Kapitel 10 - I miss you .

Jag la ner mobilen i fickan igen och torkade med handduken runt mina ögon. Jag kollade mig snabbt i spegeln och
nu var allt svart runt ögonen borta.
_______________________________________________________________________________________________

Jag drog några sträck på pappret som var en början på ett öga, ett öga utan smink. Jag tänkte på alla blickar jag fått idag, det kanske är bäst om jag slutar sminka mig så mycket runt ögon. Om jag ska sminka mig kan jag ju ta lite mindre? Egentligen vet jag inte varför jag sminkar mig så mycket, jag tycker det är snyggt men jag tycker det är snyggt bara helt naturligt med. Eller visst ser man lite sjuk ut men det kan jag stå ut med. Jag hade innan beställt mat upp till rummet, och denna gången smakade det helt okej. Jag kollade noga på pappret framför mig och såg att ögat var lite snett så jag suddade lite och målade om sträcket. 

Efter en stunds målande hörde jag Leah's röst innan för mitt huvud och jag bestämde mig för att ringa henne samtidigt som jag kände mig lite röksugen, men jag ska inte röka!! Jag tog upp mobilen och letade bland kontakterna ''hem'' hittade jag snabbt bland mina få kontakter och ringde.

- Hej, Charlie här.
- Hej pappa!
- Oh, hej gumman! Vad gör du?
- Målar lite medan dom andra är på konsert. Visste du att Dan spelade gitarr för en kändis tonåring?
- Ja.
- Men varför sa du inget?
- Jag vet inte, men vad var det du ville? Jag ska snart iväg till jobbet.
- Jag vill prata med Leah.
- Okej, vänta en minut.
- Hej då pappa.
- Hej då.

Jag hörde hur pappa gick upp för trappan och öppnade en dörr. Han sa något snabbt och det prasslade lite i luren.
- Hej Alyssa! Hörde jag Leah säga glatt och jag log för mig själv.
- Hej Leah, gud vad jag saknar dig! Vad gör du?
- Jag saknar dig med, jag leker med Daniel.
- Åh, vad kul! Men då ska jag inte störa, puss på dig!

Hon svarade inte utan pussade bara telefonen, tror jag, det lät som det i alla fall. Sen tutade det bara och hon hade lagt på. Jag tror Leah och Daniel är ihop, dom leker i alla fall jätte mycket, men Daniel är söt men jag har bara en bild på honom i huvudet, när han en gång räckte ut tungan mot mig för att jag sa att dom inte fick leka längre.. Jag började skratta lite på tanken och sen fortsatte jag måla, med några streck bildade jag ett öga och med några kurrande i magen bildades hunger. Eftersom att Dan sa att jag inte skulle vänta så antar jag att jag ska äta kvällsmat själv också.. Jag tog min väska med plånbok i och tog min svarta vinterjacka eftersom att det är så dåligt väder här. Jag gick ner till receptionen och frågade dom om något ställe man kunde äta på. Dom sa att det fanns en bra resturang 100 meter härifrån så jag bestämde mig för att gå dit. 

Jag gick ut i kylan men nu hade det slutat regnat vilket var gött. Jag gick längst gatan som dom sa med jackan tät intill mig. Jag kom fram till en resturang som jag tror var den dom menade, jag gick in och jag fick sitta ner vi ett bord. Själv satt jag på resturangen och åt. Jag kollade runt på människorna som satt på resturangen, danskar. När jag var klar bad jag om notan och betalade med kortet pappa gett mig, visst var detta inte nödsituation men jag måste ju kunna äta. Jag gick ut och bestämde mig för att bara gå runt lite. Det är ju inte så ofta jag är i Danmark, faktum är att det är första och jag tror det är sista också. Jag gick runt på gatorna, det var faktiskt riktigt gött. Det plingade till i min mobil så jag tog upp den för att se vem det var ifrån.

*Hej, vad gör du? längesen vi sågs.. Ska vi ses och ta en cigg? :)* Det var ifrån Makayla, en tjej där hemma som jag har vart med till och från. Men om någon skulle fråga vem min bästa kompis var och jag inte skulle våga säga sanningen att jag inte hade någon skulle jag sagt Makayla. *Hejsan, kan faktiskt inte, Charlie har skickat iväg mig till min morbror, just nu är jag i Danmark.. Men så fort jag kommer hem ses vi, okej? : )* Svarade jag henne och det dröjde inte länge förens hon svarade och hon skrev bara ett enkelt ''ja''. Jag kollade upp ifrån mobilen och märkte att jag stod utanför resturangen igen, hur det gick till har jag inte en aning om men när jag väl står här så kan jag ju gå till hotellet så att jag inte komme gå vilse.

Jag kröp ner i sängen och drog täcket över mig. När jag kom till hotellet frågade personalen som hade hjälpt mig vad jag tyckte om resturangen, självklart gav jag den bra kritik eftersom att maten var god. Jag hörde hur mobilen vibrerade på nattduks bordet och jag kollade snabbt på den, det var ett sms ifrån Dan *Konserten slutade precis och vi ska bara fixa lite sen åker vi till hotellet, men bara så du vet så åker vi till Tyskland imorgon, var klar klockan 9. God natt!*, Jag svarade inte utan la bara tillbaka mobilen på bordet igen. Söt morbror man har då, jag kan inte fatta att jag var orolig för Dan, han är ju fortfarande lika snäll, såklart! Jag stängde ögonen och somnade med en gång.
_______________________________________________________________________________________________
Vad tror ni händer i Tyskland ? ; )

Kommentarer
Postat av: Madde

I don't know, hoppas på att känslorna ändras hos Alyssa! Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera förresten!

2011-04-04 @ 00:59:39
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Hanna

Meeeeeeeeeer superduper bra :D

2011-04-04 @ 07:32:18
URL: http://pebblich.blogg.se/
Postat av: Linnea

meeeeeeer!!

2011-04-04 @ 07:45:54
Postat av: V

Härlig novell!!!

Länkbyte? Jag har också en novellblogg och vill gärna ha fler läsare ;)

2011-04-04 @ 14:27:15
URL: http://shouldbeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0