Kapitel 15 - DJ IS COOL .

Vi gick in och jag höll mig tät intill Dan. Vi fick fort komma in på planet, otroligt fort faktiskt. Jag har aldrig fått
komma på ett plan så fort, men det var för att det inte skulle bli så mycket liv på flygplatsen när Justin var där..
______________________________________________________________________________________________
Jag satte mig på min plats som var jämte Ryan och någon kille som jag inte vet vad han heter men jag är helt
säker på att jag kommer få reda på det snart. Jag satte mig ner och smålog lite mot han. 

- Så vem är denna vackra damen? Frågade han. 

Vackra? Det var länge sen man hörde det.

- Jag heter Alyssa.
- Haha, jag vet, jag skojjade bara, Dan's syster dotter va?
- Hehe, okej. Precis! Och du är? Frågade jag generat.
- Vet du inte vem jag är?
- Kan jag inte påstå.
- Jag trodde du var som alla andra tjejer och visste vilka alla runt Justin var, men jag antar att du bara vet saker om Justin då?
- Nej, faktiskt inte. Jag visste inte vem han var innan jag kom till Barelona..
- Oj, okej men jag är i alla fall Tay James, Justin's DJ.
- oh, DJ är coolt, verkar vara skit kul.
- Det är det.

Vi pratade en stund till om hur det var att vara DJ tills någon sa i högtalarna att man skulle spänna fast sig då jag fick panik, Flyga. Har jag glömt. Jag måste ha tuggumi. Jag började rota i min väska men hittade inget. Jag måste ha tuggumi annars kommer jag få hur ont som helst!! Jag kollade på andra sidan av planet där Dan satt med Scooter. 

- Har någon utav er tuggummi? Sa jag stressat
- Jag har nog. Sa scooter och började rota i sin ficka. 

Han tog upp ett tuggummi packet ur fickan och kastade det till mig, jag tog emot det och tog två tuggummin och stoppade snabbt in det i munnen sen kastade jag tillbaka packetet och spände fast mig. Jag lutade huvudet mot nackstödet och andades ut och tuggade på tuggumina..

- Någon som inte gillar att flyga? Sa Ryan och kollade på mig.
- Ja eller lyfta och landa är värst! Får så himla ont i öronen.
- Okej, men det går nog bra nu med tuggumi.
- Får väl hoppas det. Sa jag och planet började köra snabbare på landnings banan.
När vi väl var uppe i luften så gjorde det inte lika ont men det gjorde fortfarande ont. Ryan och Tay började snacka
med mig och dom var så himla roliga, jag tror jag skrattade 80 % av tiden dom hade munnen öppen, dom måste
tycka att jag är skit konstig. Flygvärdinnorna kom ut med frukost vilket jag var riktigt tacksam för, jag vill ju inte att
magen ska började kurra, lite pinsamt. Mellan tuggorna skrattade jag åt Ryan och Tay, jag såg hur Justin reste sig
upp i sätet framför och gick förbi Kenny's plats som han satt jämte. Han kollade snabbt på mig och jag mötte hans
blick men han kollade snabbt bort och gick i gången, han skulle nog på toa.

Justin's Perspektiv

Jag satt och åt frukost, jag hörde hur Alyssa skrattade bakom mig och jag log för mig själv. Men när jag tänkte på
vad hon sa igår gick min mun åt det andra hållet, att hon skyllde på att jag var popstjärna. Hon utnyttjar ju inte mig
i alla fall... Hon är den vackraste tjejen jag sett, hennes leende och ögon får mig att bli helt konstig i huvudet. Men
hon röker, jag hatar människor som röker. Men hon är det vackraste jag sett, jag ska få henne att sluta, jag ska få
henne att gilla mig, hon ska bli min. Jag reste mig upp och gick förbi Kenny för att gå på toa. För några sekunder
mötte jag Alyssa's blick men vände snabbt bort mitt huvud och fortsatte ner i gången.

Alyssa's Perspektiv

Efter en stund kom Justin tillbaka.. Jag tittade ut genom fönstret och såg moln, det var så himla coolt att se jorden
ovan ifrån fast nu såg jag bara molnen och dom såg ut som ett hav. Jag tog upp min dator och spelade något tråkigt
spel som fanns på den. Snart såg jag att Kenny reste mig upp, nu måste jag gå fram till Justin. Jag stängde ner
locket och tog datorn under armen och tog mig förbi Kenny och Ryan.

- Får man slå sig ner? Frågade jag när jag stod brevid Kenny's plats.
- Okej. Sa Justin utan att kolla upp på och jag satte mig ner.
- Förlåt. Viskade jag men fick inget svar.
- Jag menade inte när jag skyllde allt på att du var popstjärna, eller innan jag såg filmen menade jag det men nu
vet jag att du verkligen har kämpat för det och jag är verkligen jätte ledsen. Jag ångrar att jag sa det, och när jag
skrek på dig antar jag att det var för att jag var så irriterad på dig för det du sa och för lite annat som du gjort
innan. Men det jag menar är.. Förlåt.
- Det är okej, bara du ger mig en chans och denna gången döm mig inte innan du känner mig. Sa han, log mot mig
och blinkade.
- Jag lovar och du, jag har skrivit om Madrid's arena men tyvärr så spelar dom ingen match när vi ska dit men vi
kan ju alltid dra dit och kolla på den ändå. Sa jag och öppnade datorn för att visa vad jag hade skrivit.
- Detta har jag skrivit. Sa jag och drog upp och ner på dokumentet där jag skrivit.
- Ojoj, jag får väl skriva till lite sen. Sa han och skrattade lite.
- Vi kan göra det tillsammans sen när vi kommit till hotellet?
- Ja det kan vi.

Jag log lite och gick och satte mig på min plats igen, nu andades jag ut lite, han tog det riktigt bra ju och nu ska jag
ge han en chans. Jag ska inte störa mig på allt han säger, det har jag bestämt mig för och då är det så!!
_______________________________________________________________________________________________
Hur tror ni det kommer gå för Alyssa? Kommer hon kunna hantera sig själv och verkligen ge Justin en chans?
För er som orkar hålla er vakna kommer få ett lite senare också ; )

Kommentarer
Postat av: Kajsa

jättebra hoppas att du hinner uppdatera mkt i helgen :D

2011-04-08 @ 22:03:58
Postat av: Madde

mEEERA, SOV GOTT!

2011-04-09 @ 02:09:00
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0