Kapitel 2 - I hate to say good bye..

- Alyssa, vad är det? Sa Leah och kramade mig.
- Det är inget. Sa jag och rättade till mig, torkade bort tåren och jag tittade på TVn med Leah som jag gjorde hela kvällen.

Det är hon som får mig på gott humör. Hur ska jag klara mig utan henne..
_______________________________________________________________________________________________

6 Dagar Efter, På kvällen.

- Fick du allt du ville ha Leah? Sa jag och satte mig på Leah's sängkant.
- Ja och jag älskade din present!! Sa hon jätte glatt.
- Så dagen har vart bra?
- Ja, det var roligast när pappa sjöng. Det var så dåligt. Sa hon och skrattade ett skratt som jag kommer sakna.
- Haha ja, det var väl inte så bra. Skrattade jag och klappade henne på kinden.
- Kommer du aldrig komma tillbaka?
- Jo det är klart jag ska, jag vet bara inte än när.
- Jag kommer sakna dig.
- Jag kommer sakna dig med gumman. God natt! Sa jag och pussade henne på pannan.
- God natt. Sa hon, gäspade och la sig till rätta.

Jag log mot henne och släckte lampan. Jag stängde dörren men lät den var lite öppen som hon alltid vill ha det. Jag
gick in på mitt rum och kollade på den stora resväskan som låg på golvet. Den var halvfull, jag vet inte ens vart jag
ska, jag vet inte om det kommer vara kallt eller varmt, jag vet inte hur länge jag kommer vara borta, jag vet
ingeting. Jag är så frustrerad. Jag gick in i min walk-in closet som pappa har byggt till mig. Den är enorm faktiskt
och den enstaka gången någon kompis har vart här har dom sagt kommentarer som ''Shit!! Jag önskar jag hade en
såhär stor walk-in closet eller jag önskar jag hade så mycket kläder''.. Jag tog några långbyxor, shorts, tjocktröjor,
T-shirtar, linnen, klänningar och två bikinis, man vet ju aldrig? Jag tog min ena onepiece och la ner den och sen
satte jag mig framför resväskan och försökte stänga den, men det gick ju inte så bra.

*Knack knack*

- Kom in. skrek jag lågt.

Pappa öppnade dörren och jag vände mig om.

- Hur går det? Frågade han med en lugnande röst.
- Inte så bra, jag får inte stängt den jävla väskan!!
- Ta det lugnt, jag ska hjälpa dig.

Han gick till mig och satte sig jämte mig, pappa tryckte och jag drog dragkedjan. Jag rätade på ryggen och blåste
ut av lättnad.

- Älskling, du vet att detta är för ditt eget bästa, du behöver komma bort lite. Det har hänt så mycket de senaste
åren i ditt liv.
- Ja jag vet..
- Du kan väl försöka sluta röka också när du är där borta.
- Ja, jag ska göra dig stolt pappa! Men jag känner mig så vilsen, jag vet inte vart jag ska eller något. Det känns som
att jag bara hoppar på ett plan som jag inte vet vart det kommer landa, jag känner ju inte ens min morbror. Jag
har bara sett bild på honom.
- Men jag har pratat med honom, det må kanske va längesen du snackade med honom.
- Ja, det var när mamma levde..
- Men han verkar jätte snäll och jag litar faktiskt på honom. Och har du tur så kanske ni kommer åka till Mexico, då
kan du ju hälsa på din mormor och morfar!
- Ja, man får väl se positivt på det.. Men vad gör jag om något går fel?
- Då använder du det här. Sa pappa och drog upp ett kort.
- Är det ett bank kort??? Sa jag glatt.
- Ja, du får det, du är 16 år och jag litar på dig att du bara kommer använda det bara i nödfall!
- Som sagt var jag ska inte göra dig besviken.
- Jag älskar dig!
- Jag älskar dig med.

Vi sträckte oss mot varandra och jag kramade honom riktigt hårt! Pappa sa god natt och gick ut ur mitt rum, jag
öppnade fönstret och satte mig på taket. Det är så vackert här. En sista cigarett skulle jag röka innan jag åker
imorgon. Jag tände den och sen kastade jag tändaren så långt jag kunde. Jag följde den med ögonen och den
landade i några buskar på andra sidan staketet. Jag kollade upp på himlen som var helt svart och full med stjärnor.
Jag satt och tänkte över mitt liv. Alla människor som ''känner'' mig tror jag har det lätt, ''en pappa som tjänar en
förmögenhet är väl inget att klaga på'' säger dom. Men dom vet ingenting om mitt liv. Visst får jag grejer jag vill ha,
men det läker inga sår. Jag var klar med cigaretten och jag fimpade den mot taket. Jag lät fimpen ligga kvar och
gick inoch stängde fönstret sen gick jag in på mitt egna badrum och tog ett bad. Det var så gött att bara ligga där.
Menskulle jag orka gå upp imorgon måste jag nog gå upp nu. Jag klev upp ur badet och borstade tänderna och
gjorde en fläta i håret sen bytte jag om till pyjamas och slängde mig i min stora säng och somnade.

- Alyssa, du måste gå upp nu. Sa en lugn röst i mitt öra.

Jag öppnade mina ögon och såg pappa. Jag satte mig upp i sängen och pappa gick ut. Jag hoppade ur sängen
och skuttade ner för trapp an, på något sätt så var jag glad idag. Jag åt pannkakor som pappa hade gjort till mig och
sen skuttade jag uppför trappan igen, lika glad som innan. Jag gick in på badrummet och sminkade mig runt
ögonen. Jag tog mycket eyeliner, maskara och ögonskygga, som vanligt. Sen gick jag ut i rummet och
satte på mig min svarta onepiece. Jag gick in på toan igen och borstade igenom mitt långa, lockiga svarta hår.
Mamma var ifrån Latin Amerika så jag har fått det ifrån henne. Jag tog hudkräm och smetade in min bruna hy. Sen
tog jag på mig ett par goa strumpor.

- Alyssa!! Vi måste åka nu. Hörde jag pappa ropa från undervåningen.

Jag tog min nya Iphone 4 som låg på nattduks bordet och la den i fickan.Jag drog upp handtaget på den stora
resväskan och gick ut ur mitt rum. Lunkande ner gick jag med resväskan och det dånade så jag tror att grannarna
hörde det.

- shh, Leah sover! Viskade pappa till mig när jag var i mitten av trappan.
- Oj. Viskade jag och smygde fram och försökte låta så lite som möjligt med väskan.

När jag väl var nere så rullade jag väskan ut i hallen och jag gick in i en liten garderob som var har där och snörade
mina svarta convers och min svarta handväska som var den ända väskan jag hade som inte låg i resväskan.
Men det är också min favorit. Jag la ner min dator i handväskan.Alla jackor låg också i resväskan och jag tror inte
jag kommer behöva dom än.

- Men pappa, ska Leah vara ensam?? Sa jag förvånat och kollade på honom oroligt.
- Nej, Elizabeth är här.
- Jaha, men då kan vi ju åka. haha.

Elizabeth är våran nanny typ, eller hon hjälper till hemma och för mig är hon lite som en mamma. Vi gick ut ur
huset och vi gick till garaget där min svarta Range Rover stod. Men den skulle vi inte ha utan vi skulle ta pappas
Saab, den är stor.

- Här, jag kan hjälpa dig. Sa Pappa och tog resväskan.

Jag gick och satte mig längst fram och pappa la in min resväska i bagaget. Sen hoppade han in och så körde vi
iväg. När vi åkt en bit på vägen kollade jag bak mot huset, hej då. Det kändes som ett farväl. Jag hatar detta.
Efter några minuter var vi framme, jag hoppade ur bilen och gick till bagaget. Än en gång hjälpte pappa mig
och han tog resväskan. Vi gick emot ingången och när vi kom in letade pappa fram min biljett, han räckte mig den.
- Har du vetat vart jag ska hela tiden?
- Haha ja.

Jag kollade ner på biljetten och det stod att jag skulle till Spanien. Undra vad min morbror gör där? Men Spanien
är ju bra, hellre det än Norge typ. Pappa gav mig väskan och pekade på en gate.

- Dit ska du och checka in. Du klara dig själv nu va?
- Jadå, men när jag kommer dit vad gör jag då?
- Just det, haha. Det hade jag nästan glömt av. Här är din morbrors mobil nummer, men du ska ta en taxi till
hotellet som jag också har skrivit upp på lappen, när du kommer dit kommer han nog vara på stranden så då går
du bara till receptionen, dom väntar på dig där, dom kommer hjälpa dig.
- Jaha, okej. Men vi ses.
- Ja! Och hör av dig.
- Haha, det ska jag. Sa jag och kramade pappa och sen släppte vi varandra.

Jag gick till gaten och checka in den stora resväskan. Sen åkte jag upp för några rulltrappor och lämnade biljtten
och fick lägga min väska, mobil och grejer så att dom kollade genom. Jag fick också gå genom tullen. Som tur
var pep det inte. Av lättnad gick jag och tog min väska och plockade ihop mina grejer och la ner min data igen
som fick ligga själv. Jag gick in i lite affärer som fanns på flygplatsen. När man fick gå på planet gick jag dit direkt.
När jag gick på planet hoppades jag bara på att jag inte skulle få sitta jämte någon konstig!! Jag satt på min plats
och vänta på att den jämte mig skulle och till slut kom det en tjej i 25 års åldern kanske och satte sig jämte mig.
Oh, vilken tur. Vi hälsade snällt på varandra och sen lyfte vi. Ska jag vara ärlig så hatar jag att flyga, det är det
värsta jag vet, jag får sååå ont i mina öron. Men när vi väl var uppe i luften gick det över och jag satte mig och
kollade film på datorn.

Efter 9 timmar.

Det gick ganska fort att flyga tycker jag, jag kollade på film och hade en liten konversation med tjejen brevid.
Landningen var också jävlig men det är över nu. När jag kom ut ställde jag mig och väntade på att min väska skulle
rulla förbi. Tänk så kan jag inte bära av den själv. Jag kände hur nervös jag blev och efter några minuter av väntan
så såg jag min väska komma närmare och närmare. När den nästan var precis vid mig så gjorde jag mig redo och
drog i den och det fick faktiskt bra. Jag gick efter allt folk eftersom att jag inte hade en aning om hur man kom ut.
hite-space: pre;">När jag kom ut kollade jag runt efter en taxi och jag såg en 10 meter ifrån mig. Med snabba steg gick jag mot den.
- Hej, är du ledig? Frågade jag vänligt.
- Ja. Vart vill du åka?
- ehm. Jag kollade på lappen. Luxury hotel. La jag till.
- Okej, jag kör dig.

När vi stannade betalade jag och sen hoppade jag ur och bara stirrade på hotellet, shit vad fint! Min morbror har
nog gott om pengar. Jag gick in i receptionen och gick fram. Eftersom att mamma var ifrån Latin Amerika så kan
jag spanska, inte flytande men det mesta.

- Hola, jag heter Alyssa. Sa jag och skulle se ifall jag skulle få någon beskrivning eller ifall jag skulle vara tvungen
att berätta mer.
- Hola, vi har väntat på dig, här är din rums nyckel, jämte din morbror.
- Gracias. Sa jag och log.

Jag gick till hissen och åkte upp. När den stannade hoppade jag ut och letade efter rum nr 472, vad många rum det
finns tänkte jag och precis då hittade jag det. Jag drog kortet och det klickade till. Jag gick in i rummet och kollade
runt. Detta är ju typ en svit tänkte jag för mig själv när jag gick runt och kollade. Jag ställde in väskan i sovrummet
och när jag såg sängen slängde jag mig i den och bara låg i den i någon minut. Jag vände huvudet och kollade ut
genom fönstret, solen lös starkt.

- Nej här inne kan jag inte ligga. Sa jag högt för mig själv och öppnade resväskan och letade upp en bikini.
_______________________________________________________________________________________________
Oj, vad långt det blev. Kommer hon resa till något ställe där hon träffar Justin? eller vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Julia

Snälla mer, asbra

2011-03-30 @ 06:53:36
URL: http://justinbieberstoriess.blogg.se/
Postat av: Karro :D (owner of bbejber.blogg.se)

ååååååååååh, one-piece <3

2011-04-02 @ 14:56:10
URL: http://photobykarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0