Kapitel 20 - MONKEYS CAN FLY !

Jag la på och tänkte på mamma samtidigt som jag höll handen med armbandet i nära hjärtat och lossades att jag
var på mammas grav och pratade med henne.
_______________________________________________________________________________________________

*BANK*

Vafan.. Tänkte jag för mig själv. Jag sträckte på mig och öppnade sakta ögonen. Jag tog mobilen som låg på
nattduks bordet och kollade vad klockan var, 02.13.

*BANK, BANK*

Asså vem fan bankar på en dörr klockan två på natten? Jag reste mig snabbt upp och gick till dörren i en rask takt.
När jag öppnade stod det ingen där, jag kollade till både vänster och höger men såg inget. Jag suckade och stängde
dörren igen och vände mig om och började gå mot sovrummet men jag hann bara gå två meter sen bankade det på
dörren igen. Jag öppnade dörren så fort jag kunde och kollade runt, men även denna gången såg jag inget. Jag
stängde dörren och gick sedan mot sovrummet. Jag la mig ner i den mjuka sängen, andades ut och blundade för en
stund innan det började banka igen. Jag sprang så fort jag kunde men även denna gången var jag för seg. Jag såg
ingenting. Jag kollade runt i den stora hallen men såg inget, jag kände att jag började bli lite rädd, tänk så är det
någon läskig typ. Jag stängde dörren och bestämde mig för att stå kvar tills han/hon den/det bankade igen. Jag stod
fokuserad och hade båda händerna på handtaget som var beredda på att göra ett snabbt ryck och öppna dörren.
Jag hörde något och sen bankade det, snabbt drog jag ner handtaget och öppnade dörren i en väldans fart. Dörren
stötte i någon i den höga farten som den hade och ett duns. Jag sträckte försiktigt ut mitt huvud vid dörren och
kollade ner mot golvet. Där låg det en kille i min ålder, han kollade upp på mig.


- Vad fan vill du mig? Och vem är du? Sa jag kaxigt.
- Förlåt, men jag och Justin var bara och sprang runt lite..
- Justin?
- Ja, jag är hans kompis.
- Är det du som är Ryan?
- Japp.
Jag hörde hur en dörr öppnades och trött som jag var så vände jag segt huvudet och Justin kom ut.

- Jaså så det var där du gömde dig? Sa jag med en trötthet i rösten.
- Ja. Sa han och kollade på Ryan som fortfarande låg på golvet.
- Jaha och vad har hänt här då? Sa Justin igen och skrattade.
- Hon öppnade dörren på mig..
- Ursäkta mig att jag blev rädd när ni bankade flera gånger på min dörr.

Justin och Ryan skrattade lite bara och Justin hjälpte Ryan upp.

- Aha, men asså var det något ni ville eller?
- Ehm.. Sa de båda, kollade ner i marken och harklade sig.
- Åh, ni är ju såå dryga!!! Sa jag och stängde dörren.

Jag drog hårt i dörren men den stängdes inte, det var något emellan. Jag kollade ner och jag såg att Justin's
sneaker var ivägen.

-Vad? Frågade jag kaxigt efter att jag hade öppnat dörren samtidigt som Justin kollade in i mina ögon.
- Jo, ehm, vill du hitta på något?
- Med er och nu? Frågade jag förvånat på Justin's fråga.
- Ja och ja, vadå?
- Men.. Uhm, aha okej.
- Bra!
- Men jag ska bara ta på mig något. Sa jag och Justin kollade ner på min pyjamas som jag försökte skymma så gott
det gick.

Jag gick in och stängde dörren efter mig, jag kollade ner på mina svart korta shorts och mitt gula linne, bra intryck
jag borde gjort på Ryan.. ordet ''pinsamt'' ekade i mitt huvud. Jag slängde på mig en grå hoodie som jag bara
älskar, på ryggen står det ''fighting for peace is like fucking for virginity'', när jag såg den i affären så knäckte jag
mig och kände att jag bara var tvungen att köpa den. Jag kollade mig snabbt i spegeln och drog allt hår på ena
sidan så att det såg lite okej ut. Snabbt tog jag på mig sockar och mina vita convers. Jag tog hotell nyckeln och la
den i fickan sen öppnade jag dörren.

- IN FORT!! Ropa de både Justin och Ryan.

Dom båda kom flygandes på mig och jag föll på golvet. Vi alla tre låg i en klump.

- Men vad gör ni? Frågade jag och dom rörde sig inte ur fläcken.
- Vi knackade på Dan's dörr. Viskade Justin i mitt öra och jag kände och hörde hur han flåsade i örat där efter, det
kändes som att det gick en snabb blixt i mig från topp till tå och jag blev helt varm, vad är det med mig?

Dörren till mitt hotellrum var stängd. Hur vet jag inte, jag tror det hände mellan ''in fort'' och dom två flygandes
killarna. Jag låg helt stilla på golvet med Justin över mig, jag kände hur hans huvud var tät intill mitt och jag tittade
rakt upp och såg en fot, Ryan's såklart. Hoppas jag i alla fall annars är jag lika mosad som jag känner mig. När vi
hörde en dörr stängas utanför så reste sig Justin och Ryan upp men jag låg bara kvar. Det kändes som jag flög
på rosa moln, efter all den vikten som hade legat på mig försvann så kändes det så skönt. Jag blundade och tog ett
djupt andetag.

- Sorry för det där. Sa Justin och dom två började skratta.
- Jag visste inte att apor kunde flyga.. Sa jag och lyfte min hand för att någon utav dom skulle hjälpa mig.
- Nu vet du det. Sa Justin, skrattade lite och hjälpte mig upp.
- Ja haha, men vad ska vi göra nu då?
- Vi kan gå ut? Sa Ryan som ett förslag.
- Okej för mig. Sa jag och Justin nickade.

Vi gick ut genom dörren och denna gången kom det inga flygande apor som tur var. Jag kom på att jag bara hade
korta shorts på mig, men vi är ju i Madrid så det lär inte vara så kallt. Jag kollade på Ryan och Justin som också
hade shorts så jag var inte ensam om det. Vi åkte ner i hissen och gick ut på gatan. Sen gick vi bara samtidigt som
vi snackade om lite allt möjligt. Vi kom fram till en park och satte oss på en parkbänk där och bara kollade runt.

- Så, vart bor du Ryan? Frågade jag.
- Canada, vet du inte det?
- Nej, hon är inte ett fan utav mig.
- Nej jag hatar dig. Sa jag och puttade Justin i sidan lite löst samtidigt som jag log mot han.
- Precis haha. Men hon visste faktiskt inte ens vem jag var.
- Ojoj, det händer inte dig ofta. Sa Ryan förvånat.
- Nej, det gör det inte!
- Nej, det har jag märkt. Sa jag och himlade med ögonen.

Helt plötsligt reste sig Justin upp och började springa runt som en galning och skrek ''APOR KAN FLYGA''. Jag
kände hur skrattet kom upp i strupen och när jag hörde hur Ryan skrattade så kunde jag inte hålla mig längre och
började skratta, jag har nog inte skrattat så mycket på länge. Jag kunde inte få stopp på skrattet som kom ut ur
munnen. När skrattet hade lugnat sig kollade jag på Ryan.

- Brukar han vara sån här?
- Nja, jag har inte sett han sån här på länge.
- Okej.
- Men är Dan din morbror?
- Japp. Sa jag samtidigt som jag kollade på Justin som fortfarande sprang runt. - Hur visste du det förresten?
- Jag kan ju säga såhär, Justin har pratat mycket om dig.
Utan att reagera på vad han sa började jag bara skratta åt Justin som hade lagt sig ner i gräset och jag såg hur han
andades snabbt pga hans mage som gick upp och ner när lungorna fylldes. Vi började gå mot Justin och jag kände
hur jag fick lite gåshud på mina ben.

- Åh, jag börjar faktiskt frysa lite. Sa jag när vi kom fram till Justin och huttrade lite.
- Jag är hungrig. Klagade Ryan.
- Vi drar väl och käkar då! Sa Justin och satte sig.

Jag hjälpte Justin upp och så började vi gå mot hotellets riktning för att se ifall vi hittade något på vägen. När vi
gått, skrattat och pratat en stund såg jag ett Mc Donals en bit bort.

- Där är MC Donals, vi kan dra dit? Frågade jag och dom båda nickade.

Vi gick dit och som Mc Donals brukar vara så var det natt öppet. Vi gick in och gick mot disken, Justin och Ryan
beställde mat men jag tog bara en glass, kände inte att magen var på hunger humör. Vi gick och satte och oss vid
ett bord och jag var snabbt med att sätta mig i den röda soffan. Ryan och Justin satte sig på varsin hård stol. Dom
båda högg in medan jag åt varsamt min glass. Jag kände hur blåsan började trycka och ursäktade mig och gick mot
toaletterna. Jag in på en toa och låste efter mig. När jag var klar tvättade jag händerna och gick sedan ut. Jag såg
hur Ryan och Justin lutade sig lite smått mot varandra, jag tror dom pratade med varandra men var inte säker
eftersom att jag såg dom bakifrån. Jag gick mot dom.

- Asså hon är skit snygg. Sa Ryan.
- Ja det var ju det jag sa. Påminde Justin Ryan.
- Vem då? Sa jag när jag var precis bakom dom och hade hört hur dom pratat.
- Ingen.. Sa dom snabbt och kollade på mig med stora ögen medan jag satte mig ner.
- Ehm, okej..

Jag fortsatte äta på min goa glass som smälte i munnen. Efter en stund hörde jag några viska och jag kollade dit,
det var ett gäng tjejer som pekade mot oss och fnittrade. Dom var nog sånna där galna tjejer som gillar Justin och
det var säkert någon utav dom som Justin och Ryan hade snackat om innan när jag kom från toan. Jag kollade ner i
glassen igen och tog en sked sen kollade jag mot tjejerna igen och nu hade dom deras mobiler riktade mot oss. Jag
antar att dom tog kort så snabbt drog jag över min luva. Dom 5 tjejerna reste sig upp och puttade på varandra för
dom skulle gå framåt mot Justin.

- Hej Justin! Sa en av tjejerna när alla tjejerna stod hängades över vårat bord.
- Hejsan tjejer. Sa Justin.
- Kan vi få ta kort med dig? Sa en annan tjej medan 2 utav dom var så glada att dom kramade varandra hårt och
log hur stort som helst.
- Ja visst! Sa han och reste sig upp för att dom skulle kunna ta kort.

Ryan kom och satte sig jämte mig på soffan och vi började snacka om tjejerna, hur dom överreagerade och att vi
två faktiskt levde deras dröm, vi får ju vara med på hans turné.. Även fast jag inte har bett om det men ändå. Jag
tog en till sked utav min glass som nästan var helt rinnande. När jag hade skeden precis vid munnen tryckte Ryan
på min han och jag fick glassen rinnande över mitt ansikte. Jag tog snabbt skeden i glassen igen och tryckte skeden
på hans näsa, så att den blev helt vit. Han doppade fingrarna i glass skålen och drog fingrarna i mitt ansikte och jag
gjorde detsamma och så höll vi på tills glassen var slut och hela våra ansikten var vita.

- Min glass.. Sa jag ledsamt.
- Haha, den tog visst slut. Hur gick det till? Sa Ryan förvånat.
- Den gjorde ju det. Sa jag och började skratta.
- Vad är det med din glass? Frågade Justin och vi vände oss mot honom. - Aha, ni ser ju fan ut som snögubbar.
- Men vi är ju snögubbar, dah. Sa jag kaxigt med ett leende på läpparna.
- Jaså? Sa Justin och blinkade mot mig.
- Ja, precis som du är en gud för dom tjejerna. Sa jag och pekade på tjejerna som nu hade gått ut.

Justin och Ryan skrattade lite sen påminde jag Justin om att vi skulle upp tidigt imorgon så att vi borde gå till
hotellet. Men först torkade jag och Ryan oss med servetter och tog bort det värsta utav glassen. Vi gick ut och
började gå gatan upp. Jag gick med händerna i fickorna, jag var trött och frös. Jag kände hur en arm la sig runt mig
så jag kollade åt sidan och där gick Justin.

- Hej snögubben.
- Hejsan. Sa jag och gäspade.
- Eller borde jag kalla dig trötter?
- Just nu passar det faktiskt in med båda..
- Ja det är så synd om dig. Sa han ironiskt.
- Bara för att apor kan flyga..

Han släppte mig och Ryan och Justin sprang lite och skrek ännu en ''monkeys can fly''. Asså dom är ju inte normala,
men roliga är dom i alla fall.. När vi kom in i hotellet kände jag hur värmen mötte mina ben, det var riktigt skönt. Vi
åkte upp för hissen och Justin pillade med sin mobil samtidigt som jag puttade in Ryan i hiss väggen bara för att
jävlas med han. Han puttade självklart tillbaka och när jag inte orkade mer så lutade jag mig bara mot väggen och
blundade. Jag var så himla trött och kunde knappt bärga mig tills jag skulle få ligga och sova i den sköna sägen.
Sen kom det något starkt ljus för ögon, jag tittade upp och där var Justin's mobil, han hade twittrat ''MONKEYS CAN
FLY !'', jag fick ur mig ett litet skratt och gick sen med fötterna släpandes efter mig ut ur hissen som hade stannat.
- God natt då killar. Sa jag och började låsa upp dörren till mitt hotell rum.
- God natt Alyssa. Sa dom båda.

Jag stängde dörren och hörde hur dom ropade i hallen ''monkeys can fly'' och jag fick ett leende på läpparna. Det
var faktiskt riktigt roligt inatt, men nu är jag så himla trött så nu ska jag bara sova..
_______________________________________________________________________________________________
FÖRLÅT för att uppdateringen har vart sämre än sämst. Men har inte haft tid, gör ju annat än att bara sitta vid datan
och så fort jag har haft tid har jag skrivit så mycket som jag kunnat.. men nu fick ni ett låååååångt kapitl. hoppas ni
gillar det : )

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det var asbra!! //Kajsa :D

2011-04-19 @ 09:05:32
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeer!:)

2011-04-19 @ 10:18:26
Postat av: elin

så sjukt bra!

2011-04-19 @ 11:12:53
Postat av: Madde

Sjukt bra asso!

2011-04-19 @ 22:22:47
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Stina

SJukt Bra!!

2011-04-21 @ 23:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0