Kapitel 22 - ''From Tess Carter Subject: Cute Leah!''

Jag tryckte några gånger på den röda knappen men lät den va sen för att den inte gav upp. När den väl hade lagt
på så ringde det igen.

- Alyssa, vart är du?!
_____________________________________________________________________________________________

- Oh, Dan. Jag är med Kenny, Justin och Ryan..
- Jag har försökt att ringa men det har bara tutat upptaget.
- Pappa och Tess ringde. Men vi håller på med skolarbete.
- Ja, tur det. Trodde det hade hänt något med dig.
- Förlåt Dan, jag glömde helt totalt!!
- Det är okej Alyssa.
- Bra, men kan inte vi äta tillsammans ikväll? Frågade jag blygt.
- Visst kan vi det.
- Bra, men vi ses på hotellet sen?
- Okej, hej då.
- Hej då.

Jag vände på huvudet och såg att Justin och Ryan hade gått upp och stod framför mig och pratade med Kenny.

- Vi tänkte äta, ska du med? Frågade Kenny mig.
- Javisst, om det är okej?
- Vi skulle ju inte frågat annars, right? Sa Ryan och jag log mot han och han log tillbaka.

Vi gick ut ur den stora fotbolls arenan och hoppade in i bilen. Justin och Kenny satt där fram medan Jag och Ryan
satt där bak.

- Så du spelar fotboll märkte jag. Sa jag och kollade på Ryan.
- Ja. Sa han och log.
- Håller du på med något annat?
- Ehm,hockey.
- Så du är en hockey kille. Sa jag och blinkade mot han.
- Ja, jag bor ju i Canada så.
- Vadå måste man spela hockey för man bor i Canada? Man ska ju göra det man vill.
- Det har du rätt i, jag ska börja i ballett!!
- Killen som nyss spelade hockey och fotboll sa vad? Sa jag så snabbt att jag själv knappt hängde med.
- Jag skojjade. Sa han och skrattade. - Haha, din min var oslagbar. La han till sen.
- Din kommentar om ballett var oslagbar. Sa jag och skrattade lite.

Vi stannade och innan vi gick ut så tog Justin och Ryan på sig mjukisbyxor och tjocktröjor. Ryan och Kenny hoppade
ut och Justin kollade bak mot och log, något långt inom mig blev helt varmt, jag log snabbt tillbaka och hoppade ut.
Ryan och Kenny var redan halvvägs in, Justin väntade på så jag gick fram till han.

- Och du har spelat fotboll. Sa jag och flinade lite mot Justin.
- Ja, men det du sa att man ska göra vad man vill, det har du helt rätt i. Jag tror jag ska börja jodla på scenen. Sa
han och vi började sakta gå över gatan utan att se verken Kenny eller Ryan.
- Kul skämt Justin. Skrattade jag och knuffade han i sidan, men hans ansiktsutryck ändrades inte.
- Jag är seriös Alyssa. Sa han och kollade allvarligt på mig.
- Oh, men ja klart, men gör det, om det är de du vill. Sa jag seriöst och slutade skratta med en gång.
- Asså, jag har alltid velat jodla och har övat på det när jag är ensam. Sa han och vi stannade för en bil som körde.
- Jaha, men har man vilja så funkar allt. Sa jag och inerst inne skrattade jag, men ville inte visa något för Justin.
- Alyssa, tack så mycket för att jag kan berätta för dig om det här med jodlingen.. Sa han och vände bort huvudet
så att jag inte kunde se det.
- Asså det är lugnt Justin, du kan prata med mig om du vill. Sa jag och när han vände sig om så skrattade han.
- Vad är det? Du kan snacka med mig. Sa jag förvirrat.
- Det är inte det, jag skojjade bara fattar du väl. Sa han och började sen skratta igen och jag hängde på.

Jag började tänka på Justin om Justin skulle stå på scenen och börja jodla. Då började jag bara skratta ännu mer.
Justin jodla, nej det går inte ihop. Jag kollade fram och såg att Kenny och Ryan hade stannat. Ryan sa att han hade
bestämt att vi skulle äta där så vi gick in och satte oss vid ett bord. Vi beställde våran mat och jag tog bara en enkel
kyckling sallad. När vi satt där, åt och skrattade insåg jag hur kul jag faktiskt har det när jag är med dom, när jag
är med på Ryan, Dan och alla dom andra. Senaste jag hade såhär kul var för 4 år sen.. När jag tänkte på det
kollade jag upp på Justin, han kollade på mig med. Jag kollade djupt in i hans ögon och log, han log tillbaka och sen
började vi prata om konserten imorgon.

När vi hade ätit klart betalade vi och åkte till hotellet. Jag följde med Justin och Ryan in på deras rum, jag och Justin
''jobbade'' med skoluppgiften och med ''jobbade'' menade jag snacka/skriva, Ryan satt vid datorn och gjorde något
på den. När vi var klar, vilket inte tog så lång tid eftersom att vi hade skrivit det mesta redan så sparade vi det och
jag gick började gå ut i hallen för att gå över till mitt rum och göra mig klar till kvällen.

- Jag drar nu, hej då killar!
- Hej då Alyssa, tack för frukosten förresten. Sa Ryan.
- Ja just det, tack för frukosten. La Justin till.
- Det är lugnt. Vi ses. Sa jag och stängde dörren och gick över till mitt rum.

När jag kom in slängde jag mig i sängen och bara låg där i 10 minuter och blundade utan att tänka på någonting,
bara låg där och verkligen njöt utav hur skönt det var att vara hemifrån stan. Även fast jag saknade Leah mycket
så kändes det som att börda jag burit på har släppt. Jag gick in på toaletten och borstade bara igenom det lockiga
håret snabbt. Jag tog av mig mina shorts och mitt linne och kollade mig i spegeln. Jag vände mig på mig så att jag
såg min mage ifrån sidan. Drar jag in magen riktigt mycket ser det ut som jag bara är gjord av skinn och ben. Jag
vände mig om igen så att man såg den andra sidan, min vänstra sidan. Jag drog med handen över min tatuering
som var på revbenen. ''What doesn't kill you, only makes you stronger''. Jag tänkte för några sekunder på mamma
och log. Jag gick till rummet och slängde upp datorn på sängen och la mig på mage och öppnade datorn. Jag
öppnade min mail för att se om Tess hade skickat bilderna. Jag kollade inkorgen jag tittade upp och ner på skärmen
till slut hittade jag det ''Från Tess Carter Ämne: söta Leah!'' Jag dubbel klickade på mailet och det öppnades. Jag
bläddrade och kollade på bilderna, gud vad söt hon är! Jag la över bilderna till en mapp på datorn och kollade runt
lite på nätet. Jag stängde sen ner datorn och satte på mig en par svarta slitna jeans och ett vitt lite större linne.
*Ring Ring*

Jag sprang ut i hallen för att ta väskan som mobilen låg i. Jag tryckte på att knappen men det funkade inte. Jag
fortsatte men det gick inte, tillslut la Dan på. Jag försökte ringa upp men det gick inte. touchen var helt sönder. Jag
tog på mig mina svarta convers och tog min skinnjacka i handen och min svarta väska sen gick jag ut och låste
dörren. Vilket rum har Dan nu då? Jag gick till Kenny och knackade på för jag vet att det inte skulle bli någon
framgång ifall jag frågade Justin. Kenny öppnade och berättade att det var 2 rum bort. Jag gick dit och knackade
på. Efter några sekunder öppnade Dan.

- Hej! min mobil fungerade inte, så jag kunde inte svara denna gången ens.
- Jaha okej, men du är klar ser jag, så vi kan gå och käka nu?
- Ja visst.

Dan gick ut ur rummet och låste, vi åkte ner i hissen och jag berättade om stället jag hade köpt frukost på och han
sa att vi kunde äta där, så vi bestämde oss för att göra det. Vi gick längst gatan och det tog bara någon minut
eftersom att låg så nära hotellet. När vi kommer in ser jag att tjejen som hade vart själv imorse var nu servitör.
Hon kom emot oss och jag hälsade trevligt och hon visade ett bord till oss.

- Hur var frukosten? Frågade hon och räckte menyer till oss.
- Det var jätte god, därför kommer jag tillbaka och sen var det en trevlig tjej som jobbade här också. Sa jag och
skrattade lite och hon började med skratta lite sen gick hon och vi började kolla i menyerna.
- Åt du frukost här? Frågade Dan mig.
- Ja eller jag köpte med till mig, Justin och Ryan.
- Okej, kul att du har börjat hänga med dom lite.
- Ja men det var ju bara för att vi skulle göra det skol arbetet idag.
- Jaha okej. Men han är en fin pojk, rolig är han med.
- Ja, jag märkte det idag. Sa jag och log för mig själv när jag började tänka på joddlingen.

Jag visste redan vad jag skulle dricka, färskpressad juice denna gången med, men den var så god. Men vad jag
skulle jag äta? Jag kollade runt och bestämde mig för att pizza.

- Dan, Har du bestämt dig än?
- Japp.
- Okej. Sa jag och sökte ögonkontakt med tjejen och när hon såg mig nickade jag lite så att hon skulle komma.
- Jaha, har ni bestämt er?
- Ja, jag ska ha färskpressad apelsin juice och magarita.
- Okej, och vad ska du ha? Frågade hon och kollade på Dan.
- En cola och spagetti carbonara. Sa Dan.
- Okej. Sa hon och skrev ner det sen tog hon menyerna.

Hon log och gick iväg med menyerna. Efter ett tag fick vi våran mat och de få männsikorna hade nu börjat gå
ifrån resturangen och snart var det bara jag och Dan kvar nästan. En äldre man började plocka undan på borden
och tjejen satte sig vid ett bord och åt.

- du kan sätta dig här vet jag. Ropade jag till tjejen och hon nickade och tog sin tallrik och satte sig.
- Stör jag inte då? Frågade hon.
- Självklart inte. Sa Dan och log.

Vi började prata med henne och lärde känna henne lite smått. Hon var lika gammal som mig, hette Isabell, hade en
äldre bror, hennes pappa ägde resturangen vi åt på och hon bodde ganska nära. Det var lite utav det vi fick reda på
om henne. Hon frågade lite saker om oss också och vi hade riktigt trevligt faktiskt.

- Jo Dan jag måste köpa mobil..
- Ja, men det fixar vi imorgon. Sa Dan.
- Ja, men jag vet inte vart man kan köpa mobil här.
- Jag kan följa med dig. Var Isabell snabb med att säga.
- Kan du det?
- Ja det är klart, jag är ändå ledig imorgon.
- Jaha, vad snällt!
- Vi kan äta frukost tillsammans också, om du vill alltså?
- Ja, Dan är det okej? Frågade jag honom och vände mig mot honom.
- Ja visst är det okej. Sa Dan och åt upp det sista utav hans mat.
- Tack! Sa jag och kollade ner på dom 2 pizza bitarna som var, som jag absolut inte skulle orka.
- Men nu måste jag hjälpa pappa med disken, men vi ses här klockan 9 imorgon? Frågade Isabell.
- Ehm, ah okej det blir bra! Sa jag och log mot henne.
- Hej då. Sa hon och tog sin tallrik och gick iväg.

Vi frågade efter notan och betalde och gav extra mycket dricks. Vi gick ut ur resturangen och började gå mot
hotellet.

- Dan, imorgon?
- Ja?
- Jag tror jag ska med på konserten, om det är okej?
- Klart det är, du kan åka med till arenan när du är klar med Isabell.
- Okej. Tack.
- Det är inget att tacka för!

Vi åkte upp i hissen och gick till våra rum. Jag slängde jackan och väskan och kom på att det var helt onödigt att jag
tog med jackan. Jag gick in på badrummet och borstade tänderna och fixade mig inför natten. Jag gick in i
sovrummet och tog på mig min pyjamas. Jag la mig i sängen och började tänka på Isabell, hon var faktiskt riktigt
snäll. Jag har aldrig vågat prata med tjejer i stan, där hemma såhär som jag pratade med henne idag. Jag har bara
varit rädd för att dom ska veta om mitt rykte och döma mig efter det, men här vet ingen och det är det som är så
skönt..
_______________________________________________________________________________________________
Hoppas ni gillar det : )

Kommentarer
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera, jätte bra! :D

2011-04-26 @ 00:17:48
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Längtar till nästa kommer!! //Kajsa :D

2011-04-26 @ 15:41:12
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: jennie

sjukt bra mer !!!! <3 <3 <3 :P :D

2011-04-26 @ 19:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0