Kapitel 17 - COLORFUL .

Jag la på och sprang och öppnade, där stod Justin med en liten pappåse med MC Donals märket på.
___________________________________________________________________________________________

Han klev in i hotellrummet och tog av sig skorna och vi gick och satte oss i soffan. Han tog upp hamburgarna och
allt det andra.

- Hoppas det går okej med coca coola? Frågade han när han satte drickorna på bordet.
- Jadå.

Vi började äta och gjorde det i tystnad, ingen sa något. Jag tyckte att det skulle vara pinsamt att säga något, jag
kan ju inte bara ''hata'' honom och sen se en film med honom och tycka att han är helt underbar, för det tycker jag
inte. Han ska bevisa för mig hur han är, egentligen. Justin blev klar före mig och lutade sig bakåt och klappade sig
magen och andades ut.

- Mätt eller?
- Ja, haha. Men var har du datorn så kan jag fortsätta.
- Ehm, jag kan hämta den. Sa jag och gick och hämtade den i sovrummet.
- Här. Sa jag när jag kom tillbaka.
- Vad har du för lösenord? Frågade Justin när han hade öppnat datan.
- Och du tror jag säger det till dig? Sa jag och blinkade mot han.
- Nehe, inte det. Sa han och räckte mig datorn.

Jag skrev in mitt lösenord och tänkte på Leah eftersom att det var ''Leah123'', jag saknar henne något otroligt. Det
är värre än vad jag trodde att det skulle vara. Jag räckte Justin datorn och började äta igen. Justin skrev lite då och
då och var fokuserad vid datorn. När jag var klar med maten tog jag allt skräp och slängde det.

- Äsh, det här var tråkigt, vi gör någonting istället. Sa Justin och stängde ner locket på datorn.
- Som vadå? Det finns väl typ inget vi kan göra här?
- Vi är i Madrid och du säger att det inte finns något vi kan göra?
- Ja, du är ju en po..
- Jag är en vadå? Avbröt Justin mig.

Båda började skratta men sen kollade han seriöst på mig.

- Jag tar på mig en tjocktröja och solglasögon.
- Okej då.

Jag gick in i sovrummet och tog en brun väska som jag hade i resväskan. Jag la i min damp mobil, plånbok och en
tjocktröja i väskan och sen gick jag ut till Justin som satt med sin mobil. Vi gick ut i korridoren och in till Justin's rum
för att han skulle hämta en annan tjocktröja eftersom att han hade visat sig i den innan idag så dom skulle nog
känna igen honom om han hade på sig den. Vi gick till rummet mitt emot mitt, som antagligen var hans. Jag stod
kvar vid dörren för det skulle bara vart onödigt att gå in. Efter en stund kom han tillbaka och då hade han bytat till
en svart hoodie och hade ett par svarta solglasögon. Vi gick ur rummet och han låste sin dörr medan jag gick till
hissen. Han tryckte på E:et och hissen började åka neråt.

- Så vad ska vi göra då? Frågade jag honom.
- Jag vet inte.
- Vi kan fika?
- Vi har ju nyss ätit.
- Men ändå. Sa jag och vi gick ut ur hissen som hade stannat.
- Okej då. Sa han och log.

Vi gick till ett fik som låg i ett litet shopping center, det var inte mycket folk där. Jag gick och köpte fika medan
Justin satte sig vid ett bord. Jag köpte bara 2 chokladbollar och 2 sprite sen gick jag till bordet Justin hade satt sig
vid.

- Hoppas det går bra med detta. Sa jag och satte ner brickan på bordet.
- Det blir så bra så. Sa han och jag satte mig ner.
- Så du gillar fotboll? Frågade jag för att hålla igång ett samtal.

Konversationen fortsatte och slutade med att Justin berättade att hans kompis ifrån Canada skulle komma hit till
Madrid. Han skulle faktiskt komma senare ikväll sa han. Vi bestämde oss för att gå runt lite i gallerian, vi gick in i en
kläd affär för tjejer. Justin skämtade och höll fram jätte fula kläder och sa kommentarer som ''denna vackra tröjan
skulle passa dig'' och ''Vad tänkte designern på när han gjorde denna, skulle det vara till en apa eller?'' Jag
skrattade bara åt honom. Sen tog han upp en blommig klänning som faktiskt var söt.

- Prova denna!
- Ehm, aha haha, okej. Sa jag och tog klänningen och så gick vi till provrummen.

Jag gick in och bytte om till klänningen, det var en klänning som bara gick över ena armen och var lite längre bakåt.
När jag hade fått på mig den riktigt kollade jag mig lite i spegeln och sen gick jag ut. Justin kollade upp och ner på
mig och det var faktiskt riktigt obehagligt.

- Den var jätte fin på dig! Sa han och log.

Jag rodnade lite och kollade bort.

- Du borde köpa den.
- Nja, jag vet inte.
- Asså jag kan köpa den till dig.
- Nej men det är inte det, den är bara så himla färgglad.
- Ja och det passar dig perfekt.
- Jaja, jag köper väl den då..

Jag gick in igen och bytte om sen gick vi till kassan och jag betalde med kortet, undra vad pappa kommer säga nu?
Det var ju bara för nödlägen..
_______________________________________________________________________________________________
Nu börjar dom ju umgås lite i alla fall, vad händer här näst ? ; )

Kommentarer
Postat av: jennie

meer !!! :P

2011-04-11 @ 07:41:26
Postat av: Kajsa

Jättebra! :D

2011-04-11 @ 16:06:48
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag älskar din novell!

2011-04-11 @ 21:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0