Kapitel 19 - PRETEND .

- Ehm vart var vi, vill du följa med ut och äta med mig?
- Ja visst. Sa jag även ifall jag bara ville ligga i sängen och gråta.
- Bra, men fixa dig så ses vi om en halvtimma.
- Okej, hej då så länge.
- Hej då. Sa han och jag stängde dörren.
__________________________________________________________________________________________

Jag duschade snabbt och när jag kom ut torkade jag håret lite snabbt och lät håret behålla sina narturliga lockar.
Jag tog upp klänningen ur påsen och höll den framför mig, ska jag ha på mig den nu? Vi ska ju bara äta men det
skulle vara kul att ha på sig den när det bara är vi två. Jag satte på mig underkläder samtidigt som jag tänkte på
om jag skulle ha klänningen och det slutade med att jag satte på mig klännin gen. Jag kollade mig i spegeln och det
var faktiskt ett bra köp. Jag kollade ner mot fötterna, vad fan ska jag ha på fötterna?? Jag kan ju inte ha convers..
Jag rotade runt lite i resväskan och hittade mina svarta klackskor. Jag tog på dom och det såg bra ut. Nu var jag
klar jag kollade snabbt mot klockan och det var dags att gå ut, snabbt sprutade jag på perfym och tog min svarta
väska med en kofta och mobil i. Jag gick mot dörren och när jag kom ut stod Dan där och väntade.

- Äntligen. Sa han och skrattade lite.
- Hehe, jag är ju en tjej. Sa jag och han skrattade lite.
- Vad fin du är! Sa han när han var jämte mig och kollade på klänningen.
- Tack eller vad man ska säga. Sa jag generat.
- Ja det kan du säga, den var verkligen färgglad och passade dig jätte bra! Sa han när vi gick in i hissen.
- Tack så mycket..

Efter en stund stannade hissen och vi gick ut. Vi gick ut i det härliga vädret och en vind blåste och det var inte en
kall vind utan det var sådan vind som man nästan inte känner att den kommer utan bara att håret blåser åt alla håll.
Jag drog håret bakåt som hade blåst rakt i mitt ansikte.

- Hum, ser denna bra ut tycker du? Frågade Dan mig.

Jag kollade till höger om mig som Dan pekade mot, det var en liten resturang med en grön skylt där det stod ''Don
pepe'', huset var i sten och vitt. Jag kollade in genom de små fönstrerna och det såg riktigt mysigt ut.

- Ja, det gör den! Sa jag utan att tveka en ända sekund.

Vi gick in i resturangen och det kom fram en servitör och frågade hur många vi var, Dan svarade två och han ledde
oss till ett litet bord i ett hörn längst in i resturangen. Han tog våran beställning om drickor och gav oss menuer.
Vi småpratade lite om vad som lät gott medan vi bläddrade runt i den bruna boken. Snart kom servitören igen och
frågade om vi hade bestämt oss, Dan sa vad han ville ha och jag tyckte det lät interesant så jag beställde
detsamma. Vi satt och pratade lite smått och jag berättade om skolarbetet som jag och Justin hade fått.

- Så du gillar Justin nu? Frågade han efter en stund.
- Va?
- Ja man märkte ju på dig att du inte gillade han, det lutade ju mer mot hat hållet.
- Aha, ja man kan väl säga att jag inte gillade han så mycket.

Efter en stund kom maten och drickan jag hade inte en aning om vad det var för mat innan det kom, men det var
något kött och någon potatis med massa grillade grönsaker, det såg jätte gott ut. Vid sidan av fick vi någon sås
med. Vi började äta och prata mellan tuggorna. Maten var otroligt gott, det var nog det godaste jag ätit på länge
faktiskt. När jag var mätt la jag besticken åt sidan och drack lite ur sugröret utav min coca coola. Dan berättade ett
skämt för mig och jag började skratta det var så roligt. Han skrattade och sen kollade han seriöst på mig.

- Du är så lik din mamma. Sa han och kollade djupt in i mina ögon.

När han sa det sjönk min mun och jag hade inte ett så glatt leende längre.

- Alyssa vill du prata om din mamma?
- Asså jag vet inte, jag borde inte vara så deppig, det var 3 år sen hon dog, jag borde vara van vid detta känns det
som men ändå blir jag ledsen. Varje månad den 3e går jag till mammas grav och sitter där och snackar med henne
om allting. Hon var den jag pratade med om jag hade problem, det var alltid hon som var min förebild, men sen
försvann hon bara och jag är bara så vilsen..
- Jag vet, du har vart med om mycket.. Jag saknar henne med, jätte mycket. Men hon hade inte velat att du skulle
gråta, hon skulle vilja att du skulle le och vara stolt över henne.
- Jag antar det. Sa jag och log.

Sen satt vi och pratade gamla minnen om mamma som både han och jag hade. Vi skrattade åt massa roliga saker
som mamma och Dan hade gjort när dom var små och beundrade saker som mamma hade gjorde när hon var
äldre. Efter en stund bestämde vi oss för att gå så vi frågade efter notan, betalade och sen gick vi. När vi kom ut
kände jag hur kyligt det hade blivit så jag tog på mig min svarta kofta som låg i väskan.

Jag tackade för kvällen, maten och sällskapet innan vi skildes åt i hallen när jag gick in på mitt hotell rum. Jag
slängde väskan och skorna på golvet och drog av mig koftan sen gick jag till resväskan och rotade i den efter
necessären med smycken i. När jag hittade necessären öppnade jag den och tog en röd låda, i den låg ett guld
armband som jag fick utav mamma på min 13 års dag. Hon fick det på hennes 13 årsdag, det är ett armband som
har gått i släkten hur länge dom helst, även fast mamma inte hade gott om pengar när hon var liten så hade dom
det. Armbandet var det dyraste dom hade och det är inte det dyraste jag har i pengavägen men inombords så har
jag ingenting som är mer värdefullt än det armbandet. Det känns verkligen som att det är en del av mamma. Jag
tog upp armbandet och höll det hårt i min hand, sen tog jag min mobil i väskan och sprang in i sovrummet och
slängde mig i sängen. Jag slog pappas nummer och visste precis vad jag skulle fråga honom.

- Hej det är Charlie.
- Hej pappa. Kan inte du berätta hur du och mamma träffades?
- Nej, jag hinner inte nu Alyssa.
- Men snälla pappa.
- Jag måste jobba.
- Charlie, snälla. Sa jag och suckade.
- Okej då.
- Yes!
- Nick som jobbade på kontoret och som jag även hade vart vän med länge frågade mig ifall jag ville med på en
modevisning eftersom att hans tjej hade jobbat med det, Tess.. Jag var lite skeptisk i början men sen tänkte jag
varför inte, så jag gick dit med han och tittade på tjejerna som gick fram och tillbaka. Sen såg jag henne, den
vackraste kvinnan jag sett, jag bara kollade på hennes vackra ansikte som jag drogs mig åt. Jag följde henne med
blicken tills hon försvann bakom draperiet. Vi fortsatte kolla på showen och hon kom fram 3 gånger till och en i
slutet och varje gång blev jag helt till mig och kunde knappt sitta still. Efter skulle jag och Nick backstage och prata
med Tess. Jag hälsade på Tess som jag träffat några gånger innan och hon kollade lite frågande på mig. Jag
frågade henne vad det var och hon sa ''Jag vill presentera dig för någon'', jag trodde aldrig jag skulle få se den
vackra tjejen jag hade sett innan på showen igen men jag hade fel för en stund senare kom Tess med tjejen i
armen och vi hälsade. När våra ögon möttes var det som att något magiskt hände och då visste jag att jag inte
skulle ge upp förens jag kunde kalla henne min. När jag hörde henne prata för första gången blev jag helt fast i
henne, hon pratade med engelsk brytning. Hela den kvällen pratade vi och efter gick vi ut och åt och sen blev det
vi och den dagen är en bland dom 3 bästa dagarna i mitt liv. När jag fick Elena, när du föddes och när Leah föddes,
inget kan slå det.
- Tack pappa. Sa jag och fällde en tår som rann längst kinden.
- Jag älskar dig.
- Jag älskar dig med. Men måste kila nu.
- Okej, krama Leah från mig.
- Det ska jag, hej då!

Jag la på och tänkte på mamma samtidigt som jag höll handen med armbandet i nära hjärtat och lossades att jag
var på mammas grav och pratade med henne.
_______________________________________________________________________________________________
Förlåt för att det blev så sent, men mamma fyllde år idag så firade henne ;p Hoppas det är okej!

Kommentarer
Postat av: idajennysofia

bra! :)

2011-04-14 @ 07:17:05
URL: http://bloggida.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jättebra! :D //Kajsa :D

2011-04-14 @ 07:45:16
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Madde

Jätte bra! Har ingen aning, men tyckte det var lite sorligt.. Men sjukt bra!

2011-04-14 @ 18:13:28
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

As braaa men när kmr nästa ?? :D

2011-04-15 @ 07:53:30
Postat av: Anonym

när kommer nästa del ut?!:)

2011-04-16 @ 16:40:48
Postat av: Madde

När kommer nästa? :)

2011-04-17 @ 17:23:47
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså när kommer nästa har väntat as länge !!

2011-04-17 @ 23:34:56
Postat av: Anonym

när kommer den andra? har väntat jätte länge?

2011-04-18 @ 21:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0