Kapitel 13 - GIVE ME A CHANCE .

Justin gick efter mig och eftersom att han är popstjärnan så hade inte han någon väska. I tystnad åkte vi upp för
hissen när vi kom ut gick jag och letade efter mitt rum, 582. Det tog inte lång tid innan jag hittade det, jag låste upp
och gick in. Vad fan ska nu hända?
______________________________________________________________________________________________

Jag kollade runt lite och denna gången var det ett sovrum, ganska litet men det duger gott och väl och vi ska ju bara stanna i en natt, sen fanns det ett ''vardagsrum'' med ett bord och 4 stolar, sen var det ett pyttelitet kök. Sen drog in väskan i det lilla sovrummet men bestämde mig för att inte byta om, min onepiece är så gosig så jag har på mig den ikväll med! Jag satte mig ner i den gröna soffan som jag tyckte var skit ful men det var skön att sitta i. Jag lutade huvudet bakåt och blåste ur all luft jag hade i lungorna. Det knackade på dörren och jag gick och öppnade, där stod Justin.

- Hejsan Alyssa. Sa han, blinkade med ögat, han hade armbågen lutad mot dörrgaveln och huvudet i handen.
- Äsch, kom inte med dig bara. Sa jag kaxigt och drog i hans arm.

Jag satte mig i soffan igen och kollade rakt fram. 

- Så, vad ska vi göra? Frågade jag.
- Jag vet inte..
- Men du har väl något med detta att göra?
- Nej, det har jag inte. Sa Justin och kollade förvånat på mig. 

Jag vände bara huvudet framåt igen och kollade helt tomt framför mig.. Det var så tyst, jag tror inte det var någon pinsam tystnad, jag tog det mer som en arg tystnad, ifrån mig i alla fall. Till slut knackade det på dörren och jag gick och öppnade, där stod det en äldre kvinna. 

- Hej jag heter Jan! Sa hon och sträckte ut handen, jag skakade den vänligt.
- Jag heter Alyssa.
- Jag vet, får man komma in?
- Ja det är klart.

Vi gick genom hallen och in i vardagsrummet där Justin satt i soffan.

- Hej Justin!! Sa Jan glatt.
- Hej mamma Jan. Sa Justin och reste sig upp och kramade henne.

Mamma? Hon kan inte vara hans mamma, hon har var ju typ gammal.

- Sätt er här. Sa hon och pekade på bordet och vi gick och satte oss.
- Så Alyssa, jag har pratat med din pappa och han sa att du trivs här. Fortsatte hon.

Justin vände sig direkt mot mig och kollade på mig med stora ögon. Jag kollade tillbaka på honom, höjde
ögonbrynen och skakade lite på huvudet.

- Ehm ja det gör jag. Sa jag och vände mig mot henne.
- Ja, så vi har bestämt att du och Justin ska studera lite tillsammans, jag vet ju att Justin har gjort det på turnén
men jag har hört från din pappa att du inte har vart i skolan så mycket.
- Neej. Sa jag och kollade generat ner i bordet.
- Imorgon åker vi till Madrid och ska vara där i några dagar och då ska ni två titta på något stort där, vad det är det
får ni bestämma tillsammans, så ska ni ta reda på information innan ni besöker det och sen ska ni skriva lite om det
efter också, kan ni fixa det?
- Ja det är klart. Sa Justin med ett stort leende.

Jag tvekade lite men pappa skulle glad om jag gjorde något inom skolan. Så jag nickade lite som att jag höll med.
- Så jag ska lämna er nu så kan ni bara diskutera vad ni vill ha för ställe. Sa hon och reste sig upp.

Hon gick mot dörren, sa hej då och gick ut. Jag suckade lite lätt, det såg jag INTE fram emot, spendera tid med
Justin, usch!!
- Vilken go sån dräkt du har. Sa Justin och började pilla på min onepiece.
- Men åh lägg ner. Sa jag och puttade bort hans hand. - Kan vi börja jobba nu eller? Sa jag och ville bara få det
överstökat.
- Okej. Sa Justin. - Så vad tycker du vi ska ta?
- Jag har inte en aning.
- Men vi kan kolla på en fotbolls match, så kan vi skriva om arenan..
- Ehm nej! Sa jag kaxigt även ifall jag tyckte att det var en rätt så bra idé för då skulle men ju ha lite kul samtidigt
också, men bara för att det var Justin idé så var den dålig.
- Men det är en jätte bra idé!
- Nej, Justin NEJ! Skrek jag till Justin, för jag blev så irriterad och jag tror att allt som jag tyckte hade vart irriterat
med honom kom ut på en gång.
- Vad har du emot mig egentligen? Skrek han.
- Men du är ju en popstjärna!!
- Ja, men jag är också en människa.. Skrek han tillbaka och sprang ut.

Jag hörde en smäll i dörren och Justin hade gått och istället kom lite skuldkänslor, men bara lite.. Jag satte mig ner
och la huvudet mot bordet, det var en tår precis skulle falla som det knackade på dörren. Jag reste mig snabbt upp
och kollade mig snabbt i spegeln och jag såg vanlig ut. Jag gick och öppnade dörren och där stod Dan.

- Hej Dan. Sa jag så glatt som jag kunde.
- Hej, vi ska snart åka till arenan, ska du med?
- Ehm nej, jag hoppar över det idag. Sa jag och log.
- Okej, men vi ses imorgon då.
- Ja visst, hej då!

Sen gick han. Jag hann knappt sätta mig i soffan igen innan det knackade igen. Vem var det nu då? Jag gick till
dörren och när jag öppnade var det en som jobbade på hotellet. Han räckte fram något som han hade i handen och
sen gick han igen utan att säga något.. Jag kollade ner mot det jag hade i handen, det var en lapp och något mer.
Jag stängde dörren och gick in igen medan jag läste på lappen, ''give me a chance'' jag kollade vad det var under
och såg att det var en dvd. Det var en dvd med Justin? Jag tog dvd skivan och gick in i sovrummet och tog upp
datorn och satte in skivan. Sen började jag kolla på filmen som jag bara vet handlar om något med Justin.

När filmen var slut blev mina skuldkänslor allt större, han har verkligen kämpat för att bli popstjärna och så
kommer jag och skyller på allt han gör för att han är en popstjärna.

Resten av den kvällen beställde jag upp lite mat och sen satt jag och skev på min dator om Real Madrids fotbolls
arena, och det var för bieber's skull..
_______________________________________________________________________________________________
Detta var kanske lite orealistiskt och aldrig skulle hända, men något var tvungen till att hända ; )
Förlåt för att det blev så sent men hade en lång skoldag..

Kommentarer
Postat av: Madde

Yeah Alyssa, give him chance! Everyone deserve that, at last one chance! Höhö meeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-04-06 @ 22:06:11
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ass braaaa meeeer !!!!! :D

2011-04-07 @ 07:19:26
Postat av: Janina

Hi! I think you write very well!( my friend translate for me). just keep writing! bieberlove to you! // janina :)

2011-04-07 @ 07:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0