Kapitel 8 - what are they staring at ?

- Alyssa, jag har inte sagt till någon och jag kommer inte säga till någon heller.

Jag sa ingenting utan bara stirrade ut i det tomma intet.

- Jag kan hjälpa dig med det, om du vill.

Jag hann inte svara innan dörren öppnades igen och alla klev in. Justin gick och satte sig på sin plats och jag ringde upp pappa.
_______________________________________________________________________________________________

När vi var framme i Danmark började det mörkna och jag var riktigt rött på att sitta i bussen och inte göra någonting, eller jag satt ju och spelade spel på telefonen men ändå. Jag gick ut så fort jag kunde och möttes av regn. oh fyfan, från skit bra väder till detta.. usch säger jag bara. Jag tog emot min väska som chaffören hade tagit ut ur bussen och sen rullade jag väskan efter mig och gick fort så att jag skulle få slippa regnet så fort som möjligt! Jag började gå mot ingången och sen märker jag hur det lyser upp snabbt och sen blir det vanligt ljus igen, blixtrar det? tänkte jag och kollade upp med sen gjorde det så flera gånger och det var inte blixtrar eller jo det var det fast inte ifrån himlen utan ifrån kamrer som stod utanför hotell dörren med massa fans. Jag gick så fort jag kunde och vakten stoppade mig som stod utanför dörrarna. 

- Inga fans här inte. Sa han argt.
- Men jag är inget fan.
- Ska jag tro på det?
- Men det är jag inte, jag är Dan's syster dotter.
- Ja visst, jag tror inte på det.
- Det är lugnt, hon är med oss. Sa Justin arg till vakten och tog sin hand runt min midja, vakten ursäktade sig och vi gick in.
- Ta bort din hand! Sa jag irriterat och puttade bort hans hand, även ifall jag kände mig trygg med hans hand där. 
Justin sa inget och jag gick fram till Dan som som stod en bit från receptionen. 

- Vi ska bara få nycklar till rummen och sen kan du bara beställa upp något att äta på rummet.
- Ah, okej. Sa jag och log.
- Imorgon är det konsert. Sa Dan glatt.
- Åh, måste jag följa med? Frågade jag generat.
- Nejdå det är klart att du inte måste, men tänk på det till imorgon.
- Okej!

Scooter kom med massa nycklar och kollade på papprerna vem som skulle bo i vilket rum. Han delade ut dom och jag märkte att dom var hur många som helst. Till slut fick jag min nyckel och jag fick gå upp till 3de våningen eftersom att det inte fanns någon hiss. Jag kollade på nyckeln vilket nummer jag hade ''36'', jag satte i nyckeln och segt gick det men till slut fick jag upp dörren. Jag gick fram i den trånga lilla hallen och det första jag såg var en säng som stod jämte en soffa. Jag kollade till höger och där var det bord och stolar. ''jippi vilket hotell rum!'' tänkte jag och suckade. 

Nästa Morgon

Jag vände och vred mig om hela natten, hungrig var jag och sängen var obekväm. Jag hade beställt upp mat men var det gott? Nej. Det var riktigt äckligt faktiskt. Jag drog på ögonskugga på mitt ögonlock. Nu kan jag återgå till min sminkning igen eftersom att vädret är skit här så det lär inte bli något solande här inte. Frukosten imorse var helt okej, lite fick jag i mig i alla fall. När jag hade sminkat mig klart så gick in till sovrummet/vardagsrummet. Det ända som var bra med detta rummet var att dom hade en bra spegel som var ända från golvet och upp till taket. Jag stod i bara underkläder och kollade mig i spegeln. Upp och ner gick ögonen. Mina ögon fastnade på magen som jag klämde på lite. 

*Knack Knack*

Fort tog jag täcket runt mig och gick till dörren och öppnade den och stack ut huvudet, där stod Dan. Han kollade lite konstigt på mig men jag vet inte varför.. 

- Hej, vi alla i crewet ska kolla på film i en sal där nere om 10 minuter, kom dit vet jag! 

Jaha, det var crew dom kallade det, jaja. Jag nickade till svar och stängde dörren. Varför kollade han så konstigt? Jag gick till resväskan och letade upp ett par byxor, ett linne och en kofta. Eftersom att det var ett guldigt tryck på linnet så bestämde jag mig för att ha lite guldiga smycken. Jag gick ut ur rummet och tog nyckeln och mobilen. Jag låste den tröga dörren. Jag sprang försiktigt ner för trappan och när kom in i receptionen. I ett hörn av rummet stod Dan, Scooter, Ryan och några andra som jag inte visste vad dom hette. Jag gick fram till dom och dom kollade lite annorlunda på mig, vad är det med mig idag? Har jag något annorlunda? Vad är det dom stirrar på?

Vi hade alla satt oss i salen, jag satt längst ut på madrasserna som dom lagt ut. Jag hade sett Justin än idag. När alla satt sig till rätta släckte dom ljuset och Justin kom in och han hade filmen vi skulle kolla på i handen. Han satte i den och den sattes på. Han kollade runt och såg på mig sen började han gå mot mig. Han satte sig jämte mig och jag kollade rakt fram på filmen, Han tog upp sin mobil och snett kollade jag på den, han gick in på Twitter och skrev ''watching ''yogi bear'' don't judge me'', fort kollade jag framåt för att han inte skulle se att jag kollade på hans mobil. När jag kollade fram insåg jag att vi faktiskt satt och kollade på Yogi bear, herregud. Här sitter äldre män och kollade på den. Men den är säkert rolig.
_______________________________________________________________________________________________
Förlåt för ett kort kapitel men jag ska bort nu, men ni får ett till ikväll : ) puss!

Kommentarer
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-02 @ 18:16:42
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

det kom ju inte en till :(

2011-04-03 @ 12:07:37
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeraaaaaaa !!! :D

2011-04-03 @ 12:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0