Kapitel 18 - A HUG WITHOUT WORDS.

Jag gick in igen och bytte om sen gick vi till kassan och jag betalde med kortet, undra vad pappa kommer säga nu?
Det var ju bara för nödlägen..
_______________________________________________________________________________________________

Jag tog påsen och vi började gå mot hotellet eftersom att gallerian skulle stänga, tiden gick verkligen fort. Jag
kollade på Justin och såg bara hans luva som hängde över hans ansikte, han kollade upp mot mig och jag såg
solglasögonen, han log mot mig och jag log tillbaka.

- Så imorgon drar vi till Madrid's arena? Frågade Justin.
- Ohyes! Och ikväll kommer din kompis?
- Ja.
- Vad heter han då?
- Ryan.
- Okej, Längesen du träffade han?
- Du kan inte ana..

Du ska i alla fall vara glad att du har vänner som saknar dig tänkte jag. Men jag förstår han det borde vara jätte
jobbigt att vara på turné, jag menar jag vet inte ens vilken dag det är eller vilket datum?

- Dum fråga, vilken dag och vilket datum är det idag?
- Söndag, 3e April.

3e April? Hur kunde jag glömma? Varför är jag inte hemma nu?? Jag borde vara hemma nu. Jag borde vara påväg
till mammas grav.. Idag var det 3 år sen mamma dog och jag är ute med Justin och har kul? Nej det funkar inte så,
jag har vart på hennes grav varje månad den 3e och nu när det 3 år sen så är jag inte där. Jag borde sitta i gräset
och prata med gravstenen där hennes namn står, Elena Fernandes Miller.

- Ska du med och hämta Ryan sen? Frågade Justin glatt.
- Nej.. Jag stannar nog på hotellet.. Sa jag dystert.
- Vad är det Alyssa?
- Oh, inget..

Justin öppnade dörren till hotellet och jag klev in. Vi åkte upp i hissen då Justin frågade om vi skulle göra klart
information pappret om Madrid's arena och jag sa ja. Vi gick in på mitt rum och satte oss i soffan. Jag öppnade
datorn och skrev in lösenordet och gav datorn till Justin sen som började skriva. Jag satt och stirrade på bordet och
tänkte på mamma, hennes leende som fått mig att le när jag grät. Min förebild som jag såg upp till i 13 år som bara
försvann utan någon förvarning.

- Alyssa? Sa Justin och viftade med handen framför mina ögon.
- Eh, Va? Sa jag och skakade lite på huvudet.
- Jag frågade om du tyckte att det skulle bli kul imorgon, men vad är det?
- Va, inget. Sa jag och kollade ner i knät.
- Du kan inte ljuga för mig, jag ser det på dig..
- Jag saknar min mamma. Sa jag och suckade och kände hur ögonen fylldes av tårar.
- Har du hemlängtan? Vill du åka hem? Frågade Justin och flyttade närmare mig.
- Det är inte så jag saknar henne.
- Hur är det då?
- Idag var det exakt 3 år sen mamma dog.. Sa jag och kollade på honom och en tår föll ner för min kind.

Han drog i mig intill honom och gav mig en kram, jag kramade hårt tillbaka och tårarna blev allt fler. Jag låg med
mitt huvud på hans axel och bara grät, jag var helt varm inombords, en känsla dök upp som jag aldrig fått förr. Det
var så skönt att bara få en kram, en kram utan ord.

Efter en stund lyfte han upp mitt huvud och drog bort mina tårar med hans tröjärmar, jag tog mina händer och
torkade bort dom jag med, han gav mig ett varmt leende och jag skrattade till lite.

- Gud vad pinsamt!
- Nej då, det är så det är. Vill du prata om det någon gång så finns jag. Sa han och jag hann inte svara för det
knackade på dörren.

Jag sprang till dörren och där stod Dan.

- Hej Alyssa, har du gråtit?
- Nej, vadå?
- Dina ögon är helt röda.
- Jaha, ehm jag grät lit... Men mer hann jag inte för Dan avbröt mig.
- Så det är här du är Justin? Sa han förvårdnat när Justin kom in i hallen.
- Ja, vadå?
- Jag tror dom skulle åka och hämta Ryan nu.
- Jaha, då måste jag nog kila, Vi ses sen Alyssa. Sa han och log mot mig.
- Det gör vi. Sa jag och log tillbaka och han försvann ut.
- Ehm vart var vi, vill du följa med ut och äta med mig?
- Ja visst. Sa jag även ifall jag bara ville ligga i sängen och gråta.
- Bra, men fixa dig så ses vi om en halvtimma.
- Okej, hej då så länge.
- Hej då. Sa han och jag stängde dörren.
________ _______________________________________________________________________________________
Stackars Alyssa..

Kommentarer
Postat av: elin

Din novell är sjukt bra!

2011-04-11 @ 22:15:02
Postat av: Madde

Awsome, längtar till nästa. Sjukt grymt asso lixom!

2011-04-11 @ 23:05:25
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Du skriver jättebra och man dras likosm med i storyn. Tycker fett synd om Alyssa, det är fett jobbigt att förlora någon man älskar! :'(



//kajsa :D

2011-04-12 @ 07:10:05
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: idajennysofia

Grymt! mer :)

2011-04-12 @ 19:49:05
URL: http://bloggida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0