han frågade mig om jag skulle ha något abonemang men eftersom att mitt kort fungerar så behöver jag ju inte det.
Han slog in den och jag betalde med kortet. Jag la påsen med mobilen i, i väskan.. Jag stängde väskan och sen gick
vi ut igen. Jag kände mig verkligen hemma här, alla pratade spanska vilket jag inte har gjort på jätte länge, bara
när jag sitter vid graven och pratar med mamma, då gör jag det på spanska.. Och sen när jag var med Isabell med,
det länge sen jag var med en tjej kompis som jag verkligen har kul med. Vi bestämde oss för att gå runt lite i
Madrid.

- Så vad gör ni här egentligen? För jag antar att ni inte bor här. Frågade Isabell.
- Jag är här med min morbror Dan, han som jag åt med igår.
- Jaha, vad gör ni här då?
- Min morbror är gitarrist och är på turné, så pappa ville att jag skulle följa med för att, han ville att jag skulle med.
- Jaha vad kul, vad är det för turné då?
- Ung popstjärna, du kanske har hört talas om honom, Justin Bieber?
- Klart jag har, min kompis gillar han skit mycket, jag tycker han är okej.
- Det tycker jag med.
- Men vad coolt egentligen.
- Vadå?
- Att du är på Justin Bieber's turné. Han är ju världs känd.
- Han är helt normal faktiskt, som vilken tonåring som helst.
- Kan tänka mig det, men min kompis däremot ser honom som en gud.
- Ojdå. Men jag måste till hotellet och packa mina grejer, ska du med?
- Ja visst, om det är okej?
- Klart det är. Men du får visa vägen tillbaka för jag har inte en aning om vart vi är. Sa jag och kollade förvirrat
runt.
- Visst. Sa hon och flinade lite.

Vi började gå samtidigt som vi snackade om olika grejer, mest om den fina staden Puebla som mormor och morfar
bor i och hennes faster, dock bor dom på två helt olika sidor om stan kom vi fram till. När vi kom in på en gata
kände jag igen mig och visste att vi var på gatan som hotellet låg på. Vi gick in o ch åkte upp för hissen när vi kom
in på rummet gick jag direkt in och satte i den nya mobilen på laddning. Jag gick in i rummet och började packa ner
kläderna, Isabell satte sig på sängen och vi började snacka, denna gången snackade vi om en kille hon gillade, hon
berättade hur det kändes och hur dom träffades i minsta detalj. Det kändes skönt att hon kände att hon kunde
berätta det för mig. När jag var klar kunde jag bara inte motstå ifrån att ta upp kameran.

- Kan jag få ta ett kort på dig? Frågade jag.
- Ehm, visst okej.

Jag höll i kameran och hon kollade snett upp i taget och hennes lugg låg helt perfekt, jag fångade ögonblicket och
tryckte på knappen. Det blixtrade till och jag drog bort kameran ifrån ögat. Jag tryckte på en knapp och bilden blev
jätte fin, jag visade Isabell den och hon bara log.

- Jag ska bara gå på toa. Du kan vänta här. Sa jag till Isabell.

Jag gick på toa och sen tvättade jag även bort sminket, vill ju inte åka med det ikväll. När jag var klar gick jag ut
till sovrummet och såg att Isabell satt med ett utav mina ritblock.

- Så du kan rita?
- Ja eller asså det är ju inte så bra, men jag tycker det är kul.
- Alyssa, du är jätte duktig!
- Tack, antar jag. Sa jag och log mot henne.
- Så lite så. Sa hon och skrattade lite.

Jag la fixade det sista med resväskan och stängde den sen. Jag kollade på min nya mobil och den var nästan färdig
laddad, så jag satte på den så länge och skrev in min pin kod. Direkt när den sattes på visste jag att denna mobilen
skulle jag gilla. Mina små fingrar var perfekta till dom små knapparna och kom lätt åt dom. Jag bestämde mig för att
ringa Dan och kolla när vi skulle åka till arenan.

- Hej, Dan här. Svarade han snabbt.
- Hej det är Alyssa, när åket vi till arenan?
- Vid 4, ska du äta med oss.
- Nej jag tror jag äter med Isabell.
- Okej, så hon är trevlig?
- Klart, men när ska jag checka ut?
- Du kan göra det när du går, så kom med din väska till mig så kan jag ta med den så slipper du den, bara du är
här klockan 4 så fixar jag det.
- Okej, jag kommer snart då.
- okej, Hej då.
- Hej då. Sa jag och la på.

Äntligen har jag en mobil som fungerar.
_______________________________________________________________________________________________
Jag är jätte ledsen att det tog så lång tid för mig att fixa detta kapitlet, men jag har faktiskt vänner som går före
denna blogg, men jag börjar på nästa kapitel nu, är nästan 100 % säker på att ni kommer gilla nästa ; ) haha

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Grymt som vanligt! :D

2011-05-01 @ 23:42:37
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Superbra!! //Kajsa :D

2011-05-02 @ 07:39:27
URL: http://minanovelller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0