Kapitel 4 - I don't fit in .

&#&Jag vet! Killen kanske också är bra på gitarr så kanske dom åker runt och spelar gitarr tillsammans, men när jag sökte ''Justin Bieber'' och fick upp 45 MILJONER träffar fattade jag att det inte var så. Jag bläddrade genom dom och det fanns bilder med Katy Perry och jag insåg då att han var mer än bara en gitarrist.
_______________________________________________________________________________________________
Jag fortsatte att kolla genom bilderna, då fick jag syn på en bild som gjorde så att jag kom på allt! Det var en bild på Justin, där uppe på bilden stod det ''Justin Bieber'' och nere på bilden, ''BABY Feat Ludacris'', det är han hälften utav tjejerna i klassen är galna i och går runt och sjunger på den irriterande låten, den tiden jag är i skolan..

*Ring Ring*

Jag kollade på mobilskärmen som låg på datorn, Pappa stod det. Med ett snabbt drag på skärmen så svarade jag på samtalet. 

- Hej.
- Hej hjärtat, hur går det?
- Ehm, det gör jätte bra! Sa jag, en stor lögn.
- Åh, vad bra! Hur gick det på flyget?
- Som vanligt..
- Okej, men jag ville bara kolla hur det hade gått, nu ska jag jobba! Hej då.
- Hej då, glöm inte Leah!! 

Och jag sa så för att pappa är aldrig med värken mig eller Leah, han lämnar Leah på dagis och hämtar henne ibland. Annars är det alltid jag som leker med henne eller spelar spel med henne. Mina tankar avbröts av en kurrande mage och jag kollade på klockan, den var 6 och det skulle faktiskt passa bra med kvällsmat. Skulle jag ringa Dan och fråga ifall jag skulle äta med honom? Dom tankarna bollade fram och tillbaka i mitt huvud men jag bestämde mig för att jag skulle beställa upp något, annars är det som att jag tränger mig på. Jag gick till Telefonen som fanns på nattduks bordet och kollade vilket nummer roomservice hade, sakta slog jag in nummret för att få med hela.

- hola, Sa en kvinna i andra luren på telefonen.
- Hola, quiero una hamburguesa pequeño y un refresco de naranja pequeño también a habitacion numero 472.
- Vale!
- Gracias y adiós.
- Adiós.

Jaha, nu var det bara till att vänta.. Jag tog en runda igen genom dom olika rummen. 

* Knack Knack*

Jag gick ifrån det lilla vardagsrummet mot hallen och öppnade sen dörren. Där stod det en ganska ung kille, kanske 19 års åldern och hade en rullvagn. Snygg var han med, spansk kille, gah jag bli knäsvag!

- Hola bonita. Sa han och generad som jag blev, rodnade jag.
- Hola. Var det ända som kom ut ur min mun.

Allt blev helt svart i mitt huvud, jag kunde inte tänka. Jag öppnade dörren mer och aktade på mig så att han kunde rulla in vagnen, han gick in med den och ställde den.

- Gracias! Sa jag nästan ohörbart. 
- De nada, Adiós!
- Hasta luego.

Han gick ut genom dörren och jag stängde den och för en sekund lutade jag mig mot den och andades ut för att
komma tillbaka till verkligheten. Jag gick fram till vagnen och precis som jag beställt så fanns det en liten
hamburgare och en apelsin läsk på rullvagnen. Jag tog tallriken och glaset och gick till en soffa kan man nästan
säga, den låg intill ett fönster och hade en otroligt fin utsikt över havet. Jag satte mig ner och lutade mig mot några
kuddar som låg mot väggen. Jag ställde tallriken och glaset på ett litet bord som fanns där och började äta. Det
var faktiskt riktigt gott och skönt och få i sig någonting. Jag kollade ut emot havet och tänkte på lilla Leah där
hemma.

Nästa Dag .

Dan ringde mig en gång igår och frågade ifall jag ville äta med dom och vilka ''dom'' har jag inte en aning om vilka
det var, men jag hade redan ätit så jag sa det och han tyckte att han och jag skulle äta lunch idag tillsammans,
jag insisterade inte även ifall jag har negativa tankar om det. Jag gick ur sängen, som var så hård! Jag sov inte alls
bra inatt, så jag är trött och på dåligt humör. Jag gick in i badrummet och kollade mig i spegeln, håret stod verkligen
åt alla håll. Detta kommer inte bli en bra dag. Jag gick på toa och sen fixade jag håret så gott det gick. Jag tog på
mig ett par mörka jeansshorts och en vit/svart stor tröja över min rosa bikini. Dagen blev ju inte bättre när det jag
skulle ha på mig låg längst ner i väskan!! När jag var klar gick jag ner till receptionen och kollade runt för att se ifall
jag kunde se matsalen. Jag kollade förvirrat runt men utan att hitta något så suckade jag lite lätt. Med huvud riktat
mot det rutiga golvet hörde jag fotsteg.

- Letar du efter något? Hörde jag en röst säga.

Med en snabb ryckning i nacken kollade jag upp och såg den unga room service killen som kollade på mig.

- Ehm, matsalen.
- Men den ligger på andra våning, så du har nog kommit lite fel unga dam.
- jaha, tack så mycket.

Jag gick emot hissen och tryckte på knappen. Det tog inte lång tid förrens dörrarna öppnades och med några få steg
var jag inne i hissen, jag tog mitt finger på kappen med en tvåa på sig och dörrarna drogs igen. Jag kollade på mig
själv i spegeln som fanns i hissen och på mitt ansikte kunde man se att jag inte var på glatt humör. Hiss dörrarna
öppnades och jag klev ur.

Jag kollade runt och stod nu i en liten hall med bara en stor dörr som var öppen, när jag kollade in lite smått så såg
gt;det ut som att rummet var jätte stort. Jag kollade snabbt in skylten som stod utanför där det stod - ''Desayunar !!
Breakfast!!'', Frukost serveras alltså nu. Jag gick in genom dom bruna dörrarna med guldiga handtag. Till vänster
var det dukat ett långt bord med massa olika saker - bröd, frukter, grönsaker, flingor. Ja allt vad man kan tänka sig
att äta till frukost och lite till. Jag tog en tallrik och diskret kollade jag runt efter Dan samtidigt som jag smörade
mackan och la på en ostbit.

När jag väl såg Dan vid ett bord, som var väldigt stort, lite för stort för att jag faktiskt skulle våga sätta mig jämte
dom främmande människorna som jag nu fick reda på att dom existerade förutom Dan och den irriterande ungen
som trodde sig. När jag hade ställt ett glas med juice på min bricka andades jag djup in och tog mig till mod för att
gå fram och sätt mig jämte Dan vid bordet. Jag höll ett hårt grepp i brickan för jag skakade så mycket pga att jag
var nervös, nervös för att göra bort mig, jag kände ingen..

- God morgon. Sa Dan glatt till mig när jag var några meter ifrån bordet och alla vände sig för att kolla på mig.
- Eh, god morgon. Sa jag med en darrande röst.

Jag gick mot den tomma stolen jämte Dan och han drog ut den åt mig jag log ett litet leende som tack. Jag satte mig
ner och började äta lite smått på mackan. Alla som hade kollat på mig frågandes började nu prata och skämta med
varandra. Jag rörde lite i flingorna och tog en sked, men det var inte alls gott. Medan dom drog skämt som dom
tyckte var jätte roliga satt jag själv och funderade hur man ens kunde skratta åt sådant. Justin drog ett skämt och
alla började skratta hysteriskt mycket, han hade säkert betalat dom för att skratta åt honom och ett skämt som jag
egentligen tyckte var skit kul visade jag inte en min utanpå. Jag tyckte han var så irriterande bara.

Justin's Perspektiv

Jag drog ett skämt för att imponera på Alyssa som med en nervös blick hade satt sig jämte Dan innan. Jag kollade
Alyssa som satt och petade i sina flingor. Hon tyckte nog inte det var kul. Men vi andra fortsatte att prata och
skämta. Ibland kollade jag på Alyssa, i smyg.

Alyssa's Perspektiv

Frukosten var fruktansvärd, alla där var ju nästan killar och vad har jag med dom att göra? Jag känner inte ens
dom. När vi alla var på väg ner mot stranden idag med, så bestämde jag mig för att spela lite glad i alla fall. För en
gångs skull kan jag komma till ett ställe där ingen har en förutfattad mening, jag vill inte framstå som en tråkig tjej,
men att kunna dölja humöret jag är på nu kommer inte vara lätt. Jag la mig på solstolen jämte Dan, som var längst
ut alltså hade jag ingen jämte mig vilket var skönt.

- Så du jobbar alltså med Justin Bieber, killen med 45 MILJONER träffar på google. Sa jag under lunchen med Dan
som vi hade ensamma.
- Oj, stort fan?
- Oh nej, tvärtom jag visste inte att han existerade igår tills jag sökte på hans namn på google.
- Haha, jaha. Men han har en väldig talang.
- Haha, jaså. Så vad kommer här näst, en världs turné? Sa jag ironiskt.
- Alyssa, vi ÄR på en världs turné. Han betonade ''är''
- oh. Sa jag, det var det ändå som kom ut ur den förvånade munnen.
- Vi ska åka till Danmark tidigt imorgon. Så du måste vara klar klockan 6. Sa han och jag nickade bara till svar.

Jag kollade mig en sista gång i spegeln innan jag gick ut och knackade på rummet jämte mig, Dan öppnade och
ropade på någon 39;'Ryan'' som kom snabbt efter. Vi åkte ner till receptionen och där stod alla andra i ''gänget'' eller
vad jag ska kalla det. Jag ställde mig lite bakom cirkeln som dom bildat och pratade om vart vi skulle gå och äta
kvällsmat. Jag kollade på min väska som hängde på armen och tänkte på gångerna jag fejkat ett skratt på
stranden, det lät typ ''he-he'', riktigt fult kanske.

- Så vi prövar att åka lite utanför stan.. Sa någon kille.

Alla höll med honom och började gå ut ur hotellet, jag hängde med och gick jämte Dan. När vi kom utanför stod vi
där och efter ett tag kom det flera taxibussar.

Vi hoppade av vid en liten stad, det verkade jätte mysig. Vi började gå och som vanligt hängde jag bara efter.
Under hela taxiresan hade jag suttit och kollat ut genom och kollat på allt som fanns att utforska. När vi gick kollade
jag in i dom små affärerna som låg längst gatan.

Justin's Perspektiv

Vi gick och letade efter en resturang, jag gick i mitten och när jag kollade omkring mig såg jag inte Alyssa och jag
hade starkt minne av att hon hoppade på taxin. Jag gick lite saktare så att jag hamnade med dom som gick längst
bak, fast det gjorde dom inte för när jag vände huvudet över axeln så såg jag Alyssa gå där och kollade runt. Jag
saktade ner ännu mer så att jag skulle komma jämte henne.

Alyssa's Perspektiv

- Hej.

Snabbt vände jag huvudet och såg Justin med ett leende.

- åh, hej.
- Så hittar du något fint i skylt fönsterna?
- Nej, men den gillar jag. Sa jag och pekade på en blomma som låg på ett bord.
- Okej, så vad tycker du om Barcelona?
- Ok...

Han suckade lite, som om han tyckte jag var dryg eller något, men jag brydde mig dock inte. Vi kom nu ikapp dom
andra och vi dom pekade mot en resturang, Justin nickade och vi gick in. Bestämmer han allt eller var det ända jag
tänkte..

När vi hade ätit klart gick vi ut på gatan och gick ut och in i små affärer. Jag kände ett sånt sug efter en cigg, jag
har en dålig dag, jag får röka tänkte jag för mig själv.

- Jag går själv lite. Du kan nå mig på mobilen. Sa jag till Dan när ingen hörde.
- Okej, gör du så.

Jag hade faktiskt ingen lust med att gå med dom. Kände mig så ensam och jag går faktiskt hellre ensam och känner
mig ensam än att gå med en fet trupp och känna mig ensam. Jag gick en bit bort och in bakom en affär, där fanns
det en tågräls som såg ut att inte ha används på flera år.. Jag satte mig där och tog mitt ciggpaket som låg i väskan
för nödfall, vilket som var ett nu. Jag satte mig och rökte, det var så skönt medan jag tänkte på att jag verkligen
inte passade in bland dom... Med cigaretten i munnen så lutade jag mig bakåt. Helt plötsligt hörde jag något bakom
mig.
_______________________________________________________________________________________________
Oj vad tråkigt det blev, men nästa kommer dock bli roligare och mer händelserikt ; )

Kommentarer
Postat av: Linnea

Meer!! :d

2011-03-31 @ 21:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0