Kapitel 12 - WHAT WILL HAPPEN NOW ?

Bara tanken på att vara Justin's flickvän fick mig att må illa, jag menar han är ju en popstjärna.. Snart var vi
framme vid bussen och alla hoppade in i den och den åkte så fort alla var på. När vi åkte förbi tjejerna som följt
efter oss så skrek dom och jag himlade bara med ögonen.
______________________________________________________________________________________________

När vi var framme i Tyskland hoppade vi ur och där var det jätte mycket fans. Jag gick jämte Dan längst mot en
vägg så att ingen skulle se mig så tydligt, jag såg ju ut som en rutten lök. Vi kom snabbt in på hotellet och alla
samlades i en ring.

- Okej, så vi samlas här om en timma! Så äter vi mat på arenan, det är fixat där. Sen är det din tur att skina Justin.
Sa scooter och vände sig mot Justin som bara nickade.

Han delade som vanligt ut nycklar och denna var det kortnycklar vilket jag var väldigt glad över eftersom att jag
inte är någon höjdare på vanliga nycklar. I omgångar tog vi hissen till 5e våning och jag fick nummer 277 denna
gången. Jag gick i den långa korridoren och kollade noga på alla dörrar. Jag gick och gick utan någon framgång. Till
slut längst in hittade jag det, när jag kom in såg det rätt så trevligt ut, ett helt okej hotellrum. Det fanns ett litet
vardagsrum/kök och ett sovrum. Jag måste fixa mig nu om jag ska hinna tänkte jag, så jag tog av mig min
onepiece och satte på mig ett svart linne, en grå tjocktröja och ett par svarta ''skinn'' tights efter att jag letat upp
det i väskan. Jag släppte ut håret som var skit trassligt nu efter den slarviga bollen. Jag borstade genom det och sen
lät jag det bara va som det var. Jag tog några armband och ringar och sen var jag klar. Jag kollade på klockan och
såg att det var en kvart tills vi skulle samlas där nere. hmm, ska jag med på konserten? Men jag kan säkert sitta i
någon loge eller nått, där lär det ju inte höras ner, eller? Jag kollade på min mobil och inget hade hänt som vanligt..
Jag bestämde mig för att ringa snabbt till pappa.

- Hej hjärtat.
- Hej pappa.
- Vad gör du?
- Vi ska snart gå och äta sen är det konsert.
- Okej så du ska med ikväll?
- Ehm, ja. Men hur visste du att jag inte var med igår? Eller på någon utav det andra..
- Jag har kontakt med Dan såklart.
- Jaha.. Sa jag chockat över att pappa faktiskt brydde sig.
- Men trivs du?
- Jag börjar trivas i alla fall.
- Okej, vad bra! Men nu måste jag återgå till mitt arbete. Hej då, älskar dig.
- Älskar dig med pappa!

Jag kollade på klockan igen, snart ska vi samlas där nere och jag tänker inte vara sen så jag knöt på mig mina vita
convers och tog min svarta skinnjacka på mig sen åkte jag ner i hissen som var rätt så seg men jag kom ju fram till
slut. Där nere stod Scooter, så jag gick fram till han och hälsade. Snart kom Dan, Kenny, Justin och Ryan utan att
fråga var alla andra var åkte vi i en svart bil med svarta rutor så man kunde inte se in till en jättestor arena. Vi
körde förbi en jätte lång kö som massvis med tjejer hade bildat och jag satt bara förvånad och kollade på dom med
öppen mun.

- Inte lite tjejer va? Sa Justin och blinkade.
- Ehm, nej det var väl inte det. Sa jag och satte mig som vanligt igen.

Vi stannade och hoppade snabbt ut, jag tror vi gick in bakvägen eller det måste det ju vart eftersom att det inte var
någon där förutom ett par tjejer som skrek snabbt när Justin gick ur bilen men vi gick snabbt in i arenan och in till
ett rum där det stod ett bord med matlådor på och massa stolar. Dom andra gick fram och tog varsin matlåda så jag
tog en med. Vi satte oss alla runt bordet och började äta..

- Så unga damen kom i tid idag. Sa Ryan och alla började skratta inklusive mig.
- Ja tänk för att jag gjorde det. Sa jag och log mot han.

Sen fortsatte alla att äta. När vi ätit klart pastasalladen så gick Justin och Ryan iväg för att Justin skulle byta om,
Dan skulle gå och fixa något med sin gitarr och Scooter började fixa med massa grejer så jag satt kvar vid bordet
med Kenny.

- Sååå... Sa jag och försökte komma på något att säga. - Hur är det att vara livvakt till Justin? Frågade jag.
- Hmm, jobbigt ibland och kul ibland. Du kan ju få prova. Sa han och jag bara skrattade.
- Nej men seriöst, du kan få stå nedanför scenen med mig under konserten.
- Ja det skulle vara jätte kul! Sa jag glatt.
- Då gör vi så. Du kan följa med mig överallt nu innan. Sa han och jag nickade bara.

Vi gick iväg och stod nu vid sidan av scenen, dom hade börjat släppa in folk och sakta men säkert blev arenan fylld
med tjejer. Vi stod bara och kollade på alla tjejer, det var helt otroligt. Tänk att alla tjejer är här för att kolla på
Justin när han sjunger, lite konstigt att jag inte visste vem han var innan eller på sätt och vis gjorde jag det men jag
var inte säker. Det kom några andra vakter och Kenny gav mig något genomskinligt. Jag kollade nogare på det och
fattade att det var öronproppar och just då fattade jag att jag nog skulle komma till hotellet med ont i öronen. Jag
satte i dom.

- Nu ska vi snart gå ut. Viskade Kenny i mitt öra.

Jag vände mig om och kollade på dom andra vakterna och smålog lite. En utav dom gav mig och Kenny ett par röda
jackor som dom också hade på sig. Jag gav Kenny jackan och han satte på sig den med en gång, jag stod bara med
jackan i handen tills jag kom på att jag kanske skulle sätta på mig den. Jag drog på mig den och skulle precis
knäppa den på Kenny puttade på mig jag han började gå, jag gick efter honom och efter mig gick dom andra
vakterna. Alla tjejer längst fram började skrika Kenny och jag knäppte jackan som jag än inte hade gjort. Vi ställde
oss i mitten och dom andra spred ut sig lite. Jag kollade ut mot arenan som hade vart tom innan och nu var det
ända man såg uppspelta tjejers huvuden.

- Snart börjar det. Halv skrek Kenny i mitt öra.

Efter några sekunder började alla skrika och jag vände mig om, på skärmen började det räknas ner ifrån 10 och
alla var som galna. Jag vände mig bara framåt och kollade på dom. Det kom upp rök och alla började skrika ännu
mer. Jag hörde hur Justin började sjunga, eller han sjöng nog inte men hans låt spelades. Alla skrek nu som om
dom var jagade utav någon, det var helt sjukt. Jag tryckte lite på öronpropparna för det kändes inte som det hjälpte
någonting alls.

Jag hade stått och gungat lite halvt till varje låt, han var inte så dålig som jag trodde han skulle vara. Ett intro
började på någon låt vilken jag inte vet vad det var och alla blev verkligen hur galna som helst. Jag kollade bara
med stora ögon på dom helt chockad.

- Det kommer bli värre. Sa Kenny och blinkade mot mig.
- Kan det bli värre? Skrek jag och Kenny bara nickade.
Och han hade rätt. 1 minut senare blev alla helt galna, mitt i låten. Jag undrade vad han gjorde där uppe och tittade
ditt, då hade en tjej kommit upp på scene och han sjöng för henne. Henne smekte henne då och då på kinden och
när låten var slut kramade han om henne.

- Så vad tyckte du? Frågade Justin mig i bilen påvägen tillbaka till hotellet.
- Du suger bieber. Svarade jag bara utan att titta på honom.
- Så det var därför du diggade till låtarna.

Jag vände mig mot honom och kollade konstigt på honom och han började skratta. Jag vände mig och kollade ut
genom fönstret. När vi var framme vid hotellet var jag så trött och hade lite smått ont i huvudet. Vi gick in och åkte
upp för hissen, innan vi skildes åt sa dom till mig att vi skulle åka imorgon klockan 4 på morgonen, vilket jag
absolut inte var sugen på..

Nästa Dag

Segt, väldigt segt åkte jag ner i hissen. När larmet hade ringt imorse hade jag hoppat upp med en gång för jag vill
verkligen inte uppleva den pinsamma stunden för mig när jag kom försent. Jag hade på min blåa onepiece
amerikanska flaggan och mina convers som matchade. Jag lutade mig mot speglen och blundade lite. Jag slappnade
av och ryckte snabbt till av att dörrarna öppnades. Jag drog väskan ut ur hissen när det egentligen kändes som att
det var jag som behövdes dras iväg, jag var så himla trött.

- Wow, ett mirakel har skett, Alyssa är i tid!! Skrattade en kille som antagligen visste vad jag hette men jag visste
inte vem han var..

Jag skrattade så mycket jag orkade vilket inte var mycket så det lät nog inte dumt. Jag gick fram till gruppen och
efter en stund kom det sista gänget och jag lämnade mitt hotellkort till Scooter som lämnade det till personerna i
receptionen. Vi gick ut till bussarna och började åka mot Belgien..

- Äntligen framme. Sa jag när vi klev ur bussen.

Jag hade sovit hela vägen hit, vilket var otroligt gött, Dan väckte mig bara en gång och gav mig mat. Jag var
mycket piggare nu och raskt gick jag in till hotellet. Vi samlades alla i en ring och jag fick nyckeln till rummet, ännu
en en nyckel som är som ett kort. Jag började gå mot hissen..

- Alyssa och Justin? Ropade någon, jag vände mig om och det var Scooter.

Jag vände mig om och gick till honom. När jag framme kollade han seriöst på mig och Justin.

- Justin du ska gå till Alyssa's rum om en kvart och Alyssa du stannar där så kommer Justin..

Vi nickade bara och sen började jag gå mot hissen. Justin gick efter mig och eftersom att han är popstjärnan så
hade inte han någon väska. I tystnad åkte vi upp för hissen när vi kom ut gick jag och letade efter mitt rum, 582.
Det tog inte lång tid innan jag hittade det, jag låste upp och gick in. Vad fan ska nu hända?
_______________________________________________________________________________________________
Vad ska hända tror ni ? ; )

Kommentarer
Postat av: Liv

Åhh, nu blir man nyfiken!! :) Meer idag plz... ;) du skriver grymt bra, ääälskar din novell! :D

2011-04-05 @ 18:44:40
Postat av: Kajsa

älskar verkligen din novell den är jättebra! hoppas att du hinner lägga upp ett till kapitel ikväll :D

2011-04-05 @ 19:38:49
Postat av: Anonym

omg super bra! En till ikväll kanske?

HUR BRA SOM HELST! <3

2011-04-05 @ 19:45:01
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrraaa måste verkligen ha mer idaag :D

2011-04-05 @ 21:10:17
Postat av: Madde

mOREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

2011-04-05 @ 22:19:46
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jätte bra... Men tänk om de får dela rum :O

2011-04-06 @ 07:20:24
URL: http://justinbieberlovestorybyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0