Kapitel 3 - who is he ?

Detta är ju typ en svit tänkte jag för mig själv när jag gick runt och kollade. Jag ställde in väskan i sovrummet
och när jag såg sängen slängde jag mig i den och bara låg i den i någon minut. Jag vände huvudet och kollade ut
genom fönstret, solen lös starkt.

- Nej här inne kan jag inte ligga. Sa jag högt för mig själv och öppnade resväskan och letade upp en bikini.
_______________________________________________________________________________________________

Jag gick in på toan och tvättade bort sminket, jag kunde ju inte sola med det, det skulle bara börja klia som det gjorde förra sommaren när jag, pappa och Leah var på en djurpark och det var stekande sol, det var förjävligt. Sen bytte jag om till min rosa bikini, som är det ända färglada jag har, nästan. jag kände mig så nervös, jag ska träffa min morbror som jag inte träffat på jätte länge! Jag tog på mina flipflop och tog en handduk och min mobil så att jag kunde lyssna på lite musik när jag låg där nere med honom. Egentligen hatar jag min pappa för detta. Hur kan han bara skicka iväg mig till en man jag inte har snackat med på 3 år! Han vill mig bara väl, jag vet men ändå. Jag tog på mig ett par solglasögon. Sen åkte jag ner för hissen och gick ut ur en dörr så kom man till stranden, jag gick ner på den och kollade runt, det var rätt så mycket folk, det här kommer bli jobbigt.. 

Justin's Perspektiv

- Dan, skicka vattnet! 
- Sure. Sa Dan och räckte mig vatten.

Jag öppnade flaskan och drack lite, det var så varmt i solen. Turnén har en liten paus och vi har stannat i Barcelona. Jag kollade runt lite på stranden, skulle se ifall jag kunde se Kenny och Ryan i vattnet men nej det gjorde jag inte. Då såg jag en tjej gå längst stranden, långt ifrån var hon snygg. Hon kollade virrit runt, som om hon letade efter någon. När hon kom närmare kollade hon hitåt och jag tror hon började gå mot oss. Tänk så är hon ett fan, då skulle jag ju får snacka med henne. Hennes mörka långa hår blåste bakåt när hon gick. Snart stod hon precis vid mig. Hon drog sina solglasögon så att dom satt på huvudet och hennes blåa ögon var otroligt vackra. 

- Morbror Dan ? Sa hon och förvånat kollade jag på Dan.
- Oh, hej Alyssa! Jag har väntat på dig. 

Dan reste sig upp och tog i hand med den vackra tjejen som tydligen hette Alyssa. 

- Det var länge sen. Sa hon och log mot Dan, ett leende som fick mig att smälta.
- Ja det kan man väl säga! Svarade Dan.
- Dan du har inte nämn något om en syster dotter för mig? Sa jag och log lite smått mot dom båda.
- Jo Justin, jag sa ju att det skulle komma ett besök till mig om det var okej och det sa du att det var.
- Ja, du nämnde aldrig någon syster dotter. 

Dan började skratta lite. Alyssa himlade med ögonen och satte sig på en solstol som stod jämte Dan och jag kunde inte slita mina ögon ifrån henne. Men till slut var jag tvungen, annars skulle jag vara lite creepy. 

Alyssa's Perspektiv

Okej det där var pinsamt. Just nu vill jag bara sjunka genom sanden. Vad gjorde den killen här, vem var han? Jag kände igen honom lite men inte att jag kan sätta ordet på vem han är. Han är säkert bara lik någon i klassen.
- Så hur var flygturen? Frågade Dan mig.
- Asså jag hatar när man lyfter och landar för jag får så ont i öronen men annars gick det bra!
Det var början på ett samtal som höll ganska länge mellan mig och Dan. Hela tiden ville jag fråga vad han jobbade med men jag vågade inte, tänk så skulle dom skratta åt mig. Det var nog en dum fråga, jag väntar med den tills senare. Tillslut slutade vårat samtal och jag började lyssna på lite musik. När jag solat ett tag kände jag hur varm jag var och ville ta ett dopp i havet. Jag tog ur hörlurarna och la mobilen på solstolen. 

- Jag går bara och badar. Sa jag och tittade på Dan som nickade. 

Jag reste mig upp när jag gått någon meter hörde jag något bakom mig. 

- Jag hänger med. Sa killen och reste sig snabbt och jogga ikapp mig. 

Jag fortsatte gå med honom jämte mig. Att gå i sanden var så himla skönt. Det var så mjukt och lent. När jag snuddade vattnet med min stor tå kände jag kylan rysa genom kroppen, men det skulle vara skönt att doppa hela mig pga att jag var så himla varm så jag tror att en isbit skulle smälta om den var på mig. 

- Sist den i. Sa killen och sprang ut i havet.

Jag bara stod och tittade på honom, tönt. Jag gick försiktigt och vatten gick bara högre och högre upp på mig. När det var vid navlen på mig så låg killen där på rygg och viftade med händerna i vattnet.

- Okej det där var inte så svårt..
- Nej inte så va. Sa jag kaxigt och doppade mig. 

Justin's Perspektiv

När Alyssa kom upp ur vattnet var hennes hår blött hon drog händerna genom det och jag måste bara säga att när hon är blöt är hon så sexig!

- Vad gör du här förresten? Frågade hon mig. 

Jag började skratta. Men hon tittade bara allvarligt på mig.

- Jaha, du är seriös?
- Ehm, jag vad annars.
- Jag trodde alla visste det.
- Men inte jag så kan du berätta. Sa hon som jag var en idiot.
- Jag är Justin Bieber, kä.. Sa jag men mer hann jag inte.
- Eyy, Justin är du med? Här kommer den. Skrek Ryan och jag vände mig om och fångade bollen som han kastat till mig. 

Jag skulle vända mig om mot Alyssa och fortsätta berätta men hon var redan halvvägs upp..

Alyssa's Perspektiv

Justin Bieber, varför känner jag igen det. Asså jag har inte koll på personer eller någonting. När dom männen kastade bollen blev jag trött på honom och gick upp, han var så dryg. Han trodde sig också. Jag hatar människor som tror sig. När jag kom upp ut vattnet gick jag mot solstolen, när jag var nära reste sig Dan lite. 
t src="/js/tinymce/themes/advanced/langs/sv.js" type="text/javascript"> ; t;span style="white-space: pre;">
- Var det varmt i vattnet?
- Lagom tycker jag. Svarade jag på hans fråga.
- Okej då ska jag nog ta ett dopp. Sa han och reste sig upp.
- Okej, men jag går till rummet, jag är jätte hungrig. Sa jag som en ursäkt när det egentligen var att jag inte ville vara där med dom.
- Gör du så, vi ses senare då! 

Jag mm:ade bara till svar och tog min handduk, telefon, solglasögon och kortet i händerna och gick till hotellet igen. När jag gick till hotellet ekade ''Justin Bieber'' i mitt huvud hela tiden, vem är han? Ju mer jag tänkte på det så kände jag hur paniken steg i mig utav att inte komma på vem han är. När jag var inne på mitt hotellrum som mer liknade en lägenhet slängde jag handduken på golvet. Sen tog jag en snabb dusch, satte på mig underkläder och satte på mig svarta shorts, svart linne och en svart T-shirt som var trasig i modellen. Jag hämtade datan och satte mig vid ett skrivbord som fanns där. Jag la mobilen på datan och öppnade datorn och skrev in mitt lösenord ''Leah123'', datorn öppnade sig och som bakgrundsbild hade jag en jätte söt bild på Leah. Jag öppnade internet med hopp om att jag skulle ha trådlöst internet.

- Kom igen, kom igen. Viskade jag lågt för mig själv och internet öppnades som vanligt. - yes! 

Jag gick in på google och sökte på Dan Kanter, i kategorin bilder. 840 tusen träffar, shit det var inte lite.. Den första bilden jag såg var på Dan och killen, Justin. Dom satt och spelade gitarr. Dan är bra på gitarr det vet jag, det har han vart hela tiden. Jag vet! Killen kanske också är bra på gitarr så kanske dom åker runt och spelar gitarr tillsammans, men när jag sökte ''Justin Bieber'' och fick upp 45 MILJONER träffar fattade jag att det inte var så. Jag bläddrade genom dom och det fanns bilder med Katy Perry och jag insåg då att han var mer än bara en gitarrist.
_______________________________________________________________________________________________
Vad tycker ni ? : )

Kommentarer
Postat av: Miki

BRA!! MEEER!!!!<3 =D

2011-03-31 @ 17:28:48
Postat av: Anonym

Bra, fast har den här tjejen levt i skogen.. hon har ingen aning om vem Justin Bieber är... skoja, men jag tkr den är bra men hoppas bara att det inte blir som vissa andra noveller som börjar jättebra och sen blir sämre i mitten eftersom man typ inte har tid eller inte orkar skriva noga.....haha oj blev lite långt xp

2011-04-03 @ 21:28:15
URL: http://thestoriesboutjb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0