Kapitel 16 - COME ON !

Jag log lite och gick och satte mig på min plats igen, nu andades jag ut lite, han tog det riktigt bra ju och nu ska jag
ge han en chans. Jag ska inte störa mig på allt han säger, det har jag bestämt mig för och då är det så!!
_______________________________________________________________________________________________

När det inte var långt tid kvar innan vi skulle landa tog Justin på sig en röd tjocktröja och en röd keps, när han tog
sig det kollade han snabbt bak mot mig och log, jag log lätt tillbaka. När vi skulle landa fick jag åter igen
tuggummi utav Scooter. Landningen gjorde så otroligt ont och jag trodde faktiskt ett tag att jag skulle dö. När vi gick
av planet hörde jag nästan ingenting pga locket jag hade fått i öronen. Jag tror Dan sa något till mig men jag hörde
inte. Vi fortsatte att gå och när vi hade gått igenom säkert kontrollen kom det några tjejer springande mot oss. Jag
vände mig med en gång och gick till Dan som gick lite längre bak. Justin gick med hans livvakt där framme och
bemöttes av alla galna tjejer som ville ta kort med honom. Vi andra gick och hämtade våra väskor men det
behövde ju inte Justin och livvakten så dom gick bara på.

Det tog inte lång tid innan vi fick våra väskor och vi började gå mot utgången, när vi kom till en rulltrappa som var
full av tjejer gick Justin och han snubben längst fram i den. Det kan inte vara lätt att ha så många fans efter sig. Jag
hade aldrig klarat att ha så mycket folk efter mig vart jag än gick. Långsamt kom vi framåt, tror jag. När vi var
utanför utgången, svängde vi runt ett hörn och en bit bort stack Justin's huvud upp från några bilar.

- Kom nu då, segisar. Ropade han och vinkade mot oss att komma.

Vi gick dit och hoppade in i minibussarna och åkte iväg mot hotellet vi skulle bo på. När vi kom fram stannade vi
utanför ett riktigt fint hotell, det var faktiskt det finaste vi vart på än så länge, enligt mig. Vi gick in och det gamla
vanliga hände, Scooter delade ut nycklar. Jag åkte upp med Dan, Kenny och någon som jag inte visste vem det var.
När vi kom ut kollade jag på kortet och det stod att det var nummer 704, det tog inte lång tid innan jag hittade det
på högra sidan några meter ifrån hissen. Jag drog in min resväska och det här hotellet var verkligen jätte fint. Jag
drog in resväskan och ställde den i sovrummet. Det var ett stort sovrum med en stor säng, jag slängde mig i den
och den var så go så jag tror att jag kommer somna på en gång. Jag gick ut i det ljusa vardagsrummet, där solen
lös in och när jag kollade ut genom fönstret hade jag en otroligt fin havs utsikt. Jag kände hur det tryckte på blåsan
så jag letade upp badrummet som låg jämte sovrummet. När jag var klar tvättade jag händerna och då började det
knacka på dörren. Fort torkade jag händerna och sprang mot dörren, när jag öppnade bemöttes jag av ett glatt
ansikte.

- Hej Alyssa. Sa Justin.
- Hejsan hejsan.
- Vi ska åka och köpa mat på MC Donals, ska jag köpa till dig med så kan vi plugga samtidigt som vi äter?
- Ehm, okej visst. Jag ska bara hämta pengar till dig. Sa jag och vände mig om.
- Nej, jag bjuder.
- Om du säger det så. Sa jag och vände mig om igen.
- Så vad ska du ha?
- Ta en kycklig burgare eller något.
- Okej, ses snart då.
- Det gör vi. Sa jag och stängde dörren.

Jag tog av mig jackan och skorna. Jag bestämde mig för att byta om eftersom att det var så varm ute och jag hade
långa svart jeans på mig. Jag rotade i min väska och hittade ett par svart shorts och ett vitt linne. Det skulle nog bli
bra. Jag bytte om och bestämde mig för att ringa och kolla vad Leah gjorde. Jag tog upp min mobil och än en gång
dampade den och det tog säkert 5 minuter innan den väl ringde till pappa's mobil.

- He..
- Hej pappa! Avbröt jag honom.
- Hej gumman.
- Vad gör du?
- Kom nyss hem ifrån jobbet.
- Okej, kan jag få prata med Leah?
- Hon är inte här just nu, Tess behövde hjälp på jobbet med barn modeller, dom hade fått återbud så Leah fick
hoppa in.
- Aha okej, men pappa?
- Ja?
- Min mobil har värsta damp. Den funkar typ inte.
- Okej men jag ska se om jag kan fixa en mobil till dig.
- Okej tack! Men måste kila nu. Sa jag när jag hörde att det knackade på dörren.
- Hej då hjärtat.

Jag la på och sprang och öppnade, där stod Justin med en liten pappåse med MC Donals märket på.
_______________________________________________________________________________________________
Bättre än inget ? Ni får ett till ikväll : )

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Bra längtar till nästa kapitel! :D //kajsa

2011-04-09 @ 13:42:33
Postat av: Madde

Sjukt bra, längtar till nästa!

2011-04-09 @ 15:30:56
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Madde

Kommer det någon idag?

2011-04-10 @ 17:06:32
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbraaa !! när kommer nästaa :D ?

2011-04-10 @ 17:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0