Kapitel 7 - Are they serious ?

Scooter och Ryan satte sig ner vid mitt bord och dom verkade faktiskt vara trevliga
och Ryan var riktigt rolig. Efter några minuter kom Justin och massa andra, jag krymte ihop som en boll med axlarna
och blev tyst.
__________________________________________________________________________________________________

Jag satt ensam i den överdrivet stora bussen med sängar och allt, fast jag antar väl att det behövs när man är på en
världs turné. Jag tog upp min dator och satte på en film eftersom att jag inte hade något annat bättre för mig. När
''Mr & Mrs smith'' var slut slog jag igen locket på datorn och tog upp min mobil. Jag satte i hörlurarna och satte på
musik. Efter några låtar kom en utav mina favorit låtar ''Story about a girl''

(lyssna samtidigt)

Jag satt och lyssnade på den och sjöng med i texten i mitt lilla huvud. Texten stämmer så bra in på mig. Jag känner mig precis som tjejen som har skrivit den. Jag lutade huvudet mot fönstret och kollade ut på alla grejer som fanns utanför som vi åkte snabbt förbi.  Mina ögon blev lite trötta och jag blundade.

- Alyssa, vakna.. Sa en röst och jag kollade upp, det första jag såg var Dan's ansikte.
- mhm. Sa jag trött medan mina ögon gjorde sig vana vid ljuset, jag måste ha somnat.
- Vi har stannat och ska äta nu.
- Okej. Fick jag ur mig och sträckte på mig och segt reste jag mig upp.

Gott med mat och ett toalett besök.. För att inte göra bort mig drog jag snabbt med armen över munnen ifall jag skulle ha något dregel eller annat äckel, haha. Men det hade jag inte så jag gick ut ur bussen och fick en sådan härlig känsla när man suttit inne länge och mötts utav frisk luft, det var härligt. Jag kollade runt för att se vart vi var och direkt såg jag en MC Donals skylt. Jag nu jämte Scooter som snackade lite med mig och när jag kollade runt en gång till såg jag att vi bara hade skog omkring oss. Det var lite läskigt.. Vi gick in på MC donals och jag stod och kollade på menyerna för att se vad jag skulle ha. 

- Beställ du först. Sa Dan till mig.
- Okej. Jag vill ha en naturell hamburgare, pom fritt och coca coola. Sa jag och kollade mot kassören som nickade och började fixa mina grejer.
Då var just då jag kom på att jag inte några pengar. Jag vände mig sakta om mot Dan.

- Dan, jag har inga pengar här.. Sa jag och skämdes lite.
- Äh det är lugnt, jag kan bjuda.
- Okej, tack så mycket! Sa jag och gav honom ett leende. 
Jag vände mig om och min bricka var nu klar, jag tog den och gick mot bordet där alla hade satt sig vid. Jag fick en plats brevid Ryan och det var jag väldigt glad över. Dan kom efter bara en liten stund och eftersom att Någon annan kille satt jämte mig kunde han inte sitta där så han satte sig jämte Justin som satt mitt emot mig. Jag kollade på allas andras brickor och dom var fulla med mat, att man ens kan äta så mycket. Det verkar ju inte som att Justin har sagt något till dom, än så länge.. Jag drog bort pappret som satt runt min hamburgare och började äta utav den. Jag kollade snabbt upp på Justin och han kollade rakt in i mina ögon. Jag bröt snabbt ögon kontakten och började snacka om Ryan om en föreläsning vi haft i skolan om all äcklig skit dom har i hamburgarna på MC Donals. 

- OMG , JUSTIN BIEBEEEER !!! Jag vände mig snabbt om och där stod det en grupp på 4 tjejer som bara stirrade på Justin, är dom seriösa? 

Jag kollade bara förvånat på tjejerna, Justin däremot bara reste sig och gick fram till dom, tog kort och gick och satte sig igen, precis som det var helt normalt, fast det var det ju för han. Han såg inte så glad ut men jag kollade bara på allt som skedde helt förvirrad. 

- vänj dig. Sa Ryan till mig och klappade mig på ryggen.

Jag skrattade bara och började äta på mina pommes fritt och snackade med Ryan till höger om mig. Jag kunde se i ögonvrån att Justin kollade på mig, snabbt vände jag mig om och blängde mot honom. Han kollade ner och jag fortsatte snacka med Ryan. När jag ätit klart, vilket inte alla andra hade bestämde jag mig för att gå på toa. Jag tog min bricka och reste mig upp. 

- Jag går bara på toaletten. Sa jag och kollade på Ryan. 

Han nickade bara och jag började gå. Jag gick först och slängde all skräp i soptunnan och sen gick jag toaletten. Jag gick fort på toa och tvättade händerna. Sen öppnade jag dörren och började gå mot utgången jag tänkte att jag kunde slå en signal till pappa. Jag gick förbi dom galna tjejerna som satt vid ett bord och bara stirrade på något, jag kollade åt det hållet dom stirrade mot och än en gång möttes jag av Justin's blick. Jag gick ut och buss chaffören stod utanför och öppnade för mig. Jag hoppade in och satte mig på sätet igen, helt ensam i hela bussen. Jag tog upp min mobil och skulle precis trycka på den gröna knappen så att mitt samtal med pappa kunde börja men då hörde jag dörrarna öppnas jag kollade mot dörren och in kommer Justin. Jag kollade bara rakt fram och hör hur han sätter sig jämte mig. 

- Alyssa, jag har inte sagt till någon och jag kommer inte säga till någon heller. 

Jag sa ingenting utan bara stirrade ut i det tomma intet. 

- Jag kan hjälpa dig med det, om du vill. 

Jag hann inte svara innan dörren öppnades igen och alla klev in. Justin gick och satte sig på sin plats och jag ringde upp pappa. 
_______________________________________________________________________________________________
Vad kommer hända nu, kommer Justin försäga sig? eller vad tror ni? ; )
Jag håller vad jag lovar, dock blir det lite sent, förlåt!!


Kommentarer
Postat av: Madde

OMG fett bra!!!!!!!!!!!! Du skriver sjukt bra, måste försätta!!

2011-04-02 @ 03:05:34
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: elin

så sjukt bra!

2011-04-02 @ 12:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0