Kapitel 1 - I don't wanna leave..

- Måste du ha så mycket svart runt dina ögon, gumman? Sa pappa när jag kom lunkande nerför trappan.
- Ja, varför kan jag inte ha det? muttrade jag och öppnade kylskåpet för att ta ut grejer till frukost.
- Man ser inte dina vackra ögon..

Jag suckade bara och sträckte mig för att nå brödet som låg längst upp i skåpet. Jag tog ut ett bröd ur påsen och började smöra mackan.
- Är det okej om du lämnar Leah på dagiset?
- visst.. Sa jag och tog en stor tugga på mackan.
- Bra! Men jag måste jobba nu. Sa pappa och la ner tidning
- Som vanligt då..
- Och jag har fått ett samtal ifrån skolan, vi ska snacka ikväll! Sa han med bestämd röst.
- Okej, Charlie! Sa jag för att reta honom som jag alltid gör när jag är arg eller irriterad på honom, han gillar inte när jag säger hans namn, han vill att jag ska säga pappa.
Pappa tog upp sin portfölj och sen rusade han ut genom dörren. Jag gjorde ett glas oboy till mig och satte mig vid TVn. Jag tryckte flera gånger på kontrollen men hittade inget bra så jag stängde av TVn och drack upp det sista ur glaset. Skolan hade ringt, nu har jag säkert blivit utslängd. Chanser har jag fått nog, men jag går dit idag, en stund iallafall. 

- Alyssa, när ska jag till dagiset? Frågade Leah med sin gulliga röst.
- Ehm, nu. Sa jag medans jag kollade på klockan.

Jag reste mig upp och sket i att ta glaset som stod på soffbordet, det kunde pappa ta sen.  Jag puttade lite löst på Leah så att hon skulle börja gå och vi gick mot dörren. Vi är jätte lika, det säger alla. Bara att hon är lite färggladare än mig. När vi kom till hallen hjälpte jag henne att sätta på hennes rosa skor och lila jacka, hennes favorit färger. Jag själv satte på mig min svarta skinnjacka och mina svarta kängor. Jag gick mot larmet och tryckte in ''1308'' datumet då mamma föddes. Min mamma, det dumma alarmet påminner mig alltid om henne! Vi gick ut och jag stängde dörren och låste dörren och sen tryckte jag ner nycklarna i mina tighta svarta jeans. Jag tog Leah i handen och vi gick på den stora altanen som bakdörren leder till. På vägen till Leah's dagis pratade hon om alla barbies och dockor hon skulle önska sig när hon fyllde år. Tänk att det var 4 år sen om 6 dagar.. 

När jag hade lämnat Leah gick jag mot skolan, när jag kom fram till den stora tegel skolan så ställde jag mig utanför och rökte först. När det bara var filtret kvar så fimpade jag den och gick in. Alla hade lektioner så det var helt tomt i korridorerna. Jag gick till mitt skåp och kollade vad jag skulle ha, Engelska har dom nu. Jag tog av min jacka, hängde in den i skåpet och tog mina engelska böcker sen gick jag mot klassrummet. När jag öppnade vände sig alla om och kollade på mig. Jag gick och satte mig vid min bänk.

- Det skulle vart bättre ifall du kom i tid Alyssa. Istället för att komma in och störa alla. Sa Emily, läraren.
- Mm.
- Läs sidorna 32 - 44.

Jag slängde upp boken och bläddrade så att jag skulle hitta dom rätta sidorna och började sen läsa. Varför det ska vara så tråkigt, det är ju därför jag aldrig går till skolan. Och sen började det ju mamma gick bort. Då var jag så deprimerad så jag låg bara i min säng. 

- Är du klar? Frågade Luke som satt jämte mig.
- Ja, vi kan väl säga så.
- Men då gör vi övningarna tillsammans.
- Om man ska det så..

Skoldagen gick rätt så snabbt. Jag skippade i sista lektionen för det var SO och jag hatar SO! Under gången hem så rökte jag en cigarett, jag vet inte varför jag röker egentligen. Jag hängde med fel personer och dom fick mig att börja röka och nu är fast i det. Jag vill sluta men det går inte. När jag kom hem var ingen hemma, jag gick upp på mitt rum och satte mig på pallen och fortsatte på min målning som jag har hållt på med i veckor och nu har jag inte mycket kvar. När det hade gått 2 timmar och jag nästan var klar hörde jag hur dörren öppnades där nere.

- Alyssa?
- Jag är här uppe! Skrek jag tillbaka till pappa.

Jag hörde steg i trappan och snart öppnades min dörr. Pappa gick fram till mig och kollade på tavlan.

- Vad tycker du? Frågade jag och kollade upp på honom.
- Den är jättefin Alyssa. Sa han och klappade mig lätt på huvudet. 

Jag kollade på tavlan som föreställde två små änglar. Jag drog några drag med den smala penseln och kände mig klar.

- kan du komma ner så att vi kan prata lite? Frågade pappa och direkt kände jag mig inte på lika bra humör.
- okej. Sa jag och reste mig upp och hängde med pappa nerför trappan och in i köket.

Vi satte oss vid kökön, jag satt på ena sidan och pappa på andra. 

- Vart är Leah? Frågade jag och hoppades på att han inte har glömt henne på dagiset igen..
- Hon sitter och kollar på TV.
- Okej men vad var det du ville?
- Skolan ringde Alyssa, du har knappt 20 % närvaro och F i ALLA ämnerna. Vi måste göra något åt detta.. Dom har gett dig flera chanser men det har inte blivit bättre och jag tror du behöver komma bort härifrån. Därför ska jag ringa din mammas bror, han jobbar ju inte här och reser runt mycket.
- Meh.. Men jag kan inte åka någonstans, jag har ju skolan! Jag kan börja sköta mig.
- Nej Alyssa jag har redan pratat med din morbror och du ska åka om 2 dagar..
- 2 DAGAR ÄR DU DUM?! jag SKA vara här på Leah's födelsedag!! Skrek jag till pappa som bara stirrade på mig.
- Det är viktigt för mig, Leah är viktig för mig, Charlie. Sa jag med en lugnare röst.
- Ja okej, jag ringer honom och du åker dagen efter Leah's födelsedag! Och använd aldrig den tonen mot mig!
- Men, du kan inte bara slänga ut mig sådär!
- Jag gör bara vad som är bäst för dig.
- Men Cha.. Sa jag men pappa avbröt mig snabbt.
- Pappa, och det är slut diskuterat. 

Arg som jag var hoppade jag bestämt av stolen och gick in till vardagsrummet och satte mig jämte Leah och kramade henne hårt. Tänk att jag skulle åka ifrån henne, jag har aldrig vart ifrån henne. Jag kände hur en tår rann från min kind. Jag vill inte åka härifrån.

- Alyssa, vad är det? Sa Leah och kramade mig.
- Det är inget. Sa jag och rättade till mig, torkade bort tåren och jag tittade på TVn med Leah som jag gjorde hela kvällen. 

Det är hon som får mig på gott humör. Hur ska jag klara mig utan henne.. 

_______________________________________________________________________________________________
Så det var första, Justin kommer snart ; )
vad tycker ni ?


Kommentarer
Postat av: Julia

Jättebra story verkligen längtar tills del två kommer ut :)

2011-03-29 @ 20:49:18
URL: http://justinbieberstoriess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0